Οι κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια για το 2020

Σύμφωνα με το Conde Nast Traveller


Η κλιματική αλλαγή, το φαινόμενο του «υπερ-τουρισμού», η στροφή σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς, το ενδιαφέρον για ντόπιες και αυθεντικές εμπειρίες κι άλλοι παράγοντες επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες εκατομμυρίων ανθρώπων. Ας δούμε μερικές από τις σημαντικότερες τάσεις στο ταξίδι για το 2020, όπως τις παρουσιάζει το διάσημο ταξιδιωτικό περιοδικό Conde Nast Traveller.

 

Vegan ξενοδοχεία

Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν την αποχή από την κατανάλωση κρέατος και ζωικών προϊόντων (μια έρευνα της Sainsbury's που έγινε το καλοκαίρι του 2019 προέβλεψε ότι το 25% των Βρετανών θα είναι χορτοφάγοι ή vegan έως το 2025), η ζήτηση για ξενοδοχεία που εξυπηρετούν την επιλογή αυτή θα αυξηθεί. Είναι θέμα χρόνου να δούμε περισσότερα ξενοδοχεία αποκλειστικά για vegan ταξιδιώτες να ανοίγουν σε όλο τον κόσμο.

Home-tels

Την ώρα που η Airbnb περιλαμβάνει ολοένα και περισσότερα ξενοδοχεία στην πλατφόρμα της και τα ξενοδοχεία προσπαθούν να προσφέρουν αυθεντικές ντόπιες εμπειρίες στους επισκέπτες, μια νέα ορολογία μπαίνει στα ταξίδια μας, τα «home-tels»: χώροι με προσωπικότητα που αποπνέουν μια αίσθηση οικεία και προσφέρουν τις πολυτελείς υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου, όπου οι επισκέπτες αντιμετωπίζονται σαν φίλοι και μπορούν να αισθάνονται σαν στο σπίτι τους μακριά από το σπίτι τους.

Γενεαλογικός τουρισμός

Οι υπηρεσίες ανίχνευσης ρίζας με δείγμα DNA έχουν δημιουργήσει ένα νέο και αυξανόμενο κύμα ταξιδιών. Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν να αναζήσουν τις ρίζες τους και να επισκεφτούν μέρη που συνδέονται με την καταγωγή τους. Η πρόσφατη συνεργασία της Airbnb με την εταιρεία 23andMe ενθαρρύνει τους χρήστες της πλατφόρμας να ταξιδέψουν με βάση το DNA τους και να δημιουργήσουν νέους δεσμούς με ανθρώπους, μέρη, ιστορίες και πολιτισμούς σε όλο τον κόσμο.

Η «ντροπή πτήσης»

Οι φόβοι για την κλιματική αλλαγή οδήγησαν πολλούς ευαισθητοποιημένους σε θέματα περιβάλλοντος ταξιδιώτες να επανεξετάσουν το πόσο συχνά πετούν. Μάλιστα, στη Σουηδία εφευρέθηκε ακόμη και μια νέα λέξη για «την ντροπή που συνδέεται με την πτήση»: flygskam. Σύμφωνα με το Conde Nast Traveller, μέσα στα επόμενα χρόνια, πολλοί ταξιδιώτες θα στραφούν προς το τρένο.

Διαστημικός τουρισμός

Η Virgin Galactic σχεδιάζει να πραγματοποιεί υποτροχιακές πτήσεις για διαστημικούς τουρίστες, ξεκινώντας από το 2020. Η εταιρεία Blue Origin του ιδρυτή της Amazon Jeff Bezos ελπίζει να ξεκινήσει επανδρωμένες δοκιμαστικές πτήσεις του πυραύλου New Shepard το 2020, προετοιμάζοντας την αποστολή των πρώτων διαστημικών τουριστών. Παράλληλα, ετοιμάζεται από το Iδρυμα Getaway και τον αρχιτέκτονα Tιμ Αλατορ το πρώτο ξενοδοχείο στο διάστημα. Το Von Braun Space Station αναμένεται να κατασκευαστεί μέχρι το 2025 και θα μπορεί να φιλοξενεί έως και 100 επισκέπτες.

Αεροδρόμια για... καλοφαγάδες

Όλο και περισσότερα γαστρονομικά διαμαντάκια εμφανίζονται σε αεροδρόμια του κόσμου προσφέροντας μοναδικές στιγμές απόλαυσης στους καλοφαγάδες ταξιδιώτες. Το αεροδρόμιο Beijing Daxing International, που άνοιξε τον Σεπτέμβριο του 2019, διαθέτει υποκατάστημα του Chee Kei, που προσφέρει wonton noodles και προτείνεται από τον οδηγό Michelin. Το νέο Jewel Terminal στο αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης εντυπωσιάζει με τις πολλές γαστρονομικές επιλογές (πάνω από 80 εστιατόρια) που προσφέρει για κάθε γούστο. Στο retro-cool TWA Hotel που άνοιξε φέτος στο αερόδρομιο JFK, οι ταξιδιώτες μπορούν να δοκιμάσουν πιάτα από τον κορυφαίο σεφ Jean-Georges Vongerichten στο Paris Café.

Πτήσεις με τα όλα τους

Αφήνοντας πίσω την εποχή των αγχωτικών πτήσεων, το ταξίδι με αεροπλάνο γίνεται όλο και πιο διασκεδαστικό. Η Virgin Atlantic, η Qatar Airways και η Emirates έχουν ήδη μπαρ στην Πρώτη Θέση και στην Business Class, αλλά ορισμένες εταιρείες σκοπεύουν να πάνε ένα βήμα παραπέρα. Για παράδειγμα, το design studio Aim Altitude σχεδίασε τους χώρους ‘Ultraflex’ για μεγάλες πτήσεις, που θα περιλαμβάνουν χώρο για γιόγκα και κοινόχρηστη τραπεζαρία, ενώ από το 2020 η Airbus σε συνεργασία με την Zodiac Aerospace βάζουν διαμερίσματα με κουκέτες σε χώρο κοντά στα εμπορεύματα, τα οποία θα είναι διαθέσιμα για τους επιβάτες.

Κρουαζιέρες για hipsters

Η νέα εταιρεία κρουαζιέρας Virgin Voyages του Richard Branson θα ξεκινήσει τα ταξίδια της το 2020. Το πλοίο Scarlet Lady έχει σχεδιαστεί για να απευθύνεται στην Generation Y με τρόπο που καμία άλλη εταιρεία κρουαζιέρας δεν έχει κάνει. Οι χώροι περιλαμβάνουν studio τατουάζ, καραόκε στούντιο, υπαίθριο γυμναστήριο, κατάστημα δίσκων βινυλίου με την επιμέλεια του μουσικού παραγωγού Mark Ronson, μπαρ και εστιατόρια που σερβίρουν vegan πιάτα, χειροποίητη μπύρα και cocktails.