Στην προσπάθειά της να ρίξει τη διάρκεια της τελετής απονομής των Όσκαρ κάτω από τις τρεις ώρες, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου δοκιμάζει διάφορα τεχνάσματα. Το τελευταίο που ανακοίνωσε είναι ότι θα κόψει τέσσερα βραβεία από τη ζωντανή μετάδοση, και θα τα προβάλλει μονταρισμένα στη συνέχεια.

Συγκεκριμένα, τα Όσκαρ για καλύτερη φωτογραφία, καλύτερο μοντάζ, καλύτερο μακιγιάζ και καλύτερη ταινία μικρού μήκους θα απονεμηθούν στη διάρκεια διαλειμμάτων για διαφημίσεις, και οι τηλεθεατές θα τα δουν αργότερα «κονσέρβα» και συντομευμένα.

Πράγμα που σημαίνει ότι αν ο Γιώργος Μαυροψαρίδης γίνει ο πρώτος Έλληνας μοντέρ που κερδίζει Όσκαρ (για την «Ευνοούμενη»), θα τον δούμε... στα γρήγορα. «Η Ευνοούμενη» είναι υποψήφια και στην κατηγορία της καλύτερης φωτογραφίας, που επίσης μένει εκτός ζωντανής μετάδοσης.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η ανακοίνωση της Ακαδημίας συνάντησε έντονες αντιδράσεις, καθώς δείχνει έλλειψη σεβασμού στους υποψήφιους δημιουργούς. Ειδικά για τα βραβεία φωτογραφίας και μοντάζ, ο περσινός θριαμβευτής των Όσκαρ Γκιγιέρμο ντελ Τόρο (για τη «Μορφή του Νερού»), επεσήμανε μέσω Twitter ότι είναι στην καρδιά της τέχνης του κινηματογράφου, ότι είναι το ίδιο το σινεμά.

Ενώ κάποιος θυμήθηκε μία από τις σημαντικότερες στιγμές της περσινής τελετής, όταν ο θρυλικός διευθυντής φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς κέρδισε επιτέλους Όσκαρ ύστερα από 13 υποψηφιότητες. Ολόκληρη η αίθουσα είχε σηκωθεί για να τον χειροκροτήσει, αλλά αν αυτό συνέβαινε φέτος θα έπεφτε σε... διαφημιστικό διάλειμμα.

Σεβαστή η προσπάθεια της Ακαδημίας να χωρέσει 24 βραβεία σε λιγότερο από 3 ώρες, αλλά μήπως θα πρέπει να συμμαζέψει όλο το «γύρω γύρω» και να μην κόψει τα ίδια τα βραβεία;