Η πρώτη επίσημη τοποθέτηση της Εκκλησίας, μέσω της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, ήταν κατηγορηματική και... εξοργιστική. Υποστήριξε ότι ο κορονοϊός δεν μεταδίδεται με τη Θεία Κοινωνία παρά τα όσα λέει η επιστημονική κοινότητα.

Προς επίρρωσην, κληρικός είπε ότι γλείφουν τη Θεία Κοινωνία από το πάτωμα και δεν έχουν πάθει ποτέ τίποτα και δια χείλη Μητροπολιτών γινόταν επίκληση στο θαύμα της μετάληψης και την υπερβατικότητα της πίστης.

Την ίδια ώρα η επιδημία του κορονοϊού συνέχισε να εξαπλώνεται με ταχείς ρυθμούς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη και 19 ημέρες μετά την έλευση του COVID-19 στην χώρα, μετράμε ήδη 331 κρούσματα και 4 νεκρούς. Επίσης έχουν επιβληθεί -πρωτοφανή και αυστηρά- μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας με «λουκέτο» σε σχολεία και όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, καφετέριες, νυχτερινά μαγαζιά,  παιδότοπους, θέατρα, κινηματογράφους, αθλητικές εγκαταστάσεις, καφετέριες, κέντρα διασκέδασης, μουσεία και γυμναστήρια. 

Θα έλεγε κανείς ότι αυτά θα ήταν αρκετά για να καταλάβει ο Έλληνας ότι η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη και να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί για την προστασία του εαυτού του και του διπλανού του. Όμως όχι, πολλοί ήταν αυτοί που βγήκαν για ποτάκι και πήγαν στις παραλίες γιατί «τους έφαγε η κλεισούρα». Λες και η καραντίνα είναι θέμα διάθεσης.

Καταλαβαίνει κανείς ότι ένας λαός που αδυνατεί να αντιληφθεί την σοβαρότητα του #μένουμε_σπίτι, θα δυσκολευτεί ακόμα παραπάνω να αποδυθεί τη θρησκευτική επιταγή να παρακολουθήσει τους Χαιρετισμούς και την κυριακάτικη λειτουργία. Γι' αυτό εξάλλου ακόμα και την Κυριακή πιστοί έκαναν ουρές σε εκκλησίες.

Γι' αυτό λοιπόν, όσο γρήγορα καταλάβαμε ότι θα πρέπει να «πέσει ράβδος, αντί λόγου» και έκλεισαν οι καφετέριες, την ίδια στιγμή θα έπρεπε με κυβερνητική απόφαση να κλείσουν και οι Εκκλησίες.

Τι κι αν οι ειδικοί φωνάζουν ότι ο κορονοϊός μεταδίδεται «μέσω σταγονιδίων τα οποία παράγονται όταν ο ασθενής βήχει ή φτερνίζεται ή μέσω σταγονιδίων από τη σίελο ή από τη ρινική κοιλότητα» η Εκκλησία αφού υποστήριξε ότι «ο κορονοϊός δεν κολλάει μέσω της Θείας Κοινωνίας» (πολιτικοί επίσης συντάχθηκαν με αυτό το «ποίημα») και μετά από αντιδράσεις, όπως αυτή των Νοσοκομειακών Γιατρών, οι ιερείς απευθύνθηκαν στην ατομική ευθύνη των χριστιανών και είπαν ότι «δεν παίρνουν παρουσίες στην Εκκλησία» και καλό θα ήταν οι ευπαθείς ομάδες να μένουν σπίτι. 

Αυτό είναι σωστό. Και υπάρχει μερίδιο ατομικής ευθύνης. Υπάρχει όμως και κρατική ευθύνη. Και καλά δεν αποφασίσαμε να «σπάσουμε αυγά» ούτε για τα θρησκευτικά στα σχολεία, ούτε για το θρήσκευμα στην ταυτότητα, ούτε για τη συνταγματική αναθεώρηση. Αν δεν τα σπάσαμε και εν μέσω πανδημίας, δεν υπάρχει ούτε ελπίδα, ούτε σωτηρία.