Μουσική
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Γνωρίστε τον 28άχρονο Χάρη Αλεστά από τον Βόλο, τον... καναλάρχη του πιο επιτυχημένου, afro-house utube καναλιού στην Ελλάδα.

Πόσο εφικτό είναι εν έτει 2018 να καταφέρεις να κάνεις το χόμπι σου επάγγελμα; Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό ώστε να έχει απήχηση εκατομμυρίων θεάσεων στο youtube, αλλά και εξαιρετικά επιτυχημένων events σε Ελλάδα και εξωτερικό; Σε περίπτωση που τα παραπάνω σου ακούγονται ουτοπικά, γνώρισε τον 28άχρονο Χάρη Αλεστά από τον Βόλο: Πήγε στη Θεσσαλονίκη για να σπουδάσει γεωλόγος για να καταλήξει... καναλάρχης του πιο επιτυχημένου, εξειδικευμένου afro-house utube channel σε Ελλάδα και Ευρώπη και διοργανωτής μερικών από τα πιο ηχηρά parties με προσκεκλημένους πασίγνωστους djs από όλο τον κόσμο. 

Τι σημαίνει Madorasindahouse;
Προέρχεται από τη λέξη mad (τρελός) που χρησιμοποιούσα ως ψευδώνυμο όταν ήμουν πιο μικρός και έπαιζα το video game Counter-Strike. Μετά το έκανα madoras και το indahouse παραπέμπει στο είδος της μουσικής που με αφορά. 

Πότε το ξεκίνησες;
Το 2012, έναν χρόνο μετά άρχισα να το βλέπω πιο επαγγελματικά. Ήθελα να υπάρχει πιο συχνή επαφή με τον κόσμο και να ανεβάζω ει δυνατόν καθημερινά καινούργιες προτάσεις. Όσοι κι αν ήταν αυτοί σε αριθμό.

Πώς προέκυψε; 
Το κανάλι στο utube προέκυψε από την ανάγκη μου ουσιαστικά να ανεβάζω τη μουσική που μου αρέσει κάπου, σε μία πλατφόρμα όπως το utube που θα μου έδινε αυτήν την δυνατότητα. Ανέβαζα μουσική με την οποία μπορούσα να χορέψω, και να την ακούσω ευχάριστα από το πρωί μέχρι το βράδυ.

Αντιμετώπισες προβλήματα με τα δικαιώματα των τραγουδιών που ανέβαζες;
Στην αρχή υπήρχαν πολλά θέματα με τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά όσο περνούσε ο καιρός, επειδή οι καλλιτέχνες πληρωνόντουσαν από το utube και υπήρχε αυτή η σύνδεση, ουσιαστικά και για τις εταιρείες και για τους διανομείς μουσικής ήταν ok. Γιατί αν το δικό μου κομμάτι που ανέβαζα είχε πχ 2 εκατ. views, αυτοί εισέπρατταν τα αντίστοιχα λεφτά. Ουσιαστικά εγώ τους βοηθούσα, ήμουν ο κρίκος ανάμεσα στην εταιρεία και την πληρωμή τους. 

Στην αρχή όμως τι προβλήματα είχες;
Έστελναν copyright strike, μου έστελναν να κατεβάσω το κομμάτι... Άλλοι δεν ήθελαν κάποιο συγκεκριμένο τραγούδι να υπάρχει κάπου αλλού εκτός από το δικό τους κανάλι. Όχι ότι τώρα δεν υπάρχει σαν ζήτημα, απλά λόγω της οικονομικής σύνδεσης, δημιουργείται πιο δύσκολα. 

Εσύ πληρώνεσαι από το utube;
Έχω το δικό μου μερίδιο σε όλο αυτό, που ουσιαστικά προκύπτει περισσότερο από τη γενικότερη δραστηριότητά μου με τα events που προγραμματίζω. Όλες οι εταιρείες και όλοι οι μουσικοί έχουν τον δικό τους διανομέα για τη μουσική τους στα itunes, beatport και traxsource, οπότε εκείνος είναι αυτός που ελέγχει όλα τα κέρδη που φτάνουν από το utube και τα λοιπά sites σε κάθε μεμονωμένη περίπτωση.

Άρα δεν εμπλέκεσαι σε αυτό. Σου έχει προτείνει όμως κάποιος να ανεβάσεις ένα τραγούδι και να σε πληρώσει γι' αυτό;
Ένας παραγωγός από την Ελβετία ήθελε κάτι τέτοιο και αυτό που συνέβη τελευταία είναι ότι ο head manager της Universal στη Νότια Αφρική μου έδωσε το ok να ανεβάζω όποιο τραγούδι θέλω και υπάγεται στην εν λόγω εταιρεία. Σταδιακά θα συμφωνήσουμε σε ένα ποσό με το οποίο θα πληρώνομαι με ποσοστό ανάλογα με τη «βοήθεια» που θα παρέχω. Το κανάλι μου έχει πάρα πολλά views στη Νότια Αφρική, οπότε και γι' αυτούς είναι ένα επιπρόσθετο κίνητρο για περισσότερη προβολή, διαφήμιση και κέρδος.

Πώς από το «φτιάχνω ένα κανάλι στο utube» φτάσαμε σήμερα να μιλάμε για όλα αυτά; Τι μεσολάβησε;
Aγόραζα πάρα πολλή μουσική, δηλαδή κάθε μέρα μπορεί να έδινα 10-15 ευρώ για καινούρια μουσική. Σαν ποσό μπορεί θεωρητικά να μην ακούγεται μεγάλο για κάποιον που δεν ασχολείται με το αντικείμενο, αλλά το υπολογίσεις για 150 ημέρες τον χρόνο, προκύπτει ένα σοβαρό ποσό. Έβρισκα και κάποια τραγούδια που ήταν δωρεάν και ό,τι μου άρεσε από όλα τα παραπάνω το ανέβαζα. Σταδιακά λοιπόν και δειλά δειλά άρχισαν από μόνοι τους οι παραγωγοί ή οι εταιρείες να μου στέλνουν κομμάτια για να τα ανεβάζω και σήμερα πια εταιρείες που διαχειρίζονται το μάρκετινγκ και το management διαφόρων δισκογραφικών εταιρειών, όπως η Get Physical Records ή η Diynamic Music κλπ πια μου στέλνουν τα τραγούδια ως promo ώστε να κάνουν «διαδικτυακή» πρεμιέρα μέσα από το δικό μου κανάλι, όπως κάνουν στο soundcloud, στο ραδιόφωνο και γενικότερα σε άλλα μέσα. Αγοράζω πια κάτι που μπορεί να μη μου έχει σταλεί ή κάτι παλιό για το οποίο δεν υπάρχει τρόπος επικοινωνίας με τον καλλιτέχνη - εταιρεία. 

Ο Χάρης Αλεστάς

Πού πιστεύεις ότι οφείλεται η επιτυχία του καναλιού;
Στο κανάλι ανεβάζω πολύ συγκεκριμένα πράγματα που αφορούν κυρίως στη soulful, afro, deephouse και λίγη ηλεκτρονική και tech μουσική. Οπότε συνέβη κάτι αντίστοιχο με το όταν ανοίγεις ένα μαγαζί και το μαθαίνει ο κόσμος από στόμα σε στόμα. Δεν έγινε τίποτα από τη μία μέρα μέσα στην άλλη. Ας πούμε πως ήταν το μόνο κανάλι που ενημερωνόταν καθημερινά με καινούργια μουσική και uploads, μουσική που άλλοι δεν έβρισκαν... Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το ευρωπαϊκό κοινό δεν είχε καμία επαφή με την afro μουσική, πριν «ανέβει» καλλιτέχνης όπως ο Black Coffee. Η Νότια Αφρική παρήγε πολλά κομμάτια σε cd κυρίως και σε ψηφιακή μορφή δεν υπήρχαν ή δεν κυκλοφορούσαν σχεδόν ποτέ. Οπότε φτάσαμε σε ένα σημείο ό,τι έβγαζαν σε cd να μου τα στέλνουν σε mp3, εγώ να τα ανεβάζω και ο εκάστοτε dj-παραγωγός ύστερα να μου στέλνει ότι δεν βρίσκει το τάδε κομμάτι κάπου και να μου ζητάει να του το στείλω.

Αυτήν τη στιγμή πόσους συνδρομητές έχει το Madorasindahouse και ποια είναι η εξελικτική του πορεία;
Οι συνδρομητές αυτήν τη στιγμή που μιλάμε είναι 132.223. Μέχρι περίπου πριν από περίπου έναν χρόνο, ανά μήνα εγγράφονταν περίπου 2.000 συνδρομητές. Τώρα έχουν αυξηθεί στους 6 με 7.000. 

Πόση επισκεψιμότητα έχει το κανάλι και από πού προέρχονται οι χρήστες;
Τα analytics στο utube έχουν καταγράψει μέχρι στιγμής 242 χώρες. Πρώτη έρχεται η Νότια Αφρική, μετά η Ελλάδα, Αγγλία, Αμερική, Γαλλία, Ιταλία κοκ. Έχει περίπου 100 εκατ. views συνολικά, περίπου 200 εκατ. καταγεγραμμένα λεπτά που έχουν παρακολουθήσει οι χρήστες και κάθε μήνα προστίθενται περίπου 3-4 εκατ. views. Οι πιο περίεργες χώρες που επισκέπτονται το κανάλι διαφέρουν κατά καιρούς. Έχω δει μέχρι Γαλλική Πολυνησία και Ανταρκτική.

Χώρες που επισκέπτονται το Madorasindahouse και τα στατιστικά τους

Ποιο είναι τραγούδι με τα περισσότερα views;
Είναι το Feelings For You του Low Deep T με 7,5 εκατ. views, αλλά αν το άκουγα σήμερα, δεν θα το ανέβαζα! 

Φανταζόσουν αυτήν την εξέλιξη;
Όχι, σε καμία περίπτωση. Περισσότερο επειδή είναι πολύ συγκεκριμένο το κοινό στο οποίο απευθύνεται η μουσική αυτή. Και μεταξύ μας το λέω αυτό με λύπη γιατί θα μπορούσε να μεταδοθεί αυτό το είδος από πολύ μεγαλύτερο φάσμα. Δεν ήταν τόσο το κομμάτι του utube που δε μπορούσα να φανταστώ γιατί ουσιαστικά είναι μία πλατφόρμα που μπορεί να μπει ο καθένας να ακούσει ό,τι θέλει. Δεν περνούσε από το μυαλό μου αυτό που ακολούθησε: η επαφή με τις δισκογραφικές εταιρείες, τους διανομείς και τους ίδιους τους καλλιτέχνες και αυτό είναι πολύ όμορφο.

Είναι επάγγελμα πλήρους απασχόλησης;
Είναι ναι, γιατί για το utube και τα events μπορεί να δουλεύω καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Γιατί για παράδειγμα, όταν ανεβάζεις ένα set είναι μία διαδικασία που απαιτεί να είσαι πάνω από τον υπολογιστή. Ψάχνω πολύ την κατάλληλη φωτογραφία που θα ταιριάζει με το ύφος της μουσικής, η οποία μετά θα πρέπει να περάσει από επεξεργασία και να συγχρονιστεί εν τέλει με το κομμάτι. Υπάρχουν διάφορα διαδικαστικά, όπως να μπουν τα στοιχεία του promo, ο προγραμματισμός τους στη σωστή ημέρα. Μαζί με τα events, δεν προλαβαίνω να κάνω κάτι άλλο. Βέβαια, μπορεί αυτόν τον μήνα να υπάρχουν 3-4 events και τον επόμενο ένα, οπότε χρειάζεται καλός προγραμματισμός σε όλα τα επίπεδα.

Η διοργάνωση των events από πλευράς σου, πώς ξεκίνησε;
Είχε περάσει ένας χρόνος από όταν «άνοιξα» το κανάλι και φανταζόμουν να κάνω κάτι με τη μουσική που μου αρέσει, όπως στο utube. Σκέφτηκα ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια events με μερικούς τωρινούς μου συνεργάτες. Οπότε, διοργανώσαμε το πρώτο event σε ένα ξενοδοχείο στον Βόλο και σιγά σιγά αυτό πήρε ροή από τον Μάρτιο του 2013 γιατί μέσω του utube είχα περισσότερη επαφή με τους καλλιτέχνες. Ύστερα τα events στον Βόλο έγιναν με ονόματα που ως τότε δεν είχαν έρθει καθόλου ή έρχονταν σπάνια στην Ελλάδα και είχαν μεγάλη επισκεψιμότητα. Από τότε μέχρι και σήμερα κάνω είτε events είτε bookings σε Ελλάδα και εξωτερικό. 

Σε ποιες πόλεις πραγματοποιούνται;
Έχουν γίνει και γίνονται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη Βόλο, Λάρισα, Καστοριά, Σαντορίνη, Σκιάθο, Πάτρα... Όσον αφορά στο εξωτερικό, έχουμε διοργανώσει σε επίσης αρκετές πόλεις: Βερολίνο, Ρώμη, Μιλάνο, Φλωρεντία, Παρίσι... Ρώμη και Μιλάνο υπάρχει ένα σταθερό event κάθε μήνα, ενώ επίκειται και ένα tour στην ανατολική Αφρική (Κένυα, Ουγκάντα και Ρουάντα) 31/05-02-06. Σχεδόν σε όλα είμαι ο booker και αν πρόκειται για κάποιο event στο οποίο συνεργάζονται δύο «ομάδες», έχω τον ρόλο του συνεργάτη για την προώθηση του event. Στην αφρικανική περιοδεία για παράδειγμα, η τοπική ομάδα που διοργανώνει events σε αυτές τις χώρες παρουσιάζει το Madorasindahouse tour με τον Floyd Lavine, ο οποίος είναι resident dj στο Watergate. Συνήθως πάντως, έχω συγκεκριμένες συνεργασίες με κάποια μαγαζιά, στα οποία προτείνω events με συγκεκριμένα ονόματα που πιστεύω ότι θα συγκεντρώσουν κόσμο ή αντίστοιχα το μαγαζί σου δίνει μία ημερομηνία και το budget που διαθέτει και σου λέει εκείνη την ημέρα με τόσα περίπου χρήματα, κλείσε μου κάποιο όνομα που «πιστεύεις» εσύ. Μας έχουν τιμήσει ονόματα όπως Louie Vega, Black Coffee, Culoe De Song, Âme, Stefan Bodzin, Rampa, &ME, Adam Port, Shimza... 

Το επόμενο event του Madorasindahouse στην Ελλάδα, πραγματοποιείται στις 19 Μαΐου στο Uberdooze της Θεσσαλονίκης με επίσημο προσκεκλημένο τον Djeff Afrozila

YouTube: www.youtube.com/user/Madorasindahouse
Facebook: www.facebook.com/Madorasindahouse

*Η ομάδα του Madorasindahouse αποτελείται από τους Χάρη Αλεστά (ιδρυτής και ιδιοκτήτης), Άλκη Βλειωρά (production manager, άμεσος συνεργάτης, dj) και Βασίλη Κρόκο - Le Croque (dj). Αλεστάς και Βλειωράς ετοιμάζουν σύντομα δικό τους μουσικό label με την πρώτη τους κυκλοφορία να είναι ήδη στα σκαριά.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.