Εάν έχετε κουραστεί να ζείτε με τον φόβο του κορονοϊού, πιθανώς να πάσχετε από την «κόπωση της πανδημίας»- και δεν είστε οι μόνοι. Η πανδημία του κορονοϊού και τα αναπόφευκτα μέτρα προστασίας άλλαξαν δραματικά τη ζωή και την καθημερινότητα όλων μας και ανέτρεψαν οτιδήποτε θεωρούσαμε δεδομένο και ασφαλές.

Έλλειψη διάθεσης, αλλαγές στις συνήθειες διατροφής ή ύπνου, άγχος για πράγματα που κανονικά θα τα διαχειριζόμασταν εύκολα, δυσκολία στη συγκέντρωση και αίσθημα απελπισίας είναι κάποια από τα κοινά συμπτώματα της «κόπωσης της πανδημίας».

«Το άγχος, η θλίψη/ κατάθλιψη και η κόπωση είναι οι τρεις μεγαλύτερες επιπτώσεις που βλέπουμε στην ψυχική υγεία», λέει ο Δρ. Justin Ross, κλινικός ψυχολόγος και ιδρυτής του MindBodyHealth στο Ντένβερ του Κολοράντο. Ο ίδιος θεωρεί την Covid-19 ως το «τέρας με τα τρία κεφάλια» για την ψυχική υγεία. Σύμφωνα με τον ειδικό, είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσουμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας αυτή τη δύσκολη περίοδο. Ακολουθούν μερικοί τρόποι που προτείνει ο ίδιος για να αντιμετωπίσουμε την κόπωση της πανδημίας.

 

Αποδοχή

Αφιερώστε χρόνο για να τα πείτε με τον εαυτό σας και να σκεφτείτε πώς τα πάτε. Εάν αισθάνεστε θυμωμένοι, θλιμμένοι, αγχωμένοι ή κουρασμένοι, αποδεχτείτε ότι όλες αυτές οι αντιδράσεις είναι φυσιολογικές και κατανοητές σε μια τόσο δύσκολη στιγμή. «Δεν μπορούμε να αλλάξουμε αυτό που δεν γνωρίζουμε… Πρέπει να δώσουμε στον εαυτό μας την άδεια να αναγνωρίσουμε ότι αυτό που νιώθουμε είναι 100% φυσιολογικό», αναφέρει ο Ross.

Social media… με μέτρο

Το doomscrolling, δηλαδή η τάση να σερφάρετε διαρκώς και να ψάχνετε μανιωδώς πηγές κακών ειδήσεων, αυξάνει τον φόβο, την αβεβαιότητα, το άγχος και την κόπωση, λέει ο Ross. Περιορίστε τον χρόνο που αφιερώνετε στα social media και προτιμήστε να διαβάσετε ένα βιβλίο, να δείτε μια ταινία ή ένα ντοκιμαντέρ, να ακούσετε μουσική και να κάνετε κάτι που γνωρίζετε ότι θα σας φτιάξει τη διάθεση και θα σας χαλαρώσει.

Ασκήσεις αναπνοής και διαλογισμός

Οι ασκήσεις αναπνοής είναι ο απλούστερος τρόπος για να μειώσετε το άγχος. Ο Ross προτείνει πολύ απλές ασκήσεις βαθιάς αναπνοής τουλάχιστον τρεις φορές την ημέρα. Προγραμματίστε αυτές τις ασκήσεις και αναγκάστε τον εαυτό σας να επιβραδύνει και να αναπνεύσει. Εστιάστε στην αίσθηση της κάθε αναπνοής, να νιώθετε δηλαδή τον αέρα καθώς αυτός μπαίνει από τα ρουθούνια και βγαίνει από το στόμα σας. Οι βαθιές αναπνοές βοηθούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας και μπορούν να προσφέρουν μια αίσθηση ηρεμίας.

Μείνετε δραστήριοι

Όλα τα είδη άσκησης μπορούν να μειώσουν το στρες βοηθώντας τον εγκέφαλο να απελευθερώσει χημικές ουσίες που μας κάνουν να νιώθουμε καλά. Εάν χρειάζεστε βοήθεια για να γίνετε πιο δραστήριοι, απευθυνθείτε σε ένα φίλο για να πάτε μαζί για πεζοπορία ή τρέξιμο. Βάλτε στο πρόγραμμά σας τη σωματική άσκηση και τον διαλογισμό, προστατέψτε αυτόν το χρόνο και θα δείτε μεγάλη διαφορά στην ψυχική σας υγεία.