Σε όποιο στούντιο μεγάλης παραγωγής του Χόλιγουντ κι αν μπεις σήμερα, θα δεις παντού τις περίφημες πράσινες οθόνες και αισθητήρες, πολλούς αισθητήρες. Πάνω σε ραβδιά, πάνω σε ρούχα, πάνω σε κράνη, παντού. Είναι το σημείο εκκίνησης για τις εντυπωσιακές τοποθεσίες και τα απίθανα ζωντανά πλάσματα που θα δημιουργήσουν αργότερα σε υπολογιστή οι «μάγοι» των ειδικών εφέ.

Κάποτε όμως η μαγεία αυτή ήταν αληθινή και... χειροποίητη. Με ευφυείς ιδέες για τρικ που θα ξεγελούσαν το μάτι του θεατή, και μοναδική δεξιοτεχνία στην κατασκευή μακετών, στολών, μασκών, προσθετικών μελών και οτιδήποτε άλλου μπορείτε να φανταστείτε.

Δείτε στη συνέχεια τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ να κινηματογραφεί τον λαβύρινθο της «Λάμψης» (1980), και θα καταλάβετε.

Ή το στήσιμο της μεγάλης σκηνής καταδίωξης στον «Εξολοθρευτή 2» (1991).

Προσέξτε καλά αυτό το πλάνο από το «The Matrix» (1999), που σήμερα θα σχεδιαζόταν εξολοκλήρου σε υπολογιστή. Δεν υπήρξε τρόπος να γυριστεί χωρίς να φαίνεται η κάμερα, γι' αυτό την κάλυψαν όσο μπορούσαν με ένα δερμάτινο παλτό μια γραβάτα, ίδια με αυτά που φορούσε ο Μορφέας – Λόρενς Φίσμπερν. Είναι τόσο φανερό, και όμως δεν το είδε κανείς στον κινηματογράφο...

Και χαιρόμαστε πολύ όταν ακόμη και σήμερα βλέπουμε τέτοια «χειροποίητα» τρικ. Στη «Δουνκέρκη» (2017) θα μπορούσαν όλα να ήταν ψηφιακά, κι όμως χρησιμοποιήθηκαν μοντέλα όπως αυτό.

Θαυμάστε αυτή την κατασκευή στο «Baby Driver» (2017): Όλος αυτός ο χαμός γίνεται για να μπορούν οι ηθοποιοί μέσα στο αυτοκίνητο να κάνουν τη δουλειά τους, ενώ την οδήγηση έχει αναλάβει αυτός που κάθεται στην οροφή.

Δείτε στη συνέχεια κι άλλες φωτογραφίες που αποκαλύπτουν την εξυπνάδα, την τέχνη και τις αμέτρητες εργατοώρες πίσω από γνωστές κινηματογραφικές ταινίες.