Στην ελληνική μυθολογία η Κλειώ ήταν η Μούσα της Ιστορίας και η Renault συνεχίζει να γράφει τη δική της στην κατηγορία των supermini, με προτάσεις ξεχωριστές και εντελώς διαφοροποιημένες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το διαχρονικό Clio επαληθεύει τον εν λόγω άγραφο «κανόνα» σε όλες τις γενιές του, με αποκορύφωμα την τελευταία η οποία δικαιωματικά είναι η κορυφαία, ενώ ξεχωρίζει με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία βασισμένη στην αρχή της «εξέλιξης και επανάστασης».

Το νέο Clio στην πέμπτη γενιά του διακρίνεται για τις μοντέρνες και δυναμικές γραμμές, χωρίς να λείπουν οι «αναφορές» στον προκάτοχο του, καθώς και στο Megane, το οποίο θυμίζει σε πολλά σημεία, όπως για παράδειγμα στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα. Παράλληλα, το νέο Renault Clio είναι κατά 14 χιλιοστά μικρότερο σε μήκος από το προηγούμενο μοντέλο (σύνολο 4,05 μέτρα), ωστόσο παραμένει ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει καλύτερη αεροδυναμική και σαφέστατα πιο σπορτίφ χαρακτήρα.

Στα ενδότερα του, οι αλλαγές είναι πιο κοσμογονικές, καθώς κυριαρχούν τα ιδιαίτερα ποιοτικά υλικά και φυσικά το εντυπωσιακό «Smart Cockpit», το οποίο περιλαμβάνει σύστημα infotainment με όρθια οθόνη αφής 9,3 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ή 10 ιντσών, ενώ στους υποψήφιους αγοραστές δίνεται η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού ανάλογα με το προσωπικό τους γούστο. Να σημειωθεί επίσης ότι διακόπτης πίεσης για το άνοιγμα του χώρου αποσκευών έχει μεταφερθεί χαμηλότερα, ακριβώς πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας.

Το νέο Renault Clio είναι διαθέσιμο σε νέα χρώματα αμαξώματος, μεταξύ των οποίων το Valencia Orange, το Vison Brown και το Celadon Blue. Συνολικά, η πέμπτη γενιά του γαλλικού μοντέλου είναι διαθέσιμη σε 11 χρώματα αμαξώματος και 3 πακέτα εξατομίκευσης του εξωτερικού (κόκκινο, πορτοκαλί και μαύρο). Η πέμπτη γενιά του γαλλικού μοντέλου βασίζεται σε αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας CMF-B, με τον χώρο αποσκευών να αγγίζει πλέον τα 391 λίτρα, μία τιμή η οποία φέρνει το νέο Clio στην κορυφή της κατηγορίας του.

Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bose με τα 9 ηχεία, ενώ στα συστήματα υποβοήθησης ξεχωρίζει αυτό της αποφυγής σύγκρουσης το οποίο είναι διαθέσιμο στον βασικό εξοπλισμό! Παράλληλα, το νέο Clio από το 2020 θα διατίθεται και με ημι- αυτόνομη οδήγηση 2ου επιπέδου, την οποία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην πράξη στους δρόμους της Πορτογαλίας και μας εντυπωσίασε με την αψεγάδιαστη λειτουργία της κάτω από διαφορετικές συνθήκες κίνησης.

Σε ότι αφορά στη γκάμα των μηχανικών συνόλων με τα οποία εφοδιάζεται το νέο Renault Clio, στους κινητήρες βενζίνης συναντάμε έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,0 λίτρου με απόδοση 65 ή 75 ίππων, έναν επίσης 3κύλινδρο 1.000άρη με turbo απόδοσης 100 ίππων και έναν 4κύλινδρο turbo 1,3 λίτρων με ισχύ 130 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Αργότερα εντός του έτους θα είναι διαθέσιμος και ο diesel κινητήρας 1.5 Blue dCi με απόδοση 85 και 115 ίππων. Ωστόσο, το σημαντικό νέο όμως για το νέο Clio, είναι ότι από το 2020 αναμένεται να κυκλοφορήσει η έκδοση E-Tech με ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία συνδυάζει ένα καινούργιο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, με δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 1,2 kWh.

Κατά την διάρκεια της παρουσίασης του νέου γαλλικού μοντέλου στην Πορτογαλία, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την έκδοση με το 1000άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων, όσο και αυτή με τον 1.300άρη turbo των 130 ίππων και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις το Clio κινείται με άνεση και σιγουριά σε όλα τα οδικά δίκτυα, ενώ ειδικά στην επιλογή «Sport» μπορεί να προσφέρει και την απαιτούμενη οδηγική απόλαυση. Από την άλλη, με την επιλογή «Eco» αφήνεις για λίγο τις επιδόσεις στην άκρη και απολαμβάνεις κορυφαία κατανάλωση καυσίμου.

Αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο κατά τη διάρκεια της κίνησης μας τόσο στο εθνικό οδικό δίκτυο της Πορτογαλίας, όσο και στο επαρχιακό, είναι η άμεση προσαρμογή του νέου Clio σε κάθε περίσταση, ένα στοιχείο που συγκρίνεται μόνο με μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Οι επιλεγμένες διαδρομές για την δοκιμαστική οδήγηση κάλυπταν κάθε γούστο και πέρα από τις θετικές εντυπώσεις για την πέμπτη γενιά του γαλλικού μοντέλου, μας έδωσαν και την ευκαιρία να πάρουμε μια μίνι γεύση από τη χώρα στην οποία γράφτηκε το μίνι έπος του 2004 για την Εθνική ομάδα ποδοσφαίρου.

Σίγουρα θα θέλαμε λίγο παραπάνω χρόνο για να γνωρίσουμε κι άλλες περιοχές πέρα από την Έβορα, το Σετούμπαλ με ολίγον από Λισαβόνα και μία ενδιάμεση στάση στην Ζυρίχη, ωστόσο μας αποζημίωσε η συνύπαρξη μας, τόσο με το νέο Clio, όσο και με την καλή παρέα κατά την διάρκεια όλου του ταξιδιού. Υπομονή λοιπόν μέχρι τον Σεπτέμβριο, όταν το νέο Renault Clio αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στη χώρα μας, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, οι οποίες θα ανακοινωθούν επίσημα σε σύντομο χρονικό διάστημα.