Τα lockdowns, η συνεχής παραμονή μέσα στο σπίτι και το άγχος για την υγεία μας εν μέσω πανδημίας έχουν καταφέρει να αλλάξουν ριζικά την καθημερινότητά μας. Το μυαλό μας φορτίζεται υπερβολικά με διάφορες σκέψεις. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα συχνά να μην μπορούμε να συγκεντρωθούμε και να λειτουργήσουμε σωστά.

Ένα από τα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε κάθε πρωί για να δουλέψουμε και να λειτουργήσουμε πιο αποτελεσματικά στο υπόλοιπο της μέρας είναι να «καθαρίσουμε» και να δυναμώσουμε το μυαλό μας με μερικούς απλούς τρόπους.

Δείτε παρακάτω πέντε καθημερινές ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε το μυαλό σας σε εγρήγορση και σωστή λειτουργία.

 

Χαλαρώστε διαβάζοντας

Στη σημερινή εποχή είναι δύσκολο να θυμηθείς να κάνεις ένα διάλειμμα από τα social media και το σκρολάρισμα στο κινητό για να αφιερώσεις χρόνο σε μερικά απλά πράγματα που χαλαρώνουν και διεγείρουν το μυαλό. Το διάβασμα είναι σίγουρα ένα από αυτά - είτε πρόκειται για μερικές σελίδες ενός βιβλίου είτε για ένα καλό online άρθρο.

Αθληθείτε

Η άσκηση κατά τις πρωινές ώρες μπορεί να λειτουργήσει και σαν καύσιμο για τον εγκέφαλό σας. Η άσκηση αλλάζει τη χημεία του εγκεφάλου και ταυτόχρονα δρα και ως αντικαταθλιπτικό φάρμακο, τονίζει στο thehealthy.com η Jennifer Wolkin, κλινική νευροψυχολόγος στη Νέα Υόρκη. Επίσης, η άσκηση «δίνει το σήμα για την απελευθέρωση πολλών σημαντικών νευροδιαβιβαστών, κάποιοι από τους οποίους παίζουν ζωτικό ρόλο στην υγεία του εγκεφάλου καθώς μεγαλώνουμε». Ξεκινήστε λοιπόν τη μέρα σας με γυμναστική, περπάτημα, οποιαδήποτε μορφή φυσικής άσκησης.

Κάντε διαλογισμό

Σύμφωνα με τον Daniel Amen, κλινικό νευρολόγο και ψυχίατρο, όσοι κάνουν διαλογισμό συστηματικά παρουσιάζουν μια αυξημένη ικανότητα στο να ανακαλούν πληροφορίες ταχύτερα, γεγονός που κάνει τους ερευνητές να πιστεύουν ότι το να μπορεί κάποιος να απομονώνει τη «φασαρία» του εγκεφάλου του, τον βοηθάει να βρίσκει πιο γρήγορα και αποτελεσματικά την πληροφορία που ψάχνει. Βρείτε λοιπόν ένα άνετο και ήσυχο σημείο στο σπίτι και αφιερώστε τουλάχιστον 5 λεπτά κάθε πρωί για να καθίσετε στη σιωπή και να καθαρίσετε το μυαλό σας από περιττές σκέψεις.

Ακούστε κλασική μουσική

Οι συνθέσεις των Μότσαρτ, Μπετόβεν κι άλλων σπουδαίων κλασικών έχουν αποδειχθεί επιστημονικά ότι είναι ευεργετικές για την εγκεφαλική δραστηριότητα, τη συγκέντρωση και την παραγωγικότητα γενικότερα, αναφέρει το thehealthy.com. Βάλτε λοιπόν λίγη κλασική μουσική όσο ντύνεστε ή κάνετε γυμναστική το πρωί!

Σκεφτείτε θετικά!

Έρευνες έχουν δείξει ότι όταν εστιάζουμε την προσοχή μας στα πράγματα της ζωής μας για τα οποία νιώθουμε ευγνώμονες, ο εγκέφαλός μας λειτουργεί καλύτερα, τονίζει ο Daniel Amen. Προσπαθήστε να ξεκινήσετε τη μέρα σας με χαρούμενες σκέψεις, φέρνοντας στο μυαλό σας ευτυχισμένες αναμνήσεις ή κάνοντας μια λίστα με πέντε πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες.

Με πληροφορίες από thehealthy.com