Η Skoda διανύει την πιο παραγωγική περίοδο στην ιστορία της, λανσάροντας πληθώρα νέων μοντέλων με σκοπό τόσο την ενίσχυση της γκάμας της, όσο και της ήδη θετικής εμπορικής της πορείας. Έτσι λοιπόν μετά τα Kodiaq και Karoq στην κατηγορία των SUV, με το νέο Scala η Skoda επανέρχεται και στα μικρομεσαία hatchback, θέτοντας ως στόχο να ανέβει σκαλοπάτια σε όλα τα επίπεδα, όπως άλλωστε υποδηλώνει και η ονομασία του (σ.σ. προέρχεται από τη λατινική λέξη scala). Εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στους δρόμους της Αθήνας, σε αρκετές εκδόσεις είτε βενζίνης, είτε diesel και ακολουθούν οι πρώτες μας εντυπώσεις.

Το Scala επί της ουσίας αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Skoda το οποίο βασίζεται στην πλήρως μεταβλητή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen, προσφέροντας κορυφαίες διαστάσεις και χώρους (μήκος: 4.362 χλστ., πλάτος: 1.793 χλστ., ύψος: 1.471 χλστ., μεταξόνιο: 2.649 χλστ.). Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν η μεγαλύτερη νέα μάσκα στο εμπρόσθιο τμήμα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, τα έντονα νεύρα κατά μήκος του αμαξώματος, τα επίσης LED πίσω φώτα με τα προαιρετικά δυναμικά φλας, καθώς και το πλήρες λογότυπο της μάρκας στο πίσω μέρος, αντί για το κλασικό σήμα της Skoda.

Το εσωτερικό του νέου Scala φέρει την υπογραφή του Έλληνα σχεδιαστή της Skoda, κ. Δημήτρη Δαρκούδη, ο οποίος μας τίμησε με την παρουσία του, στο Μουσείο Βορρέ όπου έλαβε χώρα η επίσημη παρουσίαση του νέου μικρομεσαίου μοντέλου. Όπως μας εξήγησε αναλυτικά ο κ. Δαρκούδης, το χαρακτηριστικό σχήμα του φτερού το οποίο σχηματίζεται στο άνω τμήμα της μάσκας, έχει μεταφερθεί αυτούσιο και στο ταμπλό, ενώ στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η μοντέρνα οθόνη αφής του συστήματος infotainment, με διαστάσεις 6,5 ιντσών στην βασική έκδοση, καθώς και 8 ιντσών στις πιο ακριβές. Να σημειωθεί επίσης ότι διαθέσιμη προαιρετικά είναι και η οθόνη των 9,2 ιντσών, όπως επίσης και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διάσταση 10,25 ιντσών.

Παράλληλα, το νέο Skoda Scala εφοδιάζεται από το εργοστάσιο με κάρτα eSIM, ενώ υποστηρίζει τις λειτουργίες eCall και Proactive Service. Επίσης μέσω του Skoda Connect για smartphones ή smartwatches, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει απομακρυσμένα το κλείδωμα του αυτοκινήτου, καθώς και την αυτονομία σε καύσιμο ή την ακριβή θέση στάθμευσης του. Φυσικά η Skoda δεν αρκέστηκε μόνο στις προηγμένες τεχνολογίες του Scala, αλλά φρόντισε για ένα άκρως σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό με κορυφαίους χώρους, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές τους (467 λίτρα).

Το νέο Skoda Scala είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης 1.0 TSI 116PS, 1.5 TSI 150PS DSG και με τον diesel 1.6 TDI 116PS DSG, ενώ μελλοντικά αναμένεται και η βασική έκδοση 1.0 TSI 95 PS, όπως επίσης και η επιλογή με φυσικό αέριο 1.0 G-TEC 90PS. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε όλες τις εκδόσεις και οι πρώτες μας εντυπώσεις ήταν κάτι παραