Μουσική
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Ο τενόρος που τολμά να μας συστηθεί αλλιώς

Ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος μιλά στο Reader.gr για τη δική του εκδοχή στα τραγούδια.

Τον γνωρίσαμε αρχικά από τη συνεργασία του με την Εθνική Λυρική Σκηνή και την Μπάντα του Πολεμικού Ναυτικού, τον είδαμε στα φετινά Mad Awards να τραγουδά δίπλα στην Πέγκυ Ζήνα την ιδιαίτερη διασκευή του τραγουδιού «Ανθρωποι Μονάχοι», τον απολαμβάνουμε Come Prima (μτφ. όπως παλιά) για δυο ακόμα Πέμπτες (22 & 29 Νοεμβρίου) στο Athenaeum Κελάρι με μια επιλογή κλασικών τραγουδιών από την ελληνική και διεθνή μουσική. Ο λόγος για τον τενόρο Σταύρο Σαλαμπασόπουλο ο οποίος εξηγεί στο Reader.gr το λόγο που τολμά φέτος να μας συστηθεί αλλιώς.

Aπό τη Λυρική στη σκηνή των Mad Awards δίπλα στην Πέγκυ Ζήνα το καλοκαίρι και τώρα στο Athenaeum Κελάρι. Ποια ανάγκη σας προτρέπει να μας συστηθείτε αλλιώς;
Μου αρέσει να πειραματίζομαι και να κάνω πολλά και διαφορετικά πράγματα με γνώμoνα πάντα την ποιότητα και το σεβασμό στη μουσική. Στο Athenaeum Κελάρι συμβαίνει κάτι μαγικό κάθε Πέμπτη, υπάρχει αμεσότητα, επαφή, ο κόσμος έχει ενεργή συμμετοχή, νιώθεις στην κυριολεξία την ανάσα του και αυτό για εμένα είναι κάτι πρωτόγνωρο και συναρπαστικό.

Μου θυμίζετε την περίπτωση του Μάριου Φραγκούλη o οποίος πήρε το ρίσκο να απευθυνθεί και σε ένα διαφορετικό κοινό και το βήμα αυτό στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία.
Είναι μια παγκόσμια τάση που πρώτος ξεκίνησε ο Luciano Pavarotti με τις διάφορες συνεργασίες του με μεγάλα αστέρια της Ποπ και Ροκ σκηνής, πετυχαίνοντας τότε να διευρύνει το κοινό που ακούει όπερα, που μέχρι εκείνη τη στιγμή  ήταν περιορισμένο. Από τότε άλλαξαν όλα, έγιναν συναυλίες σε στάδια με χιλιάδες ακροατές, δημιουργήθηκαν συγκροτήματα, δισκογραφία. Στην Ελλάδα με την ιδιαίτερη μουσική της κουλτούρα, πρώτος απευθύνθηκε ο Μάριος Φραγκούλης δίνοντας την ευκαιρία σε πολλούς Έλληνες να γνωρίσουν μιαν άλλη διάσταση κάποιων τραγουδιών που κατά τα άλλα τα άκουγε χρόνια, μ’ ένα συγκεκριμένο ύφος. Ο κόσμος το αποδέχτηκε και το υιοθέτησε αυτό το καινούργιο είδος που φάνηκε πως το είχε ανάγκη. Από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά και κατά την άποψη μου τα πράγματα πρέπει να συνεχίσουν να αλλάζουν και πάντα να εξελίσσονται. Προσωπικά προσπαθώ, έχοντας όπλο τις κλασικές σπουδές και τα βιώματά μου, να δώσω τη δική μου εκδοχή, ερμηνεύοντας με ξεχωριστό και ειλικρινή τρόπο τα τραγούδια αλλά και την εποχή μου.

