Η Formula 1 ανακοίνωσε στο περιθώριο του Γκραν Πρι των ΗΠΑ τους νέους κανονισμούς, που θα τεθούν σε ισχύ από το 2021 και φιλοδοξούν να δώσουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους αγώνες. Επίσης, οι άνθρωποι της FIA δημοσιοποίησαν και επίσημα σκίτσα των μονοθεσίων με τον μελλοντικό σχεδιασμό τους. Συνοπτικά, τα νέα αυτοκίνητα της Formula 1 θα είναι πιο αργά και λίγο βαρύτερα από τα σημερινά, με αλλαγές στην μπροστινή αεροτομή για ευκολότερες προσπεράσεις και περισσότερες μονομαχίες, θα διαθέτουν ζάντες 18 ιντσών και ένα μεγάλο μέρος των μερών τους θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ομάδες για εξοικονόμηση κόστους. Όπως επεσήμανε ο τεχνικός διευθυντής της Formula 1, ο Ελληνας Νικόλας Τομπάζης, οι νέοι κανονισμοί θα επιτρέπουν αρκετές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των αυτοκινήτων, ώστε να μη μοιάζει το πρωτάθλημα με διαγωνισμό ενιαίου.

Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι σε θέση, να ακολουθούν πιο κοντά το ένα το άλλο. Αυτό ήταν για εμάς πολύ σημαντικό, γιατί έτσι θα γίνει η δράση στην πίστα αρκετά πιο ενδιαφέρουσα. Θα υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες, να επιτεθείς και να προσπεράσεις.» Γι αυτόν τον λόγο θα γίνει και ο σχεδιασμός της μύτης των μονοθεσίων και της μπροστινής αεροτομής τους πιο απλός.

Επίσης, το ελάχιστο βάρος των αυτοκινήτων θα αυξηθεί από 743 σε 768 κιλά, εξαιτίας –μεταξύ άλλων- των μεγαλύτερων ζαντών και των βαρύτερων κινητήρων. Εξοικονόμηση θα επιδιωχθεί και στον τομέα των σαζμάν, των οποίων ο πλήρης ανασχεδιασμός θα επιτρέπεται μόνον κάθε πενταετία. Οι θερμαινόμενες κουβέρτες των ελαστικών θα διατηρηθούν και το 2021 και θα καταργηθούν πιθανότατα το 2022, ενώ ένα ενιαίο σύστημα φρένων αναμένεται το νωρίτερο το 2023 και σίγουρα όχι νωρίτερα.

Από το 2021 θα υπάρξουν και τα λεγόμενα ‘’Open Source’’ μέρη. Πρόκειται για μέρη, στο design των οποίων θα έχουν πρόσβαση όλες οι ομάδες για λόγους οικονομίας. Εξαιτίας όλων αυτών των αλλαγών θα είναι τα νέα μονοθέσια στην αρχική τους φάση περίπου 3 έως 3,5 δευτερόλεπτα πιο αργά στον γύρο από τις σημερινές βολίδες.

Καθιερώνεται επίσης για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 από το 2021 ένα ανώτατο όριο 175 εκατ. δολαρίων στους ετήσιους προϋπολογισμούς των ομάδων, το οποίο θα μειωθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο σε αυτό δεν θα περιλαμβάνονται οι αμοιβές των οδηγών και των τριών καλύτερα αμειβόμενων στελεχών κάθε ομάδας. Επίσης, εξαιρούνται και άλλα κονδύλια, όπως του τμήματος μάρκετινγκ και τα μπόνους στα τέλη της χρονιάς. Αλλαγές έγιναν και στο αγωνιστικό ημερολόγιο, όπου ο μέγιστος αριθμό των Γκραν Πρι ανά έτος αυξήθηκε στα 25 και το σημερινό τετραήμερο κάθε αγώνα μειώνεται σε τριήμερο, καθώς συγχωνεύεται το πρόγραμμα της Πέμπτης και της Παρασκευής σε μία ημέρα.