Είμαστε ό, τι τρώμε και το τι τρώμε έχει αντίκτυπο στην υγεία μας. Σε αυτή την πρωτόγνωρη περίοδο που διανύουμε με την πανδημία, καλό είναι να θυμόμαστε ότι η σωστή διατροφή μπορεί να ενισχύσει την άμυνα του οργανισμού απέναντι σε πάσης φύσεως απειλές.

Σύμφωνα με πολλές μελέτες που έχουν γίνει, ένα από τα μυστικά μακροζωίας των ατόμων που έχουν ξεπεράσει τα 80 είναι η διατροφή τους, η οποία περιλαμβάνει καθημερινά λαχανικά, χόρτα, φρούτα και όσπρια.

Αντιθέτως, η κακή διατροφή μπορεί να μειώσει σημαντικά το προσδόκιμο ζωής, λένε οι ειδικοί. Δείτε παρακάτω τις 4 κακές διατροφικές συνήθειες που μπορούν να σας κόψουν χρόνια, σύμφωνα με επιστήμονες της αμερικανικής κλινικής Mayo Clinic.

 

Η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος

Μια έρευνα σχετικά με την κατανάλωση κόκκινου κρέατος εξέτασε έξι μελέτες που παρακολούθησαν περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια άτομα για 5,5 έως 28 χρόνια. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η τακτική κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, καρκίνου - ειδικά καρκίνου του παχέος εντέρου - και πρόωρου θανάτου. Ο όρος «επεξεργασμένο κρέας» αναφέρεται σε κρέας το οποίο συντηρείται με τη μέθοδο της κάπνισης, της ξήρανσης με άλατα, του παστώματος, ή με προσθήκη χημικών συντηρητικών. Στην εν λόγω κατηγορία συμπεριλαμβάνονται, για παράδειγμα, το ζαμπόν, το μπέικον, το σαλάμι και ορισμένα λουκάνικα.

Η αγάπη για τα τηγανητά

Οι ερευνητές έχουν συνδέσει τα τηγανητά τρόφιμα με διαβήτη τύπου 2 και καρδιακά προβλήματα. Σύμφωνα με τον Stephen Kopecky, καρδιολόγο της Mayo Clinic, τα σώματά μας δεν είναι φτιαγμένα για τρώνε την ποσότητα τηγανητών τροφίμων που υπάρχουν σήμερα. «Αν έχετε κινητήρα ντίζελ, δεν βάζετε βενζίνη στο ντεπόζιτο σας» τονίζει ο ίδιος.

Τα πρόσθετα σάκχαρα

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Mayo Clinic Proceedings, το να αποφεύγει κανείς τα πρόσθετα σάκχαρα (γλυκόζη, φρουκτόζη, σιρόπι από καλαμπόκι υψηλό σε φρουκτόζη, σιρόπι βύνης κ.ά.) που συχνά συναντάμε σε αμέτρητα προϊόντα διατροφής, όπως ψωμιά, γλυκά, σάλτσες, καρυκεύματα, γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορεί να κάνει για την υγεία του.

Η υπερκατανάλωση αλκοόλ

Ακόμα και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ δεν είναι ακίνδυνη, λένε οι ειδικοί της Mayo Clinic. Για παράδειγμα, ακόμη και οι ελαφριοί πότες (εκείνοι που δεν πίνουν περισσότερο από ένα ποτό την ημέρα) έχουν έναν μικρό, αλλά πραγματικό, αυξημένο κίνδυνο ορισμένων καρκίνων, όπως ο καρκίνος του οισοφάγου. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, εν τω μεταξύ, μπορεί να οδηγήσει σε πολλαπλά προβλήματα, όπως παγκρεατίτιδα, ξαφνικό θάνατο εάν έχετε ήδη καρδιαγγειακή νόσο, καρδιακή βλάβη που οδηγεί σε καρδιακή ανεπάρκεια, ηπατική νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο και εγκεφαλική βλάβη.