Είναι πλέον κοινό μυστικό ότι η κορυφαία διοργάνωση του ελληνικού μπάσκετ ασθμαίνει. Ομάδες αποχωρούν (Ρέθυμνο, Ήφαιστος Λήμνου), μεγάλες δυνάμεις του παρελθόντος «φυτοζωούν» (Άρης, ΠΑΟΚ) και μία από τις σημαντικότερες ομάδες αρνείται από πέρσι να συμμετάσχει (Ολυμπιακός). Σε ένα τέτοιο σκηνικό και με τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού να αφήνουν άδεια τα ταμεία γηπέδων, ομάδων και οργανώσεων, έρχεται τώρα να προστεθεί ένας ακόμη σκανδαλώδης χειρισμός της ΕΡΤ που αφoρά στην εύρεση τηλεοπτικών χορηγών του πρωταθλήματος.     

Το «κουβάρι» ξετυλίγεται από τον προηγούμενο μήνα, όπου σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΣΑΚΕ, τα τηλεοπτικά δικαιώματα του φετινού πρωταθλήματος.πέρασαν στην Εθνική Τηλεόραση. Στις 13 Νοεμβρίου, ο ΕΣΑΚΕ ανακοινώνει ότι εξασφάλισε την επίσημη χορηγία για το αγωνιστικό κομμάτι (φανέλες, αγωνιστικοί χώροι κλπ) από γνωστή εταιρεία στοιχήματος. Ως εκ τούτου, έμενε στην ΕΡΤ να καλύψει το τηλεοπτικό διαφημιστικό κομμάτι από εταιρείες που θα εκδήλωναν ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο. Ως είθισται, το εμπορικό τμήμα της ΕΡΤ και ο επικεφαλής του κ. Νεόφυτος Οικονόμου, επικοινώνησαν το τηλεοπτικό διαφημιστικό «πακέτο» με διάφορες εταιρείες της αγοράς, διερευνώντας ενδεχόμενη εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτησή του. Αρκετές ήταν εκείνες που ανταποκρίθηκαν, ωστόσο από το σημείο εκείνο κι έπειτα αρχίζουν τα... περίεργα. 

Όποιος ενδιαφερόμενος ήρθε σε επαφή με τον εμπορικο διευθυντή της κρατικής τηλεόρασης, πήρε μία (ανεπίσημη) απάντηση που ομολογουμένως δεν περίμενε. Το εμπορικό τμήμα της ΕΡΤ ανάμεσα στα άλλα διατεινόταν ότι υπάρχει δέσμευση - υπονοώντας τον ΕΣΑΚΕ - πως ο αγωνιστικός χορηγός θα έχει και τα τηλεοπτικά δικαιώματα, φωτογραφίζοντας ότι η στοιχηματική εταιρεία που ήταν ήδη ο μεγάλος χορηγός της διοργάνωσης θα είναι και η εταιρεία στην οποία θα παραχωρηθεί τελικά το τηλεοπτικό διαφημιστικό πακέτο. 

Παρόλα αυτά, το εμπορικό τμήμα της ΕΡΤ προχώρησε κανονικά στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος (!), ανακοινώνοντας με e-mail, την Πέμπτη 19/11 στις 15:35, το διαφημιστικό πακετο στα inbox οσων είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Στη συνεχεια, με τηλεφωνικες επικοινωνιες από το εμπορικο τμημα της ΕΡΤ, ενημέρωσαν  οτι η διαδικασια θα επαναληφθεί στι 18:00 της ιδιας μερας με τη δικαιολογία πως δύο από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες έστειλαν απάντηση την ίδια ακριβώς ώρα (σ.σ. ούτε δευτερόλεπτο διαφορά), και ως εκ τούτου ο διαγωνισμός ακυρώνεται για να επαναληφθεί το απόγευμα της ίδιας μέρας. Ακολουθησε μαλιστα το παρακατω mail με την ένδειξη «Ορθή Επανάληψη»,  χωρίς να εχει αλλαξει απολυτως τίποτα απο το προηγουμενο, το οποιο ανεφερε τα εξης: :

«Καλησπέρα,
Με χαρά σας κοινοποιούμε το ΠΑΚΕΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ για την διοργάνωση Greek Basket League.
Η διαδικασία έχει ως εξής:  ο πρώτος που θα στείλει email ενδιαφέροντος θα αποκτήσει και την χρήση του .
Η διαδικασία προτεραιότητας θα ξεκινήσει από τις 18.00 και μετά.»

Με άλλα λόγια, όποια από τις εταιρείες στείλει πρώτη e-mail ενδιαφέροντος, θα πάρει και το «πακέτο διαφήμισης». Όπως αναφέρουν πηγές από ενδιαφερόμενες εταιρείες, η διαδικασία διεξήχθη όπως είχε ανακοινωθεί. Και ενώ όλοι θα περίμεναν ότι μέσα σ' ένα εύλογο χρονικό διάστημα εντός της ίδιας μέρας θα υπήρχε απάντηση από την πλευρά της ΕΡΤ για το ποιος τελικά απάντησε πρωτος, «λευκός καπνος» βγήκε την επόμενη μέρα (Παρασκευή 20/11/2020). Σχεδόν 24 ώρες μετά εστάλη σε όσους συμμετείχαν στη διαδικασία το παρακάτω απαντητικό mail.

«Καλησπέρα,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το πακέτο διαφήμισης για την διοργάνωση
Basket League έχει κλείσει απο άλλον διαφημιζόμενο .
Στη διάθεση σας για οποιαδήποτε άλλη συνεργασία»

Δηλαδή χρειάστηκε μία μέρα για να διαπιστώσουν οι ιθύνοντες της ΕΡΤ ποιος «κερδισε» το διαφημιστικό πακέτο, όταν θα μπορούσαν να έχουν απάντηση σχεδόν αυτόματα. Τα email άλλωστε έχουν ενσωματωμένη την ώρα αποστολής. Από όλο αυτό το... θεατρο του παραλόγου προκύπτουν πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν επίσημα από την ΕΡΤ.

  • Η διοίκηση της ΕΡΤ γνωρίζει τον τρόπο που λειτουργεί ο κος Νεόφυτος Οικονόμου και η εμπορική της διεύθυνση;
  • Ποιος ορίζει τελικά ποια διαδικασία ακολουθείται στη διενέργεια εύρεσης χορηγών στην ΕΡΤ;
  • Ισχύει ότι υπήρχε δέσμευση ο τελικός νικητής του διαγωνισμού να είναι η στοιχηματική εταιρεία που ήταν ήδη μεγάλος χορηγός της διοργάνωσης; Κι αν ναι, ποιος ανέλαβε τέτοια δέσμευση;
  • Αν όντως ισχύει αυτή η δέσμευση, γιατί τότε το μεσημέρι της Πέμπτης εστάλη e-mail σε όλους τους ενδιαφερόμενους να καταθέσουν συμμετοχή στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για το πακέτο διαφήμισης; 
  • Γιατι δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη σε ποια εταιρεια παραχωρήθηκε τελικά το διαφημιστικό πακετο;
  • Μήπως θα πρέπει η υπόθεση να απασχολήσει τις εισαγγελικές αρχες;  

Σε ανομονή  των απαντήσεων αλλα και του ποιος τελικά θα είναι ο τηλεοπτικός χορηγός της Basket League 2020-2021.