«Bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao, ciao» σιγοτραγουδάνε οι Έλληνες καθώς βλέπουν την αγαπημένη τους σειρά στο Netflix. Οι περιπέτειες του Καθηγητή, του Μπερλίν, της Τόκιο και της παρέας τους στο ισπανικό «La Casa de Papel» είναι μακράν οι αγαπημένες του ελληνικού κοινού, όπως συμπεραίνει η έρευνα της εταιρείας δημοσκοπήσεων ierax analytics που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.

Το 2016, ανήμερα των Φώτων, ο CEO του Netflix Ριντ Χάστινγκς ανακοίνωσε στο πλαίσιο της έκθεσης τεχνολογίας CES στο Λας Βέγκας ότι η μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα streaming στον κόσμο επεκτείνεται σε περισσότερες χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Χρειάστηκε αρκετός καιρός μέχρι το Netflix να «μάθει» ελληνικά, και τρία χρόνια μετά έχουμε πλέον μια εικόνα για το τι βλέπουν οι Έλληνες, πόσο συχνά, σε ποιο μέσο, καθώς και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.

Τι βλέπουμε. Το 21% των συνδρομητών του Netflix στην Ελλάδα ψηφίζει το «La Casa de Papel» ως αγαπημένη σειρά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ierax analytix. Δεύτερο έρχεται με μεγάλη διαφορά το αμερικανικό «Stranger Things» με 6.6% και τρίτο το βρετανικό «Peaky Blinders» με 6.4%. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην έρευνα αναφέρθηκαν πάνω από 25 τίτλοι σειρών ως αγαπημένες! Οι σειρές κερδίζουν επίσης τις ταινίες κατά κράτος, καθώς μόνο το 5% των συνδρομητών δήλωσε ότι παρακολουθεί κυρίως ταινίες. Πάντως το «Black Mirror: Bandersnatch» που έγινε διαθέσιμο στις 28 του περασμένου Δεκέμβρη το είδε ήδη το 46% του ελληνικού κοινού.

Πού και πόσο συχνά το βλέπουμε. Η τηλεόραση είναι το πιο δημοφιλές μέσο με 64% και ακολουθεί το κινητό με 55% (ας είναι καλά η δυνατότητα για downloads…), το laptop με 39%, το desktop με 25% και το tablet με 14%. Όσο για το πόσο συχνά βλέπουμε Netflix, το 53% των χρηστών δήλωσε ότι παρακολουθεί καθημερινά, και το 29% 3 με 5 φορές την εβδομάδα.

Πώς επιλέγουμε τι θα δούμε. Οι περισσότεροι χρήστες (59%) επιλέγουν το τι θα δουν μετά από προτάσεις φίλων ή συγγενών και το 56% ενημερώνεται από τις προτάσεις που κάνει ο αλγόριθμος του Netflix. Το 33% διαβάζει άρθρα στο Ίντερνετ για να επιλέξει το τι θα δει και το 30% επηρεάζεται από τις βαθμολογίες σε ιστοσελίδες τύπου IMDB, Rotten Tomatoes κ.λπ. Επιπλέον, το 95% (!) των συνδρομητών δηλώνει πως ενημερώνει τον κύκλο φίλων του για το τι βλέπει ώστε να το δούνε και αυτοί.

Γενικές απόψεις. Σε γενικές απόψεις/γνώμες για το Netflix, οι περισσότεροι συνδρομητές θα ήθελαν να προστεθούν περισσότερες ταινίες, πιστεύουν ότι οι παραγωγές του Netflix δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από εκείνες των μεγάλων στούντιο του Χόλιγουντ, και θεωρούν πως οι πλατφόρμες streaming είναι το μέλλον της τηλεόρασης. Τέλος, όσον αφορά το πόσο συχνά κατεβάζουν παράνομα ταινίες ή σειρές, μόνο 12% δήλωσε πως το κάνει πολύ συχνά. Το 45% καταφεύγει σε αυτή τη λύση μόνο αν θέλει να δει κάτι συγκεκριμένο που δεν υπάρχει στο Netflix (όπως το «Game of Thrones»), το 26% σπάνια και το 16% ποτέ.

H έρευνα της ierax analytics διεξήχθη ηλεκτρονικά από τα social media και την ιστοσελίδα της εταιρείας στο διάστημα 9-14 Ιανουαρίου 2019 και συμμετείχαν 4.366 άτομα, άνδρες και γυναίκες κυρίως μέχρι 40 ετών.