Η βραδιά ξεκίνησε ιδανικά για την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου χθες στο Royal Albert Hall του Λονδίνου. Με το «καλημέρα» κέρδισε το βραβείο BAFTA εξαιρετικής βρετανικής ταινίας, επιβεβαιώνοντας την οικοδέσποινα της τελετής απονομής, Τζοάνα Λάμλεϊ, που είχε σχολιάσει στον εναρκτήριο μονόλογό της: «Τι φοβερή έμπνευση να ονομάσουν την ταινία “The Favourite”. Του χρόνου θα έχουμε και ταινία με τίτλο “Και το BAFTA πάει στον…”».

Η «Ευνοούμενη» ήταν υποψήφια για 12 βρετανικά Όσκαρ, όπως συνηθίζεται να αποκαλούνται τα βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης. Τελικά κέρδισε 7, αλλά το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν τής έκλεψε τα σημαντικότερα.

Όταν ο Γιώργος Λάνθιμος σηκώθηκε για να παραλάβει το πρώτο βραβείο της βραδιάς και της ταινίας, έκανε ειδική αναφορά στις τρεις πρωταγωνίστριες, Ολίβια Κόλμαν, Ρέιτσελ Βάις και Έμα Στόουν, και σημείωσε: «Η ταινία χρειάστηκε είκοσι χρόνια για να γίνει, εγώ συνεισέφερα στα τελευταία δέκα».

Αφού μεσολάβησε το βραβείο καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων – το κέρδισε το «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν» – η «Ευνοούμενη» έκανε το δύο στα δύο με το βραβείο καλύτερου σχεδιασμού παραγωγής.

Ο Γιώργος Μαυροψαρίδης, που είχε κερδίσει το βραβείο της Αμερικανικής Ένωσης Μοντέρ, έχασε το BAFTA για το μοντάζ της «Ευνοούμενης», καθώς προτιμήθηκε ο Χανκ Κόρβιν του «Vice: Δεύτερος στην ιεραρχία». Λίγο μετά όμως ήρθε το τρίτο βραβείο της ταινίας, αυτή τη φορά για καλύτερο μακιγιάζ.

Στην κατηγορία Β’ γυναικείου ρόλου η «Ευνοούμενη» είχε δύο υποψήφιες (όπως συμβαίνει στις περισσότερες διοργανώσεις βραβείων φέτος) και τυχερή ήταν η Ρέιτσελ Βάις. Η συμπρωταγωνίστριά της Έμα Στόουν δεν είχε ταξιδέψει στο Λονδίνο, και αν κέρδιζε θα ανέβαινε στη σκηνή και πάλι ο Λάνθιμος για να παραλάβει το βραβείο. Η Βάις απέδωσε τα εύσημα στις Κόλμαν και Στόουν, ενώ για τον Λάνθιμο είπε: «Γιώργο, η δημιουργικότητά σου κόβει την ανάσα».

Το σερί βραβείων της «Ευνοούμενης» συνεχίστηκε με εκείνο για το καλύτερο πρωτότυπο σενάριο – το BAFTA διασκευασμένου σεναρίου πήγε στην «Παρείσφρηση» του Σπάικ Λι. Το «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν τής «έκλεψε» το βραβείο καλύτερης φωτογραφίας. Η… τάξη αποκαταστάθηκε με το βραβείο καλύτερων κοστουμιών, αλλά το «Ρόμα» ξαναχτύπησε και αυτή τη φορά… πόνεσε πιο πολύ. Ο Γιώργος Λάνθιμος έχασε το βραβείο σκηνοθεσίας από τον Κουαρόν, που πλέον είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τα Όσκαρ.

Ο Ράμι Μάλεκ κέρδισε το βραβείο Α’ ανδρικού ρόλου (εκείνο του Β’ ανδρικού είχε πάει νωρίτερα στον Μαχέρσαλα Αλί για το «Πράσινο Βιβλίο») για το «Bohemian Rhapsody», το δεύτερο βραβείο της ταινίας μετά από εκείνο για τον καλύτερο ήχο.

Η Ολίβια Κόλμαν πρόσθεσε ένα ακόμη βραβείο στη συλλογή της «Ευνοούμενης» και όλο το Royal Albert Hall σηκώθηκε από τις καρέκλες για να τη χειροκροτήσει. Εκείνη ευχαρίστησε τους πάντες και πρόσθεσε «θα γίνουμε όλοι λιώμα μετά!».

Ίσως όμως το τελευταίο και μεγαλύτερο βραβείο της βραδιάς να έκοψε κάπως τη διάθεση για πάρτι. Το «Ρόμα» αναδείχτηκε καλύτερη ταινία, κερδίζοντας συνολικά τέσσερα βραβεία, όλα τους μεγάλα: καλύτερη ταινία,  ξενόγλωσση ταινία, σκηνοθεσία και φωτογραφία.

Μετά λοιπόν από το 7/12 των βρετανικών Όσκαρ, μένει να δούμε τι θα γίνει στα… ορίτζιναλ Όσκαρ, τα αμερικανικά, όπου η «Ευνοούμενη» έχει 10 υποψηφιότητες. Το μεγάλο ραντεβού έχει οριστεί για την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου.