Μενού
  • Α-
  • Α+

«Θα μπορούσα να είμαι ο "πατριάρχης" και να τα έχω καλά με όλους, αλλά είμαι μια περσόνα που δεν μπορεί να τα έχει καλά με όλους. Θέλω να τα έχω καλά με τον εαυτό μου» έχει πει σε παλαιότερη συνέντευξή του ο Μιχάλης Μυτακίδης, ευρύτερα γνωστός ως B.D. Foxmoor των Active Member, το όνομα του οποίου είναι συνδεδεμένο με τη ελληνική ραπ και hip-hop μουσική σκηνή και βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και δεκαετίες. Εχει κυκλοφορήσει δεκάδες δίσκους, είτε σόλο, είτε με το θρυλικό συγκρότημα Active Member του οποίου είναι ιδρυτικό και ενεργό μέλος από το 1993. Ο Μιχάλης Μυτακίδης δεν μασάει τα λόγια του και παραμένει σταθερός στις απόψεις του εδώ και δεκαετίες, με τις δηλώσεις του και τις τοποθετήσεις του να έχουν προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις.

Διαβάστε ακόμη: Μιχάλης Μυτακίδης: Το έντεχνο είναι πολύ πιο υποκριτικό από την trap - Τους έχω γνωρίσει όλους, τους φτύνω στα μούτρα

Ο Μιχάλης Μυτακίδης ήταν καλεσμένος το βράδυ της Τετάρτης (22/6) του Γρηγόρη Αρναούτογλου στο The 2night Show και εμφανίστηκε καταπέλτης κατά του έντεχνου και των καλλιτεχνών που υπηρετούν το συγκεκριμένο είδος μουσικής. «Τα παιδιά πέφτουν στο overload της εποχής τους και το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι να έχουν επιλογές. Ένα παιδί μπορεί να καταστραφεί αν δεν έχει επιλογή. Αν η trap είναι επιλογή του κόσμου σεβαστό. Το κακοφορμισμένο ροκ πού το βάζεις; Το έντεχνο είναι πολύ πιο υποκριτικό από αυτά τα παιδιά. Τους έχω γνωρίσει όλους, τους φτύνω στα μούτρα όλους. Δεν θέλω να δω κανέναν.

Είμαι ένα παιδί μεγαλωμένος με συνθέτες. Παίρναμε έναν δίσκο και έλεγε συνθέτης Σταύρος Ξαρχάκος και από κάτω με μικρά γράμματα Γιώργος Νταλάρας π.χ. Το μέγεθος ήταν ο συνθέτης κι ο στιχουργός» τόνισε ο Μιχάλης Μυτακίδης και πρόσθεσε: «Τώρα το έντεχνο τι έκανε; Ήρθε με φόρα γεμάτο ατάλαντους τύπους και μουσικά και στιχουργικά και ερμηνευτικά – καμιά φορά αυτοί που είναι στα μαγαζιά της παραλίας είναι perfomer, o Μαζωνάκης για παράδειγμα είναι perfomer. Με αυτούς υπάρχει ένα ανοιχτό μέτωπο, έκαναν πολύ κακό στα μουσικά πράγματα της Ελλάδας, τους τη χρωστάω και θα με έχουν πάντα απέναντι. Δεν κρατάω κανέναν γιατί στην πορεία θα γίνουν έτσι κι αυτοί. Όσοι ήταν μπροστάρηδες να καλύψουν τον διαχωρισμό του κόσμου δεν θα τους συγχωρήσω ποτέ. Το κάνανε σημαία τους. Αυτό που σου λέω μου κάνει εμπορικά πολύ μεγάλη ζημιά. Η μεγαλύτερη καλλιτέχνης στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι η Γιώτα Γιάννα. Σαν ερμηνεύτρια. Τέτοια ψυχή δεν έχω δει σε κανέναν από αυτούς και είναι ένα ανθρωπάκι τόσο δα.

Τιμώ τους συνθέτες μας, τους στιχουργούς μας, τους ποιητές μας. Από εκεί τι να τιμήσω; Την εμμονή τους να βγάλουν χρήματα να την τιμήσουμε και το ότι δεν αφήνουν χώρο σε κανέναν.Θα γίνω πολύ κακός».

Ποια θεωρεί τη μεγαλύτερη καλλιτέχνιδα στην Ελλάδα

Όπως ανέφερε αργότερα, κατά τη δική του άποψη, η μεγαλύτερη καλλιτέχνιδα στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι η Γιώτα Γιάννα. «Σαν ερμηνεύτρια είναι η καλύτερη. Τέτοια ψυχή δεν έχω δει σε κανέναν από αυτούς κι είναι ένα ανθρωπάκι τόσο δα. Τιμώ τους συνθέτες μας, τους στιχουργούς μας και τους ποιητές μας. Από εκεί τι να τιμήσω; Την εμμονή τους να βγάλουν χρήματα και το ότι δεν αφήνουν χώρο σε κανέναν; Θα γίνω πολύ κακός», τόνισε ο Μιχάλης Μυτακίδης.

Μυτακίδης: Το χιπ χοπ δεν είναι είδος μουσικής, είναι τρόπος

Ο Μιχάλης Μυτακίδης έχει μία πάγια θέση στις απόψεις του σε όσα έχει υποστηρίξει κατά καιρούς για τη μουσική βιομηχανία. «Γεννήθηκα στο Πέραμα σε μία ταβέρνα δίπλα από το μαγαζί που τραγούδαγε ο Ζαμπέτας, την ώρα που έπαιζαν τα «Δειλινά». Καταλαβαίνετε ότι μέσα σε μια τέτοια ταραχή δεν θα μπορούσε να γεννηθεί κάτι φυσιολογικό…» είχε πει σε συνέντευξή του στο «Μουσικό Κουτί», τονίζοντας ότι «Θα μπορούσα να είμαι ο "πατριάρχης" και να τα έχω καλά με όλους, αλλά είμαι μια περσόνα που δεν μπορεί να τα έχει καλά με όλους. Θέλω να τα έχω καλά με τον εαυτό μου…Το χιπ χοπ δεν είναι είδος μουσικής, είναι τρόπος… Για να μην κοροϊδευόμαστε, δεν υπάρχουν δρόμοι χιπ χοπ, όλα αυτά είναι για τη μουσική βιομηχανία. Έτσι ονόμασα το χιπ χοπ που έκανα εγώ αλλιώς (low bab), για να υπάρχει μια σταθερή βάση στο τι λες και πώς μπορείς αυτό να το στηρίξεις με τη ζωή σου».

Ο Μυτακίδης και ο κορονοϊός

Μεγάλη συζήτηση είχε γίνει και για την τοποθέτησή του σχετικά με τα μέτρα κατά του κορονοϊού. Ο γνωστός μουσικός με μία μακροσκελή ανάρτησή του στο Facebook της μπάντας τον Σεπτέμβριο του 2020, το οποίο ωστόσο υπέγραψε με το όνομά του, είχε καταφερθεί ενάντια μερίδας του καλλιτεχνικού κόσμου και των αντιδράσεων κατά των μέτρων για τον κορονοϊό που έχει λάβει η κυβέρνηση και τις ελλείψεις όσων αφορά τον κόσμο του πολιτισμού αλλά είχε αφήσει και υπόνοιες για την ύπαρξη του ιού αυτού καθ’ αυτού.

Μεταξύ άλλων ο Μυτακίδης είχε γράψει: «Ξεσπούν αυτές τις μέρες οι καλλιτέχνες-συvδικαλιστές με επιστολές στα ΜΜΕ. Είναι μάλιστα τόσο «δυναμικές» οι παρεμβάσεις τους, που με ευκολία τους δίνουν χώρο παντού οι σκυλογιοί. Ρε πάτε καλά όλοι, τόσο πρόθυμοι πια να είστε νομοταγείς. Τόσο υπάκουοι και αλλοτροπικοί. Έχετε γνώση φυσικά πως απευθύνεστε στους πάντα ευκολόπιστους και προδομένους όπως έλεγε κι ο ποιητής της λευτεριάς μας. Είσαστε το ίδιο βρώμικοι με τους αρχομανείς αυτού του τόπου και τους αλιείς αφελών. Όλοι εσείς, οι εγκάθετες αυθεντίες που διαθέτετε λύσεις για όλα (με τρόπο μάλιστα ώστε να μη χαθούνε και πελάτες) καλά θα κάνετε να το βουλώσετε για καιρό όπως κάνετε δεκαετίες τώρα με τα τραγούδια σας. Τι όμοια που σιωπάτε. Βρείτε μια άλλη ζωή και φορέστε τη.

Την προηγούμενη πρέπει να την επιστρέψετε. Η επίκληση της ελευθερίας έχει για σας μόνο μια υποτονική ακουστική ομορφιά. Σας παρατηρώ όλο αυτόν τον καιρό, από τη μία δήθεν να νοιάζεστε για τους συναδέλφους σας κι απ΄την άλλη να παίρνετε το μέρος της επιστημονικής βαρβαρότητας. Πως να το αντέξουμε εμείς οι διαχρονικά τρελοί που ήδη νοιώθουμε τα μετά του πόνου;».

«Τα πρώτα μου όνειρα ήταν το μπάσκετ και το break dance»

Ο Μιχάλης Μυτακίδης μιλώντας για τα πρώτα του παιδικά όνειρα, αποκάλυψε ότι αυτό ήταν το μπάσκετ και το break dance. «Το άφησα γρήγορα γιατί έπρεπε να βγω να δουλέψω. Σπούδασα μάγειρας και έγινα πολύ καλός» είχε πει στο «Μουσικό Κουτί» πριν από 8 μήνες περίπου, ενώ αποκάλυψε ότι ξεκίνησε την καριέρα του ως dj και ότι χόρευε break dance. «Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα καταφέρω να κάνω κάτι με ελληνικό στίχο» είχε πει επίσης.

Ποιος είναι ο Μιχάλης Μυτακίδης

Ο Μιχάλης Μυτακίδης γεννήθηκε στις 21 Αυγούστου του 1967 στο Πέραμα του Πειραιά. Έχει ρίζες από τη Μικρά Ασία, λόγω του πατέρα του ενώ η μητέρα του καταγόταν από τα Ψαρά και τη Σύρο. Σε μικρή ηλικία έπαιζε μπάσκετ ενώ είχε φτάσει μέχρι και τα κλιμάκια της Εθνικής. Έκανε την πρώτη επαφή του με το rap το 1979 μέσω ενός κομματιού των Sugarhill Gang από τον ραδιοφωνικό σταθμό της αμερικάνικης βάσης και ξεκίνησε να ψάχνει οτιδήποτε είχε σχέση με το rap και το hip hop. Τότε ήταν που υιοθέτησε το ψευδώνυμο Foxmoor. Την περίοδο 1983-1985 φοίτησε στη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων της Αναβύσσου. Στη συνέχεια εργάστηκε σε ξενοδοχεία και εστιατόρια, για να ανοίξει το 1989 το δικό του εστιατόριο στο Πέραμα ενώ παράλληλα από το 1985 ήταν DJ.

Στις 20 Ιουνίου του 1992, στη συναυλία των Public Enemy στο Κατράκειο, ο B.D. Foxmoor γνωρίζεται με τον DJ MCD και σχηματίζουν τους Active Member. Την επόμενη χρονιά δημιούργησε τη Freestyle Productions, μια ομάδα παραγωγής, μέσω της οποίας κυκλοφόρησε ανεξάρτητα τον πρώτο ελληνικό hip-hop δίσκο, τη Διαμαρτυρία. Στη συνέχεια συγκέντρωσε και οργάνωσε έναν πυρήνα ανθρώπων, τους Radicals, για να στηρίξουν την όλη προσπάθεια καθώς το hip-hop με ελληνικό στίχο ήταν κάτι που δεν ήταν συνηθισμένο εκείνη την εποχή στα μουσικά πράγματα της Ελλάδας. Μέσω της Freestyle Productions κυκλοφόρησαν άλλοι 3 δίσκοι αποκλειστικά σε βινύλιο, ο πρώτος προσωπικός του B.D. Foxmoor, I'm Still an Active Member, το R.E.A.L. των Radicals και το 1994 ο δεύτερος δίσκος των Active Member, Στην ώρα των σκιών.

Το 1995 οι Active Member τράβηξαν το ενδιαφέρον των δισκογραφικών εταιρειών και υπογράφοντας συμβόλαιο με την Warner έγιναν το πρώτο ελληνικό hip-hop συγκρότημα που υπέγραφε συμβόλαιο με πολυεθνική δισκογραφική εταιρεία. Μέσα σε λίγους μήνες κυκλοφόρησε η τρίτη δισκογραφική δουλειά των Active Member, Το μεγάλο κόλπο, που τους έκανε ευρύτερα γνωστούς. Έκτοτε ο B.D. Foxmoor αποφάσισε να βαφτίσει διαφορετικά το hip-hop που εκπροσωπούσε, προκειμένου να το διαφοροποιήσει από την γενική έννοια "hip hop". Το ονόμασε, λοιπόν, Low Bap, μια παραλλαγή του όρου boom bap που χρησιμοποιούταν στην Αμερική από ορισμένους old school rappers όπως ο KRS ONE. Αργότερα ελέχθει από τον B.D. Foxmoor ότι σημαίνει την άμεση σχέση που έχει ο λόγος με τη ζωή.

Το 1996 κυκλοφόρησε ο επόμενος δίσκος των Active Member, Από τον τόπο της φυγής και την επόμενη χρονιά ο B.D. Foxmoor ασχολήθηκε με την παραγωγή των πρώτων δίσκων των συγκροτημάτων ΝΕΒΜΑ και Βαβυλώνα, Μακριά απ' τη γιορτή και Αρχή επί τέλους όπως επίσης και της συλλογής Kramahopperata.

Το 1998 κυκλοφορεί ακόμη ένας δίσκος των Active Member, Μύθοι του βάλτου, και ακολουθούν παραγωγές του B.D. Foxmoor στον πρώτο προσωπικό δίσκο της Sadahzinia, Άλλο ένα ψέμα, και στον δίσκο Umicah, μια συνεργασία του τότε μέλους των Active Member, Xray, με το low bap συγκρότημα Prohja. Αυτή τη χρονιά, συγκεκριμένα τον Αύγουστο, ξεκινάει μαζί με τον Xray στον Rock FM την ραδιοφωνική εκπομπή Ονειρολόγιο. 6 χρόνια μετά τον πρώτο του προσωπικό δίσκο, το 1999 κυκλοφορεί τον 2ο, Στη χάση και στη φέξη. Την ίδια χρονιά επιμελείται την παραγωγή και συμμετέχει στην συλλογή low bap συγκροτημάτων Low Bap Sessions, Vol.1 και του δεύτερου δίσκου των Βαβυλώνα, Το κουαρτέτο των στοιχειών.

Το 2000 αποδεικνύεται ως μια από τις πιο παραγωγικές χρονιές για τον B.D. Foxmoor καθώς κυκλοφορεί ο δίσκος των Active Member, Μέρες παράξενες, θαυμάσιες μέρες, καθώς και το διπλό CD Live/Remix, με ζωντανές ηχογραφήσεις των Active Member και remix των κομματιών τους στο κάθε CD αντίστοιχα. Συμμετείχε στην παραγωγή του πρώτου δίσκου των Brigada, Ανέσπερα ξόρκια, του 2ου της Sadahzinia, Ασημένια Άκρη και του πρώτου των, αποτελούμενων από διάφορους low bap καλλιτέχνες, Φάρσα, Δε Σαουντρακ. Επιμελήθηκε επίσης την παραγωγή στα πρώτα single νέων low bap συγκροτημάτων, όπως Non Grata, 843, Piñata και Ρέλικα. Συμμετείχε επίσης στο ομώνυμο τραγούδι του δίσκου Είναι ένας κόσμος εκεί έξω του ροκ συγκροτήματος Απόντες. Κυκλοφόρησε επίσης το βιβλίο Χρέωσέ τα στη φωτιά που περιέχει όλους τους στίχους που έχει γράψει στο διάστημα 1993-2000.

https://www.instagram.com/p/CfAzzdZoidL/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Στις 5 Φεβρουαρίου του 2001, εγκαινίασε στο Πέραμα το πρώτο hip hop δισκάδικο στην Ελλάδα, το Intro, ενώ το φθινόπωρο άρχισε να λειτουργεί το studio Perasma. Τη χρονιά αυτή κυκλοφορεί τον, εξ ολοκλήρου ορχηστρικό, τρίτο προσωπικό του δίσκο, Το μυστικό οκτάγωνο. Ακολουθεί η κυκλοφορία του δίσκου των Active Member Στον καιρό του αλλόκοτου φόβου και δύο κυκλοφορίες με σημαντικές συμμετοχές: Η Kramahopperata II, δίσκος στον οποίο ο B.D. Foxmoor συνεργάστηκε με καλλιτέχνες εκτός των στενών ορίων του low bap, όπως ο Χρήστος Θηβαίος, η Μαρία Παπανικολάου, ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Waldemar Bastos, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης και ο αμερικάνος ράπερ Prodigy των Mobb Deep. Το cd single Make a wish του αμερικάνου μπασκετμπολίστα του NBA Ron Artest.

Το 2002 κυκλοφορεί το Πέρασμα στ' ακρόνειρο, ο 8ος στούντιο δίσκος των Active Member, οι οποίοι μένουν στη συνέχεια να έχουν μόνο μέλος τον B.D. Foxmoor μετά την αποχώρηση του Xray. Για μια ακόμη χρονιά επιμελείται την παραγωγή σε δίσκους low bap καλλιτεχνών, όπως της Sadahzinia, των Brigada, των Βαβυλώνα και του split δίσκου των Piñata και Ρέλικα. Λίγο πριν τελειώσει το 2002, εγκαινίασε στο Πέραμα βιβλιοπωλείο «Χρονορωγμή».

Με έναν μονάχα δίσκο να απομένει στο συμβόλαιο των Active Member με τη Warner, o B.D. Foxmoor ιδρύει τον Απρίλιο του 2003 μαζί με τη Sadahzinia το ανεξάρτητο label 8ctagon. Από την 8ctagon κυκλοφορεί ο 4ος προσωπικός του δίσκος Αφοβία και στη συνέχεια επιμελείται την παραγωγή σε άλλες κυκλοφορίες της 8ctagon, όπως ο δίσκος της Sadahzinia, Η βουή και τα καμώματα και των Βαβυλώνα, Γης μαδιάμ. Κυκλοφορεί επίσης και το 12" βινύλιο No Man’s Land σε συνεργασία με τον βρετανό ράπερ Rodney P. Κυκλοφορεί επίσης από τη Χρονορωγμή ένα μικρό βιβλιαράκι με σκέψεις του με τίτλο «Από ‘δω κι από ‘κει».

Το 2004 οι ανανεωμένοι Active Member, αποτελούμενοι από τον B.D. Foxmoor, τη Sadahzinia και τον DJ Booker κυκλοφορούν τον τελευταίο δίσκο τους μέσω της Warner, με τίτλο Fiera. Την ίδια χρονιά συνεχίζει να επιμελείται παραγωγές low bap καλλιτεχνών, όλες κυκλοφορίες της 8ctagon πια. Ανάμεσα σε αυτές κυκλοφορεί και το πρώτο EP του γιου του B.D. Foxmoor, Σωτήρη Μυτακίδη ή αλλιώς Ramon.

Το 2005 κυκλοφορεί τον 5ο του προσωπικό δίσκο Wasted in Hiphopoly, αποτελούμενο από διπλό CD και ένα DVD με βίντεο κλιπ. Στις 11 Οκτωβρίου του 2005 κυκλοφορεί ο 10ος στούντιο δίσκος των Active Member μέσω της 8ctagon, με τίτλο Blah - Blasphemy και αποτελείται από ένα CD και ένα DVD με το DVD να περιέχει βίντεο κλιπ αλλά και μια συναυλία των Active Member, μια από τις τελευταίες συναυλίες που έγιναν στο Ρόδον πριν αυτό κλείσει.

Το 2006 επιμελείται την παραγωγή στον δίσκο της Sadahzinia Πετρανάσα και κυκλοφορεί το βιβλίο Χρέωσέ τα κι αυτά στη φωτιά που περιέχει όλους τους στίχους που έχει γράψει στο διάστημα 2000-2006. Στις 4 Δεκεμβρίου έρχεται η νέα κυκλοφορία των Active Member, Σκιεράτσα, ένα συλλεκτικό boxset που περιείχε τα 3 νέα άλμπουμ του συγκροτήματος: Blah-Blasphemy 2, Βαθύσκιωτα και Άπνοια. Από τη σύνθεση του συγκροτήματος σε αυτή τη κυκλοφορία απουσιάζει ο DJ Booker, με το συγκρότημα να αποτελείται μονάχα από τους B.D. Foxmoor και Sadahzinia.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA