«Στο τρέξιμο ή τζόκινγκ, ένας είναι ο κανόνας: Οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας είναι κατάλληλη όταν μιλάμε για καύση θερμίδων, απώλεια λίπους και καλή καρδιαγγειακή υγεία. Και κυρίως, κάθε φορά που νιώθετε το σώμα σας έτοιμο να το κάνει με όρεξη», λέει ο Σάκα Γουίνφιλντ, καθηγητής φυσικής αγωγής, τριαθλητής και προπονητής επαγγελματιών δρομέων, προσθέτοντας: «Όμως, εάν πρόκειται να συγκρίνουμε τα οφέλη του τρεξίματος ή και του απλού, γρήγορου περπατήματος τον καιρό της πανδημίας και της καραντίνας, υπάρχουν μερικές ώρες που αποδίδουν καλύτερα στον εγκέφαλο, στο εντερικό νευρικό σύστημα -τον δεύτερο εγκέφαλο του σώματος-, στην πνευματική εγρήγορση και στην διατήρηση υψηλής ενέγειας όλη μέρα».

Σε άρθρο του στο Runtastic (τον ενημερωτικό, συμβουλευτικό και κοινωνικό ιστότοπο της Adidas), ο Γουίφιλντ εξηγεί: «Υπάρχουν προπονητές που ορκίζονται ότι η γυμναστική το πρωί είναι πιο ωφέλιμη, γιατί αυξάνει το μεταβολισμό όλη την υπόλοιπη μέρα, χαρίζει ενέργεια και πνευματική εγρήγορση για τις επαγγελματικές υποχρεώσεις και διατηρεί υψηλά τη διάθεση μέχρι το βράδυ. Άλλοι ειδικοί θεωρούν ότι αργά το απόγευμα -μετά από όλες τις υποχρεώσεις της ημέρας -είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική, επειδή θα κάψετε όλες τις θερμίδες που καταναλώθηκαν από το πρωί και, επιπλέον, θα κοιμηθείτε πιο εύκολα το βράδυ. Αυτό όμως που σίγουρα οφείλετε να προσέχετε, είναι να παρατηρείται τι συμβαίνει στο σώμα σας κατά τη διάρκεια όλου του 24ώρου».

Αναφερόμενος σε έρευνες πάνω στους κιρκαδικούς ρυθμούς, ο Γουίφιλντ λέει:

- Νωρίς το πρωί η τεστοστερόνη βρίσκεται στα υψηλότερα ημερήσια επίπεδα, αλλά η θερμοκρασία του σώματος παραμένει πολύ χαμηλή μέχρι δυο ώρες αφού ξυπνήσετε. Γι’ αυτό και θεωρείται ως η καλύτερη στιγμή να βγείτε έξω και να τρέξετε με μεγαλύτερη όρεξη και καλύτερες επιδόσεις.

- Το μεσημέρι, το σώμα σας έχει μεγαλύτερη ανοχή στον πόνο, ωστόσο η ενέργειά σας είναι σε πιο χαμηλά επίπεδα- γι’ αυτό καλύτερα να αποφεύγετε την αερόβια σωματική άσκηση, προτιμώντας να εκτελείτε στο σπίτι μερικές ήπιες ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης. Αλλά όσο φτάνει το απόγευμα αυξάνεται η ροή αδρεναλίνης, ενώ ταυτόχρονα βρίσκεστε σε καλύτερη νοητική ισορροπία.

- Το βράδυ η απόδοση των πνευμόνων αυξάνεται, και μαζί τους, ο συντονισμός, η ευελιξία, η αντοχή και η θερμοκρασία του σώματος. «Όμως, από τις 9.00 μ.μ. και μετά, το σώμα παράγει επιπλέον μελατονίνη, προετοιμάζοντας τον οργανισμό σας για ύπνο, άρα τέτοιες ώρες μια έντονη σωματική άσκηση δεν θα σας ωφελήσει πραγματικά», τονίζει ο προπονητής προσθέτοντας: «Σίγουρα, δεν πρέπει να τρέξετε αμέσως μετά από ένα γεύμα, επειδή κατά τη διάρκεια έντονης αερόβιας άσκησης, η διαδικασία της πέψης πρέπει να περιορίζεται στο ελάχιστο. Προτιμήστε ένα ήπιο τζόκινγκ ή περπάτημα, μιας και τα οφέλη στην καρδιά και την εγκεφαλική λειτουργία αποδίδουν εξίσου καλά», συμβουλεύει ο προπονητής.