Τί τραγούδια επιλέγετε να μας πείτε τις Πέμπτες στο Athenaeum Κελάρι και γιατί Come Ρrima; 
Come Prima, γιατί είναι μια παράσταση δομημένη με τα σπουδαιότερα κλασικά  τραγούδια από την ελληνική και τη διεθνή σκηνή. Από τον Φρανκ Σινάτρα στον Αντρέα Μποτσέλι, τον Ζακ Μπρελ και τον Έρος Ραμαζότι, τις αγαπημένες ιταλικές καντσονέτες του Μάριο Λάντσα, αλλά και γνωστά τραγούδια μεγάλων Ελλήνων συνθετών (Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Μουζάκης, Πλέσσας, Ξαρχάκος), ένα πρόγραμμα αξιώσεων, θεωρώ, με το οποίο προσπαθώ να ταξιδέψω το κοινό στο λαμπερό παρελθόν, αλλά και τις μεγάλες σκηνές της Αμερικής και της Ευρώπης. Να πω επίσης ότι στο πιάνο με συνοδεύει ένας εξαιρετικός Πιανίστας και Μαέστρος, ο Γιώργος Τσοκάνης, με τον οποίο συνεργάζομαι τα τελευταία χρόνια. 

Τι άλλο πρέπει να κάνουμε όπως παλιά (come prima);
Να αγαπάμε και να ερωτευόμαστε, να φλερτάρουμε, να γευόμαστε τη ζωή χωρίς την πίεση του χρόνου. Να νιώθουμε ο ένας του άλλου το πραγματικό άγγιγμα της σάρκας και της ψυχής, χωρίς ηλεκτρονικές συνδέσεις, οθόνες και πληκτρολόγια...

Το ανθρώπινο είδος συνηθίζει να υψώνει τείχη: γύρω από τον εαυτό του, τις σχέσεις του, μεταξύ λαών, στα μουσικά είδη. Με ποιο τρόπο μπορούν να καταλυθούν αυτά τα τείχη κατά τη γνώμη σας;
Οι άνθρωποι έχουν την τάση να αμύνονται απέναντι στο διαφορετικό και να οχυρώνονται πίσω από προκαταλήψεις και δήθεν ηθικές, θρησκευτικές και οικονομικές αξίες που έχουν όμως ως πραγματικό στόχο την κυριαρχία και την διατήρηση συγκεκριμένων συμφερόντων... Το αποτελεσματικότερο όπλο του ανθρώπου για να αντιμετωπίζει αυτήν την πραγματικότητα, είναι η «γνώση» που γεννά τη σωστή κρίση, τη μνήμη του παρελθόντος τη συνείδηση του παρόντος και την προοπτική του μέλλοντος. Με τον ίδιο τρόπο καταλύονται και τα τείχη στη μουσική. Με τη γνώση και την ουσιαστική συμμετοχή στο φαινόμενο του πολιτισμού.

Ποια είναι τα επόμενα καλλιτεχνικά σας σχέδια και στους δυο μουσικούς κόσμους που αγκαλιάζετε καλλιτεχνικά;
Έρχονται στο επόμενο διάστημα συναυλίες και παραστάσεις καθώς και συνεργασίες με σημαντικές προσωπικότητες της μουσικής. Επίσης προετοιμάζω την πρώτη καθαρά δίκη μου δισκογραφική δουλειά και νιώθω ιδιαίτερα ενθουσιασμένος για αυτό!

Ποιος είναι ο Σταύρος Σαλαμπασόπουλος
Ο Τενόρος Σταύρος Σαλαμπασόπουλος ασχολήθηκε από πολύ μικρή ηλικία με τη μουσική, σπουδάζοντας πιάνο. Στη συνέχεια ξεκίνησε σπουδές κλασικού τραγουδιού και μέσα σε ένα χρόνο έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο παιδικό τμήμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.Αργότερα, βρέθηκε στο Παρίσι για σπουδές με υποτροφία του Γαλλικού Κράτους (École Normale de Musique de Paris), ενώ παράλληλα εργάστηκε στην όπερα του Παρισιού (Opera de Paris). Εχει εμφανιστεί σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές και έχει συνεργαστεί με μεγάλες προσωπικότητες του χώρου της κλασικής μουσικής, της όπερας αλλά και της έντεχνης, crossover και ποπ μουσικής. Έχει ερμηνεύσει ρόλους κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου σε Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία και Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή Φεστιβάλ.


Πληροφορίες
Athenaeum Κελάρι, Ανδριανού 3, Θησείο – έναντι σταθμού ΗΣΑΠ
Τηλ.: 210 3210239
Είσοδος: 7 ευρώ (χωρίς ποτό)
Προπώληση εισιτηρίων: Δίκτυo VIVA
‘Ωρα έναρξης: 21.30 


Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.


TAGS
#Συνεντεύξεις