Η μουσική στον κινηματογράφο είναι από τους βασικότερους παράγοντες για την επιτυχία μιας ταινίας και δη όταν αυτή πρόερχεται από το σύμπαν του τρόμου.

Όπως αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν οι νότες είναι το κομμάτι που θα συμπληρώσει το κινηματογραφικό παζλ για να βιώσει ο θεατής έναν κατακλυσμό συναισθημάτων φρίκης, αγωνίας, έντασης. Όσο πιο απόκοσμες, αλλόκοτες και ανατριχιαστικές τόσο πιο πολύ θα στοιχειώσουν το μυαλό του αλλά και το box office διαχρονικά. 

Τα 10 μουσικά θέματα που ακολουθούν είναι από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις scores που μας ανατριχιάζουν όσο και οι ταινίες τους...

Ψυχώ (1960)
Μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ και από τις πιο ιστορικές ταινίες τρόμου και μυστηρίου όλων των εποχών. Ένας από τους παράγοντες που απογείωσαν το «Ψυχώ» ήταν και η... αγωνιώδης μουσική του, δημιουργία του συνθέτη Μπέρναρντ Χέρμαν. Ειδικά η μουσική στην ιστορική σκηνή του ντους με τις ανατριχιαστικές τσιρίδες του βιολιού, παραμένει θρυλική.

Ο Εξορκιστής (1973)
Ήταν η πιο επιτυχήμενη και εμπορική ταινία τρόμου για πάνω από 40 χρόνια, εως το 2017 που εκθρονίστηκε από «Το Αυτό». Εξίσου ανατριχιαστική με την ταινία είναι και το μινιμαλιστικό μουσικό θέμα «Tubular Bells» του Μάικ Όλντιφλντ που σημάδεψε την ταινία όσο και την καριέρα του συνθέτη.

Η Νύχτα με τις Μάσκες (1978)
Ο Τζόν Κάρπεντερ δεν σκηνοθέτησε μόνο μια από τις πιο επιδραστικές (και κλασικές πλέον) ταινίες του είδους αλλά υπέγραψε και τη χαρακτηριστική μουσική της που αποτελεί έναν από τους κυριότερους λόγους της επιτυχίας του φιλμ. Για την ιστορία, ο Κάρπεντερ συνέθεσε τη μουσική μέσα σε τρεις μόλις ημέρες.

Suspiria (1977)
Όπως και με την ταινία, έτσι και από τις πρώτες νότες του αλλόκοτου μουσικού θέματος του progressive rock συγκροτήματος Goblin, αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά. Το γκρουπ συνέθεσε το σάουντρακ σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη του φιλμ Ντάριο Αρτζέντο πριν γυριστεί η ταινία, και σήμερα είναι εξίσου διάσημο με αυτή. Συνθεσάιζερ, καμπανάκια, drum machine και... μπουζούκι, μαζί με τρομαχτικά φωνητικά συνθέτουν ένα ηχητικό τοπίο που στοιχειώνει αμέσως τον ακροατή.

Δράκουλας (1992)
Στο αριστούργημα του Φράνσις Φορντ Κόπολα ο γοτθικός τρόμος εναλάσσεται περίτεχνα με το ρομαντισμό, ενώ χάρη στην επική μουσική του Πολωνού συνθέτη, Βόιτσεχ Κίλαρ, η ταχυπαλμία χτυπάει κόκκινο.

H Ομίχλη (1980)
Κατά γενική ομολογία ο Τζον Κάρπεντερ δικαιολογημένα καταλαμβάνει ένα τεράστιο το κεφάλαιο στη μυθολογία του τρόμου και όχι μόνο, τόσο ως σκηνοθέτης όσο και ως συνθέτης. O μετρ του είδους γνωρίζει καλά πώς φορτίζει την ατμόσφαιρα με τους επαναλαμβανόμενους, απόκοσμους, μινιμαλιστικούς ρυθμούς στο synth.

Η Απειλή (1982)
Τί να πρωτοπεί κανείς για τον τεράστιο Ένιο Μορικόνε! Στο score της «Aπειλής» ο θρυλικός συνθέτης δημιουργεί ένα βασανιστικό μουσικό τοπίο βάζοντας το θεατή σε μια διαρκή ατμόσφαιρα απειλής, άγχους και αβεβαιότητας... Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας για ακόμα μια φορά συναντάμε τον μάστερ του είδους, Τζον Κάρπεντερ.

Προφητεία (1976)
Εκεί που ο τρόμος συναντά το δέος, χάρη στο λατινικό ψαλμό, τότε σίγουρα ακούς το επιβλητικό μουσικό θέμα του Τζέρι Γκόλντσμιθ, «Ave Satani» («Χαίρε Σατανά»),  για το οποίο μάλιστα κέρδισε και το μοναδικό Όσκαρ της καριέρας του.

Η Λάμψη (1980)
O βαρύς ήχος του κόντρα μπάσο σε συνδυασμό με τις απόκοσμες κραυγές και τα synth της Γουέντι Κάρλος, ανεβάζει τους παλμούς της καρδιάς σου, η οποία κοντεύει ήδη να πεταχτεί έξω από το σώμα σου λόγω της αγωνίας, της έντασης και της φρίκης που νιώθεις παρακολουθώντας το αριστούργημα Στάνλεϊ Κιούμπρικ.

Τα Σαγόνια του Καρχαρία (1975)
Παρότι δεν είναι ταινία τρόμου, δεν μπορεί να λείπει από τη συγκεκριμένη λίστα το αγωνιώδες φιλμ που φώλιασε γερά στην καρδιά μας το φόβο επίθεσης καρχαρία! Ειδικά τα πρώτα χρόνια μετά την κυκλοφορία της ταινίας όποιος ισχυριστεί ότι κολυμπούσε στη θάλασσα χωρίς να ψάχνει γύρω του και μέσα στο νερό για καρχαρία έχοντας στο μυαλό του το απειλητικό «τα τα τα τα τα» του μουσικού θέματος που έγραψε ο Τζον Γουίλιαμς, ψεύδεται αστυστόλως! Αξίζει να αναφερθεί ότι για τη μουσική της ταινίας ο Γουίλιαμς κέρδισε βραβείο Όσκαρ.