Τους τελευταίους μήνες το έχουμε ακούσει σε τουλάχιστον πέντε διαφημίσεις. Σίγουρα η επιτυχία της ταινίας «Bohemian Rhapsody» το επανέφερε στην επικαιρότητα, αλλά δεν αρκεί για να εξηγήσει αυτό που συμβαίνει με το «Don't Stop Me Now». Το τραγούδι των Queen που δεν αναγνωρίστηκε στην εποχή του και τώρα, 40 χρόνια μετά, ακούγεται παντού.

Αυτό δεν έγινε από τη μία στιγμή στην άλλη· αν αναζητήσουμε την έναρξη αυτής της φαινομενικής ανοδικής πορείας, θα τις εντοπίσουμε σε μια κωμωδία με... ζόμπι, 15 χρόνια πριν. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Το «Don't Stop Me Know» συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ «Jazz» το 1978 και κυκλοφόρησε ως σινγκλ την επόμενη χρονιά. Στις ΗΠΑ δεν κατάφερε να ανέβει πάνω από το Νο. 86 του Billboard Hot 100, ενώ στην Αγγλία κατάφερε να βρεθεί στην 9η θέση – καλή επίδοση, αλλά μέτρια για τα στάνταρ των Queen, που έχουν δει 22 τραγούδια τους σε ψηλότερες θέσεις από αυτή. Στην αμερικανική περιοδεία τους για το «Jazz» οι Queen δεν το έπαιξαν ούτε μία φορά! Το παρακάτω επίσημο βιντεοκλίπ είναι από συναυλία στις Βρυξέλλες τον Ιανουάριο του 1979:

Σήμερα; Τον περασμένο μήνα πέρασε τις 500 εκατομμύρια αναπαραγωγές στο Spotify, διπλάσιες από οποιοδήποτε τραγούδι των Rolling Stones, των U2 ή των Led Zeppelin. Βρίσκεται πίσω μόνο από το Bohemian Rhapsody που είναι το κορυφαίο τραγούδι του 20ου αιώνα σε streams με πάνω από 800 εκατ. αναπαραγωγές. Δεν έχει υπάρξει συναυλία των Queen (με τον Άνταμ Λάμπερτ στα φωνητικά, πια) τα τελευταία πέντε χρόνια που να μην έχει ακουστεί.

Στο διαφημιστικό βίντεο για τη νέα σεζόν του «American Idol» που προβλήθηκε στα Όσκαρ, οι διαγωνιζόμενοι αντί να τραγουδήσουν Αριάνα Γκράντε ή Lady Gaga, τραγουδούν «Don't Stop Me Now»:

Το ακούμε σε διαφήμιση της Toyota:

Στο σποτ-υπερπαραγωγή της Amazon για το φετινό Super Bowl:

Στη διαφήμιση της L'Oreal με την Καμίλα Καμπέλο:

Στη διαφήμιση της Emirates:

Aκόμη και σε εκείνη για το γάλα αμυγδάλου Silk, ή λίγο παλιότερα σε διαφημίσεις της Visa, της σοκολάτας Cadbury και πάει λέγοντας.

Πώς ξεκίνησε, λοιπόν, αυτή η... αναγέννηση; Από την φοβερή κωμωδία με ζόμπι «Shawn of The Dead» ή «Το Ξύσιμο των Νεκρών» όπως είναι ο ελληνικός τίτλος. Σε μία από τις πιο κλασικές σκηνές της ταινίας του 2004, ο Σάιμον Πεγκ (τα τελευταία χρόνια τον βλέπουμε σταθερά στις ταινίες «Star Trek» και «Mission Impossible») και η παρέα του αντιμετωπίζουν έναν νεκροζώντανο ιδιοκτήτη παμπ με στέκες μπιλιάρδου και με το τραγούδι των Queen στο τζουκμπόξ:

Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησαν τη δική τους διασκευή οι χαβαλέδες πανκ ρόκερς από την Καλιφόρνια, The Vandals:

Το 2005 οι θεατές της τηλεοπτικής εκπομπής «Top Gear» ψήφισαν το «Don't Stop Me Know» ως καλύτερο τραγούδι οδήγησης όλων των εποχών, ενώ το 2006 οι McFly βρέθηκαν στην κορυφή των singles charts της Βρετανίας με αυτή τη διασκευή:

Οι διασκευές άρχισαν να πέφτουν βροχή – η Κέιτι Πέρι το τραγούδησε σε φεστιβάλ στη Γερμανία το 2009, η σειρά «Glee» το συμπεριέλαβε στην τέταρτη σεζόν της το 2013, ενώ κατέλαβε μόνιμη θέση στην playlist κάθε καραόκε βραδιάς.

Αλλά εκεί όπου η έκρηξη δημοτικότητας του τραγουδιού είναι περισσότερο εμφανής από οπουδήποτε αλλού, είναι στα downloads και τα streams. Σύμφωνα με στοιχεία του Billboard, από το 2008 έως το 2013 ο μέσος όρος ήταν 47.000 downloads το χρόνο. Αλλά από το 2014 έως το 2018 ο μέσος όρος αυξήθηκε στα 65.000 downloads, με το 2018 να έχει τα περισσότερα από ποτέ, 81.000.

Η εικόνα στα streams είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή:

2013: 7.04 εκατ.
2014: 13.6 εκατ.
2015: 24.3 εκατ.
2016: 38.1 εκατ.
2017: 63.8 εκατ.
2018: 115.6 εκατ.

Βέβαια η άνοδος στα streams έχει να κάνει με την όλο και αυξανόμενη δημοτικότητα των υπηρεσιών που τα προσφέρουν, όπως το Spotify. Αλλά και πάλι, οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί για ένα τραγούδι που έχει ξεπεράσει τα 40 χρόνια ζωής...