Με το Rockwave, το φεστιβάλ-θεσμό πλέον, η Νανά Τράντου μαζί με τον Νίκο Λώρη πέτυχαν όχι μόνο να βάλουν την Ελλάδα στον φεστιβαλικό χάρτη, αλλά και να φέρουν ονόματα-θρύλους της παγκόσμιας ροκ σκηνής, χαρίζοντας στο ελληνικό κοινό στιγμές που κουβαλάει σε όλη του τη ζωή.

Για όσους δεν γνωρίζουν, η Νανά Τράντου ήταν εξαρχής υπεύθυνη για το το booking όλων των καλλιτεχνών και όλα αυτά τα χρόνια έχει αναπτύξει μια στενή συνεργασία και σχέση με τους agents, τα γραφεία management του εξωτερικού, αλλά και τους ίδιους τους καλλιτέχνες.

Ορισμένες φορές όμως ένας κύκλος μπορεί να κλείσει, για να ανοίξει πάντα κάποιος άλλος. Αυτό συνέβει και με τη Νανά και τη συνεργασία της με τον Νίκο Λώρη. Η Didi έχει αναστείλει τη λειτουργία της και η Νανά με σύσωμη την ομάδα της Didi συνεχίζουν την πορεία τους με την «High Priority Promotions» η οποία μας συστήνει για πρώτη φορά φέτος το φεστιβάλ Athens Rocks με headliners τους θρυλικούς Slayer, όπως και αρκετές ακόμα δυνατές συναυλίες με αφετηρία την 3η Ιουνίου και τους αγαπημένους μας Dropkick Murphys σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Νανά στα γραφεία της «High Priority Promotions» στην Κυψέλη, να μιλήσουμε για τη νέα εταιρεία και τις επερχόμενες μεγάλες συναυλίες της, αλλά και να κάνουμε μια χαλαρή κουβέντα εφ' όλης της ύλης. Χωρίς δισταγμό η Νανά Τράντου, μεταξύ άλλων, μου εξήγησε το λόγο του «διαζυγίου» με το Rockwave Festival, έκανε την αυτοκριτική της και αναγνώρισε λάθη που έκανε με το Rockwave, σχολίασε το Terra Vibe Park στη Μαλακάσα και τα προβλήματά του, μιλήσαμε για το φεστιβαλικό τοπίο στην Ελλάδα, το φετινό ροκ χαρακτήρα των άλλων φεστιβάλ, μου απάντησε για το αν θα έκανε συναυλία στην Πλατεία Νερού και φυσικά μου αποκάλυψε τα σχέδια της High Priority και τις μεγάλες συναυλίες του 2020 που θα ανακοινωθούν μέσα στο φθινόπωρο! 

Περισσότερα στη συνέντευξη που ακολουθεί...

Όλα έτοιμα για το 1o Athens Rocks, το νέο ροκ φεστιβάλ της πόλης.
Ακριβώς. Το Athens Rocks είναι κάτι καινούριο, μια νέα πρόταση μέσα στην πόλη. Είναι εύκολα προσβάσιμο και θέλω να πιστεύω ότι ο περισσότερος κόσμος αγαπάει τη «Λεωφόρο», γιατί είτε τα νεότερα παιδιά είτε και οι παλαιότεροι έχουν πάρα πολλές μνήμες από εκεί. Είναι ιστορικός χώρος και όλες οι χώρες του εξωτερικού αγκαλιάζουν οποιοδήποτε τε χώρο με ιστορία. Θέλω λοιπόν να πιστεύω ότι το ίδιο θα κάνουμε και εμείς.

Πώς πηγαίνει η προπώληση;
Πολύ καλά, όπως την περιμέναμε. Είναι μια ημέρα, στοχευμένο το είδος και ξέρουμε τί να περιμένουμε. Θα τιμήσουμε τους Slayer που κλείνουν την καλλιτεχνική τους πορεία και ιστορία φέτος το καλοκαίρι και διάλεξαν να χαιρετήσουν και το κοινό τους στην Ελλάδα.

Τί μπέρδεμα έγινε το χειμώνα με τους Slayer με εκείνο το post στο facebook, που ανέφεραν το Rockwave και αργότερα το διέγραψαν;
Επειδή είμαι συνδεδεμένη με το Rockwave Festival, έγινε ένα μικρό μπέρδεμα. Είκοσι δυο χρόνια έκανα το booking στο Rockwave. Στο οποίο είχα δώσει και το όνομα. Είμαι λοιπόν τόσο συνδεδεμένη που όταν τους είπαμε ότι φέτος θέλουμε να έρθετε στο Athens Rocks που είναι το καινούριο μας φεστιβάλ δεν το πρόσεξαν μάλλον. Έτσι σύνδεσαν το όνομά μου με το Rockwave και έγινε αυτό το μπέρδεμα στην αρχή. Για κανέναν άλλο λόγο.

Μου είπες ότι έδωσες εσύ το όνομα του Rockwave.
Ναι, το συνηθίζω να δίνω ονόματα. Ωστόσο στο Athens Rocks ήταν περισσότερο δική μου ιδέα, του συντρόφου μου και των παιδιών της ομάδας μας. Ήταν συλλογικό για αυτό και ήταν και δυνατό ως όνομα. Δεν βγήκε λέγοντας ότι θα το κάνουμε στο κέντρο της Αθήνας. Μου αρέσει όμως να έχει μια σύνδεση με την Αθήνα γιατί έτσι δίνει στίγμα στο εξωτερικό και σε όλο τον κόσμο. Είναι ένα φεστιβάλ που γίνεται εδώ και πρέπει να μιλάμε για την Αθήνα και την Ελλάδα. Δίνει διπλά το μήνυμα ότι ροκάρει η Αθήνα! Και χωράει όλο το φάσμα της μουσικής. Άλλωστε δεν μου αρέσει να μπαίνουν ταμπέλες, θέλω να είναι κάτι ανοιχτό και να επιδέχεται τα πάντα.

Πώς προέκυψε το «διαζύγιο» με την Didi Music;
Πιστεύω ότι η πορεία του κάθε ανθρώπου, επαγγελματική ή προσωπική, περνάει από διάφορες φάσεις και αλλαγές. Ιδιαίτερα όταν είναι γεμάτη. Οι συνεργασίες αρχίζουν, κορυφώνονται και μπορεί να τελειώσουν. Όπως και οι προσωπικές σχέσεις. Αυτό σημαίνει ότι όταν οι άνθρωποι μπαίνουν σε μια σχέση δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό, πορεύονται και όταν φεύγουν έχουν πάρει όλες αυτές τις εμπειρίες. Είναι σαν να κλείνουμε κύκλους και κάπως έτσι το έχω στο μυαλό μου. Είμαι κατά των έντονων καταστάσεων και να ρίχνουμε ευθύνες. Δεν πιστεύω ότι φταίει κάποιος. Απλά ο καθένας μπορεί να διαμορφώνει την πορεία του διαφορετικά και να δει κάποια στιγμή ότι δεν μπορεί να συνεργάζεται. Οπότε καλύτερο είναι ο καθένας να πάρει το δρόμο του και να συνεχίσει την επαγγελματική του πορεία. Κάπως έτσι έγινε και με τον Νίκο τον Λώρη παρόλο που ήμασταν 34 χρόνια μαζί. Ενδεχομένως θα έπρεπε να γίνει και λίγο πιο νωρίς, μπορεί και όχι. Μπορεί να ήταν τώρα η στιγμή. Όλα καλά, έτσι έπρεπε να γίνει.

Οπότε πλέον δεν συνδέουμε το όνομά σου με το Rockwave.
Όχι και θα σου πω και κάτι. Ίσως και νιώθω λίγη πίκρα γιατί το Rockwave το πήρε πάνω του ο Νίκος ο Λώρης και είπε «είναι δικό μου». Δεν το διεκδίκησα να σου πω την αλήθεια. Καθόλου. Γιατί θεωρώ ότι εγώ έδωσα αυτά που είχα να δώσω στο φεστιβάλ επί 22 χρόνια. Δεν είμαι της ιδιοκτησίας. Είμαι του move on, πάμε για τα καινούρια τώρα. Δεν υπάρχει πλέον μεταξύ μας συνεργασία, συνεχίζει εκείνος με το Rockwave και χαίρομαι όπως χαίρομαι για τον καθένα. Μπορεί να φαίνεται λίγο περίεργο, γιατί δεν συνηθίζονται τόσο πολύ εδώ αυτά, αλλά μακάρι όλοι να κάνουμε μεγάλες και ωραίες συναυλίες, ο κόσμος να περνάει καλά, να μαθαίνει μουσική και να συνεχίζει γιατί έτσι μόνο θα στηρίζει το live. Δεν μου αρέσουν τα μονοπώλια και οι πολώσεις και για αυτό  δεν είμαι εμπλεκόμενη, απέχω. Θέλω να κάνω αυτά που πιστεύω και έχω στο μυαλό μου με τους ανθρώπους που συνεργάζομαι, την ομάδα μου. Πιστεύω πολύ στην ομαδικότητα. Κανείς δεν μπορεί να τα κάνει όλα, χρειάζονται πολλοί. Όπως μια συναυλία. Δεν είναι μόνο ο καλλιτέχνης, ούτε ο προμότερ. Είναι όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν και μετά το κοινό. 

Θέλω να σου ζητήσω να κάνεις την αυτοκρτική σου για το Rockwave, για τα λάθη που έγιναν και να μιλήσουμε για τo Terra Vibe που έχει συζητηθεί τόσο πολύ.
Η Μαλακάσα είναι πάρα πολύ ωραίος χώρος. Είναι φεστιβαλικός χώρος, τον αγαπάω ιδιαίτερα και δεν θα τον αφήσω. Εννοείται ότι θα συνεχίσω να κάνω πράγματα στη Μαλακάσα, αυτό δεν θα αλλάξει. Υπάρχει ένα θέμα με εμάς τους Έλληνες. Το ελληνικό κοινό δεν είναι ακριβώς φεστιβαλικό. Πολλές φορές γκρινιάζουμε ότι η Μαλακάσα είναι μακριά και που να τρέχουμε. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά αλλού. Είναι ένας πραγματικά φεστιβαλικός χώρος η Μαλακάσα, όπως πρέπει να είναι. Μακριά, με μεγάλη έκταση. Άλλο το φεστιβάλ στην πόλη που επιλέγουμε να κάνουμε εμείς φέτος και άλλο η Μαλακάσα. 

Δεν ήταν τόσο η απόσταση, όσο ότι δεν φτάνουν τα μέσα μεταφοράς, όπως ο προαστιακός που ήταν να πάει έως εκεί. Ήταν ο συνωστισμός κατά την είσοδο και την έξοδο από το χώρο, ήταν το μποτιλιάρισμα στους δυο μοναδικούς δρόμους που σε βγάζουν στην εθνική οδό.
Και αυτό είναι θέμα, όλοι θέλαμε να φύγουμε την ίδια στιγμή χωρίς να ταλαιπωρηθούμε, να βρούμε τους φίλους μας και το αυτοκίνητό μας και να φτάσουμε γρήγορα στο σπίτι μας. Δεν γίνονται όλα αυτά. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Για αυτό λέω ότι είμαστε λίγο γκρινιάρηδες και τα θέλουμε όλα δικά μας. Όμως μαθαίνουμε. Λοιπόν, η Μαλακάσα είναι ένας χώρος που τον έχω αγαπήσει, τον έχω υποστηρίξει.
Λάθη, ναι, έχουν γίνει. Ποτέ δεν προχωράς χωρίς να κάνεις λάθη, αλλά σημαντικό είναι να μαθαίνεις από αυτά. Έχω κάνει λάθη και στην παραγωγή και σε line up, σε επιλογή ημερομηνιών και ειδών μουσικής. 

Το Rockwave είχε κατηγορηθεί ότι είχε χάσει την ταυτότητά του.
Ναι και αυτό επίσης είναι κάτι το οποίο δεν καταλαβαίνω προσωπικά. Γιατί μας αρέσουν όλα τα φεστιβάλ του εξωτερικού που έχουν πολύ περισσότερες σκηνές και έχουν τα πάντα κυριολεκτικά;

Ναι, αλλά αυτός που θα έρθει στο Rockwave, δεν θέλει να δει στη σκηνή τη Lana Del Rey, την Μποφίλιου ή έναν hip hop καλλιτέχνη. 
Αυτά τα στεγανά εμείς τα βάζουμε. Επίσης όλες οι χώρες και τα φεστιβάλ που έχουν local σκηνή, έχουν κάθε φορά ένα stage με τη local σκηνή. Εμείς δεν την υποστηρίζουμε. Ξέρεις ποιο είναι το θέμα; Και για αυτό σου είπα πριν ότι ο Έλληνας δεν έχει ιδιαίτερα φεστιβαλική συνείδηση, γιατί πηγαίνει μεμονωμένα για τον καλλιτέχνη. Δεν πάει για την εμπειρία και να περάσει καλά, να χαλαρώσει. Για αυτό δεν δίνει και σημασία ποιοι παίζουν νωρίς, πάνε όλοι αργά. Αυτό στο εξωτερικό δεν υπάρχει.

Να το θέσω αλλιώς. Φέτος στους Slayer βάζεις local σκηνή φέρνοντας τους Rotting Christ. Aν το έκανες και τότε με τέτοια επιλογή ελληνικών ονομάτων, το κοινό δεν θα αντιδρούσε όπως με την Μποφίλιου (ενδεικτικό παράδειγμα). 
Αντιλαμβάνομαι τι λες. Θα μπορούσαν να παίξουν ναι, σε ένα δικό τους stage. Το να υπάρχει και μια πιο ποπ local σκηνή μέσα δεν πειράζει. Εντάξει, μπορεί να μην ήταν τόσο επιτυχημένο τότε το line up. Έχουν γίνει και λάθη. Μετά από τόσα χρόνια που διοργανώνω το Rockwave, αλλά και πηγαίνοντας σαν θεατής και σε άλλα φεστιβάλ του εξωτερικού, θα ήθελα να δώσω τη συμβουλή ας χαλαρώσουμε λίγο, να περάσουμε καλά. Φτάνει η γκρίνια, η μιζέρια και να είμαστε αρνητικοί. Αν κάποιος headliner δεν πει τον κομμάτι που περιμένουμε, πρέπει να τον διαγράψουμε; Αφήνουμε στιγμές να περνάμε. Εγώ που είμαι από πίσω, στη διοργάνωση, προσπαθώ να συνθέσω όλο αυτό το παζλ. Και να έχει ο καθένας μετά τις στιγμές τις δικές του που θα θυμάται και θα τις κουβαλάει σε όλη τη ζωή του. Γενικότερα είμαι της άποψης: να χαλαρώσουμε λίγο.

Πάντως στη Μαλακάσα, λόγω και της έκτασης θα μπορούσατε να το είχατε κάνει το φεστιβάλ κατασκηνωτικό και να είναι εμπερία για το κοινό.
Δεν το συζητώ αυτό, ναι. Η χώρα με τον καλύτερο καιρό, ηλιοφάνεια, στεγνή χωρίς βροχές, (εξαιρώντας το φετινό καιρό), ναι γιατί να μην το κάνουμε; Πέρσι, είχαμε πολλούς κατασκηνωτές. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι κατεξοχήν κατασκηνωτικά τα φεστιβάλ. Πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό.

Tο έχει πετύχει το River Party.
Ναι.

Θα υπάρξει σταθερός χώρος για το νέο σου φεστιβάλ; Ανέφερες και τη Μαλακάσα προηγουμένως. 
Ναι ενδεχομένως να κάνω συναυλίες στη Μαλακάσα, γιατί όχι; Αν κάτι ταιριάζει. Θέλω να επανέλθω στα λάθη που αναφέραμε πριν. Μερικοί καλλιτέχνες μάλλον δεν ταίριαζαν τόσο να παίξουν στη Μαλακάσα. Ίσως λόγω του ύφους ή του σόου τους, θα έπρεπε να είχαν παίξει αλλού. Αυτό το λάθος αναγνωρίζω εκ των υστέρων. Όμως υπάρχουν και καλλιτέχνες που ταιριάζουν στη Μαλακάσα και εκεί θα παίξουν. Θα πάω εκεί να τους κάνω.

Για σταθερό χώρο που με ρώτησες, αυτή τη στιγμή όχι. Υπάρχουν αρκετοί χώροι που μπορούν να μας φιλοξενήσουν. Προμότερ και clubάρχης είναι τελείως διαφορετικά πράγματα. Ναι αυτοί που έχουν club, venue κλπ. μπορούν να κάνουν τις δικές τους διοργανώσεις αλλά καλό είναι να είναι λίγο διαχωρισμένα. Εγώ είμαι καθαρή προμότερ. Και θα ήθελα όταν έχεις ένα venue να το φροντίζεις και να το βελτιώνεις, να φιλοξενεί όσα περισσότερα events. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν χώροι στην Αθήνα. Δεν είναι στα άμεσα σχέδια μου ένας σταθερός χώρος. Υπάρχει το Piraeus 117 Academy, το Terra Vibe, δυο χώροι που τους ξέρω και τους έχω δουλέψει. Θα τους ξαναδουλέψω. Κυρίως πρέπει να δούμε πώς θα αλλάξει το καθεστώς με τις αρένες και τα στάδια για να παίρνουμε έγκαιρα ημερομηνίες, να τους συντηρήσουμε κλπ.

Τo Terra Vibe πού ανήκει και τί γίνεται με το Piraeus 117 Academy;
Το Piraeus Academy το διαχειρίζεται η Industrial και δεν είμαι πλέον σε αυτή την εταιρεία, ενώ στο Terra Vibe είμαι ακόμα και ιδιοκτησιακά. Στο Piraeus Academy συνεχίζω να κάνω τις συναυλίες μου όπως όλοι. Είναι ένας πολύ ωραίος χώρος που επιδέχεται βελτιώσεις. Τον υποστηρίζω. Δεν είμαι από τους ανθρώπους που όταν αλλάζω μια σελίδα, ρίχνω αρνητική ενέργεια σε προηγούμενους συνεργάτες. Είναι κομμάτια της ζωής μου, τα σέβομαι, τα αγαπάω και είναι αυτά που με οδηγούν πιο μακριά. Γιατί τώρα με τη High Priority Promotions έχω περάσει στο επόμενο στάδιο και επίπεδο. Να δώσω κάτι άλλο. Δεν ξεκίνησα ούτε κάνοντας επιτυχημένα φεστιβάλ, ούτε γεμίζοντας στάδια ή κλείνοντας καλλιτέχνες τεράστιους. Ξεκίνησα από τη δεκαετία του '80, μαθαίνοντας τα πάντα και κάνοντας κάτι πολύ μικρό, με μικρούς καλλιτέχνες και λίγο κόσμο. Σιγά-σιγά έμαθα. Συνεπώς όλα αυτά είναι η ιστορία μου, όλα αυτά τα χρησιμοποιώ ως όχημα για να πάω πιο μακριά. Και θεωρώ ότι πρέπει η Ελλάδα στο θέμα του live conception business να περάσει στην επόμενη εποχή. Ελπίζω ο κόσμος να μπορέσει να το αγκαλιάσει. Είναι η στιγμή.

Πού υστερούμε κατά τη γνώμη σου πέρα από τις οικονομικές δυσκολίες;
Σίγουρα υπάρχουν οικονομικές δυσκολίες. Επίσης υπάρχει και κάτι που λέγεται προγραμματισμός. Και εμείς είμαστε ένας λαός της τελευταίας στιγμής λίγο. Γιατί να μην επιλέξουμε από την αρχή πού θέλουμε να πάμε; Αν δεν μπορούμε να πάμε σε όλα δεν πειράζει. Και ας μην γκρινιάζουμε που γίνονται πολλές συναυλίες ή που μπορούμε να πάμε σε όλους Είναι ανέφικτο. Δεν χρειάζεται κιόλας. Επίλεξε να πας εκεί που θες και υποστήριξέ το από νωρίς. Και εμείς θα συνεχίσουμε να φέρνουμε καλλιτέχνες. Έτσι πηγαίνει.

Φέτος έχουμε ένα πολύ δυνατό φεστιβαλικό καλοκαίρι. Το Release Athens Festival έχει πάθει Rockwave και αναφέρω το Rockwave γιατί έχει γίνει θεσμός.
Μακάρι να καταφέρει να είναι ένα καλό φεστιβάλ. Ένα φεστιβάλ δεν είναι μόνο τα ονόματα και να κλείνουμε όσα περισσότερα για να δείξουμε την υπεροχή μας στην αγορά. Πρέπει να έχει ποιότητα, με σωστά facilities για τον κόσμο, να μην υστερεί στην παραγωγή, σε ασφάλεια, κλπ. Και επίσης να μπορούμε να είμαστε και εντάξει και με τις οικονομικές μας υποχρεώσεις. Όλα αυτά είναι βασικά.

Οφείλεται στο κενό που άφησε το Rockwave και έκλεισαν ροκ ονόματα τα άλλα φεστιβάλ;
Όχι, εγώ άλλωστε καθώς θα περνούσα σε μια καινούρια εταιρεία είχα σκοπό να κάνουμε πάρα πολύ συγκεκριμένες επιλογές και όχι πολλά φέτος το καλοκαίρι λόγω αυτής της μετάβασης. Οι άλλοι διοργανωτές δεν ξέρω πώς σκέφτονται, ενδεχομένως επειδή είδαν ένα πολύ επιτυχημένο περσινό καλοκαίρι να ήθελαν να κλείσουν πολλά ονόματα. Τα πολλά απρόσκοπτα ονόματα δεν είναι πάντα επιτυχία. Δηλαδή χωρίς να έχεις σκεφτεί γιατί, πότε, πώς το κάνεις, τί θέλεις να δώσεις. Από την άλλη βέβαια καλό είναι να γίνονται πράγματα γιατί η live σκηνή κρατιέται ζωντανή.

Θα διατηρηθεί θεωρείς η στροφή στη live ροκ σκηνή; 
Φάση είναι πιστεύω. Αν και για εμένα θα πρέπει να είναι όλα τα καλοκαίρια έτσι. Σου θυμίζω ότι από το '99 και μετά ήταν πάρα πολύ ροκ τα καλοκαίρια απλά μετά υπήρξε μια περίοδος που ήταν πιο χαλαρά τα πράγματα, ίσως και λόγω κρίσης που δεν ερχόντουσαν πολλά ονόματα.

Θα βρεθείς σε κάποια από αυτές τις συναυλίες;
Δεν έχω σκεφτεί. Και όχι επειδή γίνεται από κάποιους άλλους προμότερ. Σχεδόν όλα τα ονόματα που έρχονται φέτος τα έχω φέρει. Αν δεν έχω κάτι άλλο να κάνω και είμαι στο mood να πάω σε κάποιο, μπορεί να πάω. Όλους τους καλλιτέχνες τους αγαπάω, αλλά δεν είναι κάτι καινούριο που δεν το έχω δει.

Θεωρείς την Πλατεία Νερού κατάλληλο συναυλιακό χώρο;
Όχι. Συναυλιακό ίσως, φεστιβαλικό όχι. Έχει τσιμέντο, είναι δίπλα ακριβώς η θάλασσα και καμιά φορά δεν ξέρεις τί γίνεται. Είμαι πολύ ευαίσθητη με θέματα ασφάλειας, πώς να μπει ο κόσμος, πώς να βγει. Θέλω άπλα. Μου φαίνεται λίγο στριμωγμένα εκεί. Για μια συναυλία με λιγότερο κόσμο ναι, θα μπορούσα και εγώ να κάνω εκεί. Αλλά όχι φεστιβάλ. Φοβάμαι μην γίνει κάτι άσχημο εκεί κάποια φορά. Επίσης δεν μπορείς να πας νωρίς γιατί σε τρώει ο ήλιος, δεν αντέχεις. Άρα πώς θα υποστηρίξεις του φεστιβάλ; Εμείς θέλαμε -και το καταφέραμε φέτος- γρασίδι. Ο κόσμος θα είναι πάνω στο γρασίδι όχι στο τσιμέντο που καίει με τις τόσο υψηλές θερμοκρασίες της Αθήνας.

Και στη Μαλακάσα κάτω από το λιοπύρι ήσουν.
Ναι αλλά δεν είχες τσιμέντο. Είχε το μικροκλίμα της η Μαλακάσα. Πάντως είναι πολύ σοβαρή η προσπάθεια και μπράβο τους που δίνουν το χώρο. Δεν θα έλεγα  όχι για να κάνω εκεί μια συναυλία. Απλά για φεστιβάλ δεν μου αρέσει. Με λιγότερο κόσμο όλα μια χαρά.

Θεωρείς ότι ως Rocwave είχατε πετύχει στη σχέση σας με τον κόσμο;
Θεωρώ πως ναι. Και με τον κόσμο και με τους καλλιτέχνες, με το εξωτερικό, με τους ατζέντες. Είμαι περήφανη για το Rockwave γιατί αυτό έβαλε την Ελλάδα στον φεστιβαλικό χάρτη ό,τι και να λέει ο οποιοσδήποτε. Λάθη γίνονται σε όλα τα φεστιβάλ του κόσμου και μάλιστα πολύ χειρότερα. Συμβαίνει παντού να έχεις ατέλειες. Πιστεύω ότι το Rockwave είναι η αναφορά και ότι το Athens Rocks -που έρχεται- θα συνεχίσει την πορεία γιατί ανοίξαμε το δρόμο. Για αυτό είχαμε αμέσως και τόσο καλή υποδοχή από τους καλλιτέχνες. Όταν ξεκίνησα το Rock of Gods το 1996 δεν είχα ιδέα. Και αναρωτιόμουν πώς ήταν δυνατόν τότε να μην υπάρχει φεστιβάλ στην Ελλάδα. Το πρώτο γκρουπ που έκλεισα τότε ήταν οι Slayer. Το πρώτο μήνυμα που διάβασα που έλεγε ότι επιβεβαιώνουμε ότι θα παίξουμε εκεί. Τώρα το πρώτο μου Athens Rocks έχει πάλι τους Slayer. Eίναι σημάδι. Είναι πολλά. Και πραγματικά χαίρομαι πολύ που θα παίξουν εδώ τώρα που κλείνουν την πορεία τους και θα τους δούμε live για τελευταία φορά. Και να μην είσαι τόσο φαν αυτού του είδους πρέπει να είσαι μέρος αυτής της ιστορίας όταν πέφτει η αυλαία. 

Τί γίνεται με τα κασέ των καλλιτεχνών και τί ζητάνε από τους Έλληνες προμότερ;
Παίζουν και μεσαία και χαμηλά και υψηλά. Είμαστε το ίδιο με την υπόλοιπη Ευρώπη. Καμιά φορά είναι λίγο πιο ακριβά γιατί ο εξοπλισμός τούς κοστίζει περισσότερο στα μεταφορικά. Είμαστε πολύ χαμηλά, αποκομμένοι από την υπόλοιπη Ευρώπη. Το να φτάσουν εδώ κοστίζει λίγο. Δεν είναι και τόσο τρομερό όμως ή μεγάλη διαφορά. Εμείς ανεβάζουμε τις τιμές. Ο ανταγωνισμός. Αυτό είναι το γελοίο για εμένα. 

Και αν κρίνουμε από φέτος μάλλον τα επόμενα χρόνια θα είναι ιδιαίτερα έντονος.
Ναι. Σίγουρα θα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός. Εγώ από την πλευρά μου δεν θα κάνω κάτι ακραίο για να πάρω ένα γκρουπ. Καταρχήν δεν χρειάζομαι να στήσω ένα βιογραφικό πλέον. Θα υποστηρίξω ή θα δώσω κάποια παραπάνω χρήματα για να πάρω μια συναυλία επειδή την πιστεύω και ξέρω πως θα είναι επιτυχημένη. Όχι για να μην την κάνει ο ανταγωνιστής. Αυτό είναι εντελώς γελοίο και σημαίνει ότι δεν είσαι επαγγελματίας αν σκέφτεσαι έτσι.

Ποια προβλήματα αντιμετωπίζετε οι διοργανωτές σε σχέση με την πολιτεία;
Η πολιτεία δεν ξέρει, δεν υποστηρίζει, για εκείνη δεν υπάρχει καταχωρημένο το επάγγελμα προμότερ, δεν καταλαβαίνουν τι είναι αυτό. Η πολιτεία δεν συμμετέχει ενεργά στο να βοηθήσει, να χρηματοδοτήσει να δώσει χώρους. Αυτό είναι το θέμα. Έξω όλα τα φεστιβάλ γίνονται σε χώρους που τους δίνει η πολιτεία χωρίς χρήματα. Παρέχει εθελοντές, κόσμο για να βοηθήσει, συνδράμει οικονομικά με όποιο τρόπο μπορεί. Μια μεγάλη συναυλία που βγαίνει και προς τα έξω, η πολιτεία την αγκαλιάζει και θα βοηθήσει τον προμότερ ακόμα και αν έχει δυσκολία. Εδώ καμιά φορά θέλουμε να βρούμε μια ημερομηνία και δεν την έχουμε, δεν παίρνουμε μια απάντηση. Ελπίζω αυτά να ξεπεραστούν. Ήταν πολύ χειρότερα παλαιότερα. Έχουν γίνει πράγματα και υπάρχουν μεμονωμένες περιπτώσεις ανθρώπων που καταλαβαίνουν και βοηθούν. Αλλά πρέπει να γίνει συνολικά και οργανωμένα. 

Δόθηκε εύκολα η «Λεωφόρος»;
Ναι και έχουμε μια άριστη συνεργασία. Εκεί βλέπεις ότι υπάρχει η ιδιωτική πρωτοβουλία και οι άνθρωποι θέλουν να βοηθήσουν. Εκεί υπάρχουν ιδιώτες εμπλεκόμενοι και το αγκάλιασαν. Θέλουν να αναβιώσει ο χώρος όπως και εμείς. Και θέλω να πιστεύω ότι ο κόσμος θα περάσει πολύ όμορφα.

Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη απαίτηση από τους Slayer;
Όχι τίποτα απολύτως. Είναι τόσο καλοί και απλοί. Και αγαπάνε την Ελλάδα έχουν ξανάρθει και για διακοπές με τις οικογένειές τους.

Ποια συναυλία σού έχει μείνει αξέχαστη;
Είναι πάρα πολλές. Αυθόρμητα μου έρχονται τρεις στιγμές. Η πρώτη φορά που έκανα τους R.E.M. στον Άγιο Κοσμά, το The Wall του Ρότζερ Γουότερς και οι U2.

Γνωρίζουμε τί ετοιμάζετε το αμέσως επόμενο διάστημα. Το χειμώνα τί έρχεται;
Άμεσα έχουμε Dropck Murphys σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και Jetrho Tull στο Ηρώδειο. Και μακάρι το Ηρώδειο να αλλάξει λίγο τον τρόπο και να μας δίνει πιο έγκαιρα τις ημερομηνίες γιατί είναι ένας εξαιρετικός χώρος και οι καλλιτέχνες που παίζουν είναι πρεσβευτές μετά. Βγαίνουν έξω και μιλάνε για το Ηρώδειο και την Ελλάδα. Το Ηρώδειο ξεκίνησε να δίνεται μετά που κάναμε τους Foo Fighters εκεί.

Μετά έχουμε Slayer, έχουμε Lamb of God και Prophets of Rage τέλος Αυγούστου. Είναι ένα πολύ μεγάλο γκρουπ που κάνει μεγάλες εμφανίσεις και θεώρησα ότι παρόλο που είναι 27 Αυγούστου δεν έπρεπε να το χάσουμε, έπρεπε να γίνει και να έρθουν στην Ελλάδα.

Χειμώνα έχουμε κάποια όνοματα που ξεκινάμε να ανακοινώνουμε. Πολλά και διαφορετικά ήδη σε κλειστούς χώρους και στο Basketball Arena. Αυτά μέχρι τέλος του χρόνου. Το 2020 προβλέπεται πάρα πολύ δυνατό, αυτό δουλεύουμε τώρα και θα το ανακοινώσουμε και πολύ έγκαιρα. Μέσα στο φθινόπωρο. Θα ακούσετε μεγάλα ονόματα που θα έρθουν. Το 2020 θα είναι πολύ δυνατή χρονιά. Το φετινό καλοκαίρι είναι μια καλή εισαγωγή για το επόμενο. Ετοιμάζουμε πάρα πολλά πράγματα για το 2020.

Του χρόνου θα έχετε συνεχόμενες φεστιβαλικές ημέρες;
Ναι του χρόνου θα έχουμε διήμερα και τριήμερα. Θεωρώ ότι είναι καλύτερα να είναι μαζί και όχι σκόρπιες. Αναγκαστικά έχω κάνει κι εγώ σκόρπιες όταν δεν είχα headliner. Γιατί παράλληλα γίνονται και τα μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού και η Ελλάδα δεν είναι μέσα στο κέντρο της Ευρώπης. Θεωρώ πάντας καλύτερο το διήμερο και τριήμερο. Να λες έχω φεστιβάλ.

Θα το κάνεις μέσα στον αστικό ιστό ή εκτός;
Ανάλογα τα ονόματα και το ύφος. Φέτος εμείς θέλαμε να δώσουμε αυτό το στίγμα στην καρδιά της Αθήνας με Slayer. Του χρόνου θα δούμε.

Έχεις απωθημένο κάποιο όνομα που δεν έχεις φέρει, που θα ήθελες να έρθει;
Δύσκολα! Και θα πει κάποιος, «μα είναι ψωνισμένη, δεν έχει απωθημένο, τους έχει φέρει όλους;». Κάποια στιγμή είχα κάνει λίστα και την έκλεισα γιατί τους έφερα όλους όσους ήθελα και άλλους που δεν έκανα τους έχω δει έξω. Όμως ένα απωθημένο που έχω είναι οι Rolling Stones που τους είχαμε κλείσει και ακυρώθηκε λόγω του ατυχήματος του Κιθ Ρίτσαρντς. Ναι αυτό μου έχει μείνει, γιατί ήθελα να έχω κάνει εκείνη τη συναυλία. Είχε ακυρωθεί τρεις εβδομάδες πριν. Ήταν κρίμα και ήταν και sold out. Είχα δουλέψει πάνω από ένα χρόνο για αυτό.

Στόχος λοιπόν της High Priority ποιος είναι; Να επενδύσει πρώτα στη σχέση της με τον κόσμο;
Ναι και θέλουμε ως εταιρεία να αρχίσουμε να δίνουμε στον κόσμο την ευκαιρία να έρχεται σε πολλά και διαφορετικά events. Για εμένα είναι πρωταρχικό να υπάρχει το επίπεδο που υπάρχει και έξω στην υπόλοιπη Ευρώπη και τις υπόλοιπες αγορές. Χωρίς εκπτώσεις. Για αυτό ίσως πρέπει να κάνεις λιγότερες συναυλίες αλλά καλές και σωστά οργανωμένες παρά να έχεις την παράνοια να τα κάνεις όλα. Έχω δει όλα αυτά τα χρόνια προμότερ να εμφανίζονται και να εξαφανίζονται. Είναι μια δουλειά που πρέπει να είσαι αφοσιωμένος και να είσαι καλός και σοβαρός επαγγελματίας. Όχι για να πούμε ότι φέραμε έναν καλλιτέχνη ή για να μην τον φέρει κάποιος άλλος. Αλλά γιατί θα είναι μια συναυλία που θα δώσει κάτι στο κοινό. Πρέπει να είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας 100% . Είμαι πολύ περίεργη για το πώς θα πάει φέτος.