Όσο οι μέρες του lockdown τραβούν σε μάκρος και οι προπονήσεις μέσα στο σπίτι μοιάζουν για σας αδύνατες λόγω έλλειψης κινήτρων ή οργάνων γυμναστικής, έρχεται μια επιστημονική ανακοίνωση, που λέει ότι το «περπάτημα του αγρότη» είναι η πιο λειτουργική και πανεύκολη άσκηση, η οποία ενεργοποιεί τον κορμό, τα άκρα, τον πυρήνα και, γενικά, όλους τους μυς του σώματος. Ο λόγος; «Η συγκεκριμένη άσκηση βοηθά να διατηρηθεί σταθερός ο μυϊκός όγκος, την ίδια ώρα που το λίπος καίγεται πολύ πιο αποτελεσματικά χωρίς την ανάγκη μηχανημάτων γυμναστικής ή βαρετών επαναλήψεων με ασκήσεις με το σωματικό βάρος», λένε οι ερευνητές Πολ Γουίνγουντ, Τζον Κρόνιν και Σκοτ Μπράουν, από το πανεπιστήμιο του Ώκλαντ στη Νέα Ζηλανδία (τμήμα αθλητικής έρευνας).

«Το να έχουμε σωστή στάση του σώματος όταν περπατάμε είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα όσο περισσότερο μένουμε άπραγοι μέσα στο σπίτι, επιβαρύνοντας τη σπονδυλική μας στήλη από πολύωρο καθισιό. Κάπου εδώ είναι που μπαίνει στην εξίσωση το “περπάτημα του αγρότη”, αναφέρουν οι επιστήμονες.

Η συγκεκριμένη άσκηση, η οποία είναι από τις πιο δημοφιλείς στους κύκλους των γυμναζομένων και αθλητών, οφείλει την καταγωγή της στις αγροτικές εργασίες που συχνά απαιτούν την μετακίνηση φορτίων περπατώντας πολλά βήματα τη φορά, και σύμφωνα με τους ειδικούς, η ίδια εκτέλεση μπορεί να μεταφερθεί ακόμη και μέσα στο σπίτι ή στον κήπο και το μπαλκόνι, απαιτώντας από εσάς απλά να περπατάτε, κρατώντας με τις λαβές των χεριών σας ένα ζευγάρι αλτήρες.

Οι Γουίνγουντ, Κρόνιν και Μπράουν, λένε: «Εκτός από τα οφέλη που χαρίζει στο σύνολο των αρθρώσεων και στην αύξηση της ολικής δύναμης, η μεταφορά φορτίου ενώ περπατάτε είναι μια φανταστική άσκηση για τους κοιλιακούς -πολύ πιο αποτελεσματική και από τα ροκανίσματα ή τις σανίδες-, ενώ παράλληλα προσφέρουν μοναδικά κέρδη στην “αρχιτεκτονική” των μυϊκών ινών. Συνδυαστικά, το “περπάτημα του αγρότη” σε κάθε παραλλαγή μεταφοράς φορτίου, οδηγεί σταδιακά το καρδιοαναπνευστικό σύστημα σε άριστη λειτουργία».

Για καλύτερα αποτελέσματα, οι ειδικοί συστήνουν: «Ξεκινήστε με 100 βήματα, ξεκουραστείτε για δύο λεπτά και εκτελέστε άλλα 100. Φροντίστε να κρατάτε το φορτίο πολύ σφιχτά από τις δύο πλευρές του σώματός σας κοιτώντας ευθεία μπροστά με τον κορμό σταθερό και τον πυρήνα διαρκώς ενεργοποιημένο. Αρχίστε με ελαφρά βάρη και όσο περνά ο καιρός μπορείτε να αυξάνετε τα βήματα ή το φορτίο με βάση τις αντοχές σας».