Υπάρχουν πολλά και απλά πράγματα που μπορούν να μας φτιάξουν τη διάθεση, όπως ο ύπνος, το γέλιο, η καλή παρέα και η γυμναστική. Επιπλέον, η επιστήμη μας δείχνει ότι μπορούμε να γίνουμε πιο ευτυχισμένοι και μέσα από... το φαγητό. Δείτε παρακάτω έξι τροφές που επιστημονικά έχουν αποδειχθεί ότι μπορούν να βελτιώσουν τη διάθεσή μας.

 

 

Τροφές πλούσιες σε προβιοτικά

Σε πρόσφατη ολλανδική μελέτη, 20 υγιείς εθελοντές έλαβαν είτε ένα προβιοτικό συμπλήρωμα είτε ένα εικονικό φάρμακο για τέσσερις εβδομάδες. Εκείνοι που έλαβαν το προβιοτικό συμπλήρωμα παρατήρησαν μειωμένα επίπεδα κακής διάθεσης- κάτι που οφειλόταν κυρίως στη μείωση των επιθετικών και αρνητικών σκέψεων. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι ο τύπος και η ποσότητα των βακτηρίων στην πεπτική οδό επηρεάζει τη διάθεση. Η πιο γνωστή πηγή προβιοτικών στη διατροφή μας είναι το γιαούρτι. Επίσης, το κεφίρ, το ξινό λάχανο και οι πίκλες είναι μερικά ακόμη προϊόντα ιδιαίτερα πλούσια σε προβιοτικά.

 

Φρούτα και λαχανικά

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Health Psychology και στην οποία συμμετείχαν 300 νεαροί ενήλικες για διάστημα τριών εβδομάδων, οι οποίοι κρατούσαν καθημερινά ημερολόγια τροφίμων και υποβλήθηκαν και σε ψυχολογική αξιολόγηση, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μεγαλύτερη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα ενέργειας, μεγαλύτερη ηρεμία και αίσθηση ευτυχίας. Επίσης, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι θετικές επιπτώσεις δεν ήταν φανερές μόνο τις ημέρες που κατανάλωνε κανείς φρούτα και λαχανικά, αλλά και όλη την επόμενη μέρα. Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Social Indicators Research, η οποία παρακολούθησε 80.000 ενήλικες, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση μεγαλύτερου όγκου φρούτων και λαχανικών αύξησε την ψυχική ευεξία, με τον μαγικό αριθμό ευτυχίας να είναι επτά μερίδες καθημερινά φρούτων και λαχανικών.

 

Μαύρη σοκολάτα

Ακόμη και η σκέψη της σοκολάτας φέρνει χαμόγελα ευτυχίας σε πολλούς. Υπάρχουν όμως και έρευνες που έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στη μαύρη σοκολάτα μπορούν να προκαλέσουν τη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περίπου 30 γραμμαρίων μαύρης σοκολάτας ημερησίως για δύο εβδομάδες μείωσε τα επίπεδα των ορμονών του στρες σε άτομα που εκτιμούσαν τον εαυτό τους ως ιδιαίτερα αγχωμένο. Η μαύρη σοκολάτα περιέχει επίσης μαγνήσιο, ένα μέταλλο που έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου, συμπεριλαμβανομένης της κόπωσης, της κατάθλιψης και της νευρικότητας. Τέλος, οι μοναδικές φυσικές ουσίες της μαύρης σοκολάτας προκαλούν μια αίσθηση ευφορίας, παρόμοια με αυτή που νιώθει κανείς όταν είναι ερωτευμένος!

 

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια είναι πλούσια σε σελήνιο και έρευνες έχουν συνδέσει μια ανεπάρκεια αυτού του αντιοξειδωτικού στοιχείου σε υψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης, άγχους και κόπωσης. Τα μανιτάρια είναι επίσης φυτική πηγή της βιταμίνης D. Σε μια μελέτη ανθρώπων με εποχιακή συναισθηματική διαταραχή, η οποία επηρεάζει 11 εκατομμύρια Αμερικανούς, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι εκείνοι που αύξησαν την πρόσληψη βιταμίνης D γνώρισαν μια ενισχυμένη διάθεση.

 

Καφές

Σε μια μελέτη, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο πρωινός καφές συνδέεται με την ενέργεια, την ευεξία και την ευχαρίστηση. Η κατανάλωση καφέ σε κοινωνικές περιστάσεις σχετίζεται με τη φιλία, την τρυφερότητα, την ικανοποίηση και την καλή διάθεση. Επιπλέον, μία έρευνα που δημοσιεύτηκε στο JAMA Internal Medicine διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν δύο με τρία φλιτζάνια καφέ την ημέρα ήταν κατά 15% λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν κατάθλιψη σε διάστημα 10 ετών, σε σχέση με όσες κατανάλωναν ένα φλιτζάνι ή λιγότερο κάθε μέρα.

 

Πράσινο τσάι

Μια ιαπωνική μελέτη, που διεξήχθη σε πάνω από 40.000 ανθρώπους, βρήκε ότι τα επίπεδα του ψυχολογικού στρες ήταν κατά 20% χαμηλότερα στους ανθρώπους που έπιναν πέντε ή και περισσότερες κούπες πράσινου τσαγιού την ημέρα, σε σχέση με αυτούς που κατανάλωναν λιγότερη από μία.

Πηγή: health.com