Μόδα - Ομορφιά
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Άσχημα νέα: Μακριά από όσους φορούν γκρι και μαύρα ρούχα λέει νέα έρευνα 

Στιλίστες και ψυχολόγοι εξηγούν πώς το βασικό χρώμα των ενδυματολογικών σας επιλογών αποκαλύπτει τα πάντα για την προσωπικότητά σας

Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Ζύλα, φημισμένο στιλίστα και συγγραφέα του best seller «Color Your Style», ακόμα κι αν η ντουλάπα σας είναι γεμάτη με ρούχα διαφόρων αποχρώσεων, υπάρχει πάντα κάποιο χρώμα που προτιμάτε περισσότερο. «Είναι το ίδιο το χρώμα που αντικατοπτρίζει τον χαρακτήρα σας», λέει ο Zyla, με πολλούς συναδέλφους του αλλά και ψυχολόγους να επιβεβαιώνουν πως το αγαπημένο χρώμα ρούχων έχει πολλά να πει για τον ψυχισμό σας, αναλύοντας τις 10 πιο δημοφιλείς αποχρώσεις, που άνδρες και γυναίκες επιλέγουν να φορούν καθημερινά.

Μαύρο

«Είναι ένα χρώμα που δημιουργεί κύρος», λέει η Κάρεν Χάλλερ, ειδικός της μόδας και του στιλ, με σπουδές στην ψυχολογία του χρώματος, τονίζοντας: «Σύμφωνα με έρευνες στον τομέα της ψυχολογίας, το μαύρο χρώμα γίνεται αντιληπτό από άλλους ως δείκτης κύρους, δύναμης, σοβαρότητας και νοημοσύνης, κι αυτός είναι ο κυριότερος λόγος που στα περισσότερα πανεπιστήμια του κόσμου, ο μανδύας αποφοίτησης έχει μαύρο χρώμα».

Image
Γυναίκα ντυμένη στα μαύρα

Γενικά, οι άνθρωποι που προτιμούν να φορούν μαύρα ρούχα είναι φιλόδοξοι και αποφασιστικοί, ωστόσο το μαύρο χρώμα υποκρύπτει σε μεγάλο βαθμό τον συναισθηματικό τους κόσμο. «Τα μαύρα ρούχα τούς βοηθούν να τονίσουν στον έξω κόσμο την δύναμη της εικόνας τους και όχι την ευαισθησία του χαρακτήρα τους», λέει η Χάλλερ.

Καφέ

Image
Γυναίκα ντυμένη στα καφέ

Είναι το απόλυτα γήινο χρώμα, που προσδιορίζει την αξιοπιστία, την εγκυρότητα και τη σταθερότητα του χαρακτήρα. «Οι άνθρωποι που τους αρέσει να φορούν ρούχα σε καφέ αποχρώσεις είναι κατά κανόνα συντηρητικοί, σέβονται τους ηλικιωμένους και πάντα αναζητούν ηρεμία, πίστη και λογική στις σχέσεις τους. Μια γυναίκα σε καφέ φόρεμα ή ένας άνδρας με καφέ κοστούμι, αυτόματα συμβολίζουν τον προσγειωμένο ψυχισμό τους», υποστηρίζει ο Ζύλα.

Μπλε

Image
Άνδρας με μπλε κοστούμι

Δημοσιογράφος σε πολλά γυναικεία περιοδικά και πιστοποιημένη ψυχολόγος, η Λίζα Τζόνσον Μάντελ γράφει: «Το μπλε είναι το καλύτερο χρώμα για μια συνέντευξη, διότι στέλνει σήματα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας. Μάλιστα, επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας στον Καναδά πραγματοποίησαν μια μελέτη σχετικά με την επίδραση του μπλε χρώματος ρούχων σε εργαζόμενους μεγάλων εταιρειών, και διαπίστωσαν ότι όσο πιο σκούρες είναι οι αποχρώσεις του μπλε, τόσο μεγαλύτερη ηρεμιστική επίδραση έχουν στους απέναντι. Οι μπλε αποχρώσεις ρούχων επιλέγονται συχνά από ευγενικούς, συμπαθητικούς, επαρκείς και ευπρεπείς ανθρώπους».

Πράσινο

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ λένε ότι το πράσινο χρώμα διατηρεί μια καλή ισορροπία ανάμεσα σε εσάς και το περιβάλλον που ζείτε και εργάζεστε. «Η πηγαία ενδόμυχη ευχαρίστηση του πράσινου προέρχεται κατευθείαν από την ίδια τη φύση, η οποία προκαλεί ένα αίσθημα γαλήνης και ικανοποίησης», λέει η Λίτραϊς Άισεμαν, εκτελεστική διευθύντρια του Pantone Color Institute και συγγραφέας του βιβλίου, «More Alive With Color».

Image
Γυναίκα ντυμένη στα πράσινα

Σύμφωνα με την ειδικό, όσοι προτιμούν το πράσινο χρώμα στις ενδυματολογικές τους εμφανίσεις συνήθως ζουν μια ενεργή κοινωνική ζωή, και στατιστικά ανήκουν σε οικονομικά εύρωστες ομάδες, που επιλέγουν να ζουν σε καλές περιοχές εκτός πόλης με πολύ πράσινο. Σε συναισθηματικό επίπεδο, χαρακτηρίζονται από ευγένεια, φιλανθρωπία και ψυχική ισορροπία.

Μοβ

Image
Γυναίκα ντυμένη στα μοβ

Στο πολύ παλιό παρελθόν, ήταν το χρώμα που πιστοποιούσε την καταγωγή από ανώτερη κοινωνική τάξη, ως συνάρτηση του πλούτου και της πολυτελούς κομψότητας. «Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’60, μόνο αριστοκράτες και εύποροι επέλεγαν να φορούν ρούχα με αποχρώσεις του μοβ. Με την ειρηνική επανάσταση που έφεραν σε όλα τα επίπεδα τα Παιδιά των Λουλουδιών, το μοβ χρώμα στα ρούχα μετατράπηκε σε σύμβολο ελευθερίας δημιουργικότητας και αγάπης για τη ζωή και την τέχνη. Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, τα άτομα που επιλέγουν μοβ ενδυματολογικό προφίλ είναι συναισθηματικά απρόβλεπτα αλλά και ταυτόχρονα ευαίσθητα, ονειροπόλα, παθιασμένα με την εναλλακτική κουλτούρα όπως και με τον μυστικισμό», αναφέρει η Μάντελ.

Κόκκινο

«Το κόκκινο είναι το χρώμα του πάθους και της δύναμης. Ακόμη και εάν είστε άνδρας, μάλλον θα πρέπει να προτιμάτε αυτό το χρώμα όταν πρόκειται να πείσετε ή να εντυπωσιάσετε κάποιον», λέει ο Κένι Φρίμπονγκ, διευθυντής της μάρκας ιταλικών ανδρικών ενδυμάτων Eredi Pisano. «Χωρίς να είστε υποχρεωμένοι να φορέσετε ένα κόκκινο σακάκι, τυχόν φωτεινές αποχρώσεις αυτού του χρώματος σε μαντίλι τσέπης, γραβάτα ή γιλέκο, εφιστούν την προσοχή στο άτομο που τα φοράει, επειδή οι απέναντι τείνουν να συνδέουν το έντονο κόκκινο χρώμα με την ενέργεια, την δυναμικότητα και τον ενθουσιασμό».

Image
Γυναίκα ντυμένη στα κόκκινα

Η Άμπυ Καλίς, καθηγήτρια ψυχολογίας στην Ιατρική Σχολή της Ανατολικής Βιρτζίνια, προσθέτει: «Μελέτες επίσης έχουν αποδείξει ότι οι άνδρες προσελκύονται περισσότερο από όσες γυναίκες φορούν έντονα κόκκινα φορέματα ή εσώρουχα, επειδή το συγκεκριμένο χρώμα λειτουργεί σαν διεγερτικό των ανδρικών ερωτικών ενστίκτων».

Κίτρινο

Image
Άνδρας με κίτρινη μπλούζα

Μελέτες δείχνουν ότι το κίτρινο χρώμα αυξάνει την παραγωγή σεροτονίνης στον εγκέφαλο, επιταχύνει το μεταβολισμό και αυξάνει τη διάθεση. Επιπλέον, το κίτρινο αυξάνει τη συγκέντρωση και την προσοχή, γι’ αυτό και χρησιμοποιείται συχνά σε γραφιστικές εφαρμογές, διαφημιστικές καταχωρήσεις και ιστότοπους. «Στο πεδίο του ρουχισμού, οι αποχρώσεις του κίτρινου επιλέγονται συχνά από άτομα με πολύ δραστήριο, δημιουργικό, ονειροπόλο αλλά και τυχοδιωκτικό χαρακτήρα, τα οποία νιώθουν ανά πάσα στιγμή έτοιμα να εξερευνήσουν και να κατακτήσουν τα πάντα γύρω τους», τονίζει η Άισεμαν.

Λευκό

Image
Άνδρας με λευκή μπλούζα

Διαχρονικό σύμβολο της ελευθερίας, της αγνότητας, της αθωότητας και της απλότητας. «Το λευκό χρώμα λατρεύεται από άτομα που βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία, τα οποία είναι κατά κανόνα τακτοποιημένα και οργανωμένα στη ζωή και στη δουλειά τους», λέει ο Ζύλα, προσθέτοντας: «Γενικά, είναι ένα ουδέτερο χρώμα -παρόλη τη λαμπρότητά του-, το οποίο μπορεί να φορεθεί από διαφορετικούς τύπους προσωπικότητας χωρίς να ενοχλεί, εκτός και εάν φορεθεί ολόσωμο -σε κοστούμι ή φόρεμα-, κάτι που είναι σκόπιμο να το αποφεύγετε στις καθημερινές σας εμφανίσεις», συμβουλεύει ο στιλίστας.

Ροζ

Image
Γυναίκα ντυμένη στα ροζ

Ο λόγος που στις αρχές της δεκαετίας των 90’s το απαλό ή έντονο ροζ ξέφυγε από την παράδοση, που το ήθελε ως σήμα κατατεθέν της κοριτσίστικης εφηβείας και μετατράπηκε σε χρώμα που θα βρούμε σε πολλές ανδρικές γκαρνταρόμπες μέχρι και σήμερα, έχει επιστημονική εξήγηση: «Το ροζ θεωρείται ένα από τα πιο ηρεμιστικά χρώματα στην κλίμακα της Pantone. Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, οι άνθρωποι που αγαπούν να φορούν ροζ ρούχα ακόμη και σε μεγάλη ηλικία είναι ρομαντικοί, αισιόδοξοι και δίκαιοι. Αυτό δικαιολογεί το γεγονός ότι σε πολλές ανδρικές και γυναικείες φυλακές των ΗΠΑ, οι τοίχοι είναι βαμμένοι σε ελαφριές αποχρώσεις του ροζ, με σκοπό να μειώνουν το επίπεδο επιθετικότητας μεταξύ των κρατουμένων. Μάλιστα, σε μια φυλακή του Τέξας δεν είναι μόνοι οι τοίχοι ροζ, αλλά και οι στολές των κρατουμένων», τονίζει η Άισεμαν.

Γκρι

Image
Γυναίκα ντυμένη στα γκρι

Όπως υποστηρίζουν όλοι οι στιλίστες, το γκρι είναι το πιο μυστήριο χρώμα από όλα. «Εκείνο που δεν είναι ούτε πολύ σκοτεινό ούτε πολύ φωτεινό, καθιστά το άτομο που το φορά να περνά απαρατήρητο, επειδή απλά θέλει να παραμείνει αόρατο», λέει η Χάλλερ. «Ωστόσο, δεν παύει να αποτελεί μια ευρεία παλέτα μεταξύ μαύρου και άσπρου, η οποία στην πραγματικότητα τοποθετεί το γκρι στην κορυφή της λίστας για άτομα κάθε ηλικίας και φύλου, με σκοπό να υποδηλώσουν την αταραξία, τον συμβιβασμό και την ωριμότητα στις διαπροσωπικές σχέσεις. Πάντως, σε μια βαθύτερη ανάγνωση, τα γκρι ρούχα -όπως και τα μαύρα- καμουφλάρουν έντεχνα τον συναισθηματικό κόσμο αυτού που τα επιλέγει συστηματικά, ο οποίος μπορεί να κατακλύζεται από δεκάδες νευρώσεις έως και ανεκδήλωτες ψυχικές διαταραχές».

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Best of Internet