Πολλούς από εμάς δεν συμφέρει ο υπολογισμός των 30 χρόνων που έχουν μεσολαβήσει από την κυκλοφορία του άλμπουμ Like A Prayer της Madonna για τους ευνόητους λόγους. Βέβαια, μιλάμε για μία καλλιτέχνιδα που αφενός μεν χαίρει παγκόσμιας εκτίμησης διατηρώντας τον τίτλο της βασίλισσας της ποπ μέχρι και σήμερα που έχει ξεπεράσει τα 60, αφετέρου που δείχνει να έχει την πρόκληση στο αίμα της. Ένα από τα πρώτα ιντριγκαδόρικα δείγματα της προσωπικότητάς της ήταν ο συγκεκριμένος δίσκος, ο οποίος χαρακτηρίζεται από έντονη εξομολογητική διάθεση όσον αφορά στην ίδια και την οικογένειά της· άλλωστε φέρει μία ειδική αφιέρωση στη μητέρα της, την οποία στερήθηκε σε πολύ μικρή ηλικία. 

Ενόσω η κυκλοφορία του συνοδευόταν από διθυραμβικές κριτικές, όπως αυτή του Rolling Stone -που μεταξύ άλλων έγραψε ότι ο δίσκος «πλησίασε στην τέχνη όσο πιο κοντά μπορεί να φτάσει η ποπ σαν είδος»- και επικές πωλήσεις παγκοσμίως (15 εκατ. αντίτυπα), δεν θα ήταν δημιούργημα της Madonna αν δεν εμπλουτιζόταν με τα πιπεράτα της τεχνάσματα. Εκείνη την περίοδο η τραγουδίστρια «εξερευνούσε» λίγο παραπάνω το πεδίο των βίντεο κλιπ, προσπαθώντας να μετατραπεί σε πρωτοπόρο και σε αυτόν τον τομέα, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι έπρεπε να οπτικοποιηθούν τα 6 singles (Like A Prayer, Express Yourself, Cherish, Oh Father, Dear Jessie, Keep It Together) που ανέδειξε ο δίσκος. Τί πιο βολικό λοιπόν από το να δημιουργήσει ένα μίνι σκανδαλάκι που θα σημάδευε στο εξής ολόκληρο το άλμπουμ;

«Πριν από 30 χρόνια κυκλοφόρησα το Like A Prayer και αυτό το βίντεο προκάλεσε τόσο μεγάλη διαμάχη επειδή φίλησα έναν μαύρο άγιο και χόρεψα μπροστά από φλεγόμενους σταυρούς. Επίσης, έφτιαξα μία διαφήμιση με την PEPSI που απαγορεύθηκε γιατί το βίντεό μου χαρακτηρίσθηκε ως ακατάλληλο. Χρόνια πολλά σε μένα και τη διαμάχη!», έγραψε στο Instagram στις 4 Μαρτίου η Madonna συνοψίζοντας όλα όσα συνέβησαν πριν από τρεις δεκαετίες. 

Η τραγική ειρωνεία της υπόθεσης στο μεταξύ είναι πως, όπως αποκαλύπτει η ίδια στη λεζάντα της, η πρώτη προσπάθεια να κάνει αυτό το ποστάρισμα απέβη άκαρπη, γιατί την μπλόκαρε το ίδιο το Instagram. Η ιστορία επαναλήφθηκε δηλαδή έστω και τυχαία, γιατί το 1989 όταν πρωτοπροβλήθηκε το βίντεο κλιπ που έδειχνε τις περιπτύξεις της με τον μαύρο άγιο, τους φλεγόμενους σταυρούς και εικόνες της Κλου Κλουξ Κλαν ξεσήκωσε το σύμπαν. Τότε, το Βατικανό... εξαγριώθηκε, τη στιγμή που θρησκευτικές ομάδες απείλησαν με μποϊκοτάζ την Pepsi αν δεν «έσπαγε» το συμβόλαιό της με την τραγουδίστρια, που είχε επιλεχθεί για να «τρέξει» την καμπάνια της εταιρείας. Εν τέλει, η Pepsi υπέκυψε, απέσυρε μέχρι και τη χορηγία της στην περιοδεία της Madonna, ωστόσο η τραγουδίστρια δεν πτοήθηκε καθόλου. Ίσα ίσα «τσέπωσε» 5 εκατ. δολάρια της αποζημίωσης και «τσίμπησε» ένα σωρό βραβεία εξαιτίας του δίσκου, αλλά και του τραγουδιού. Μέσα σε αυτά ήταν εκείνο του MTV για το καλύτερο βίντεο της χρονιάς, ενώ λίγα χρόνια αργότερα κέρδισε τον τίτλο του «καλλιτέχνη της δεκαετίας». 

Για την ιστορία πάντως, το πιο ακριβό βίντεο κλιπ του άλμπουμ ήταν παραδόξως το «Express Yourself» που ουσιαστικά εξήρε τη γυναικεία χειραφέτηση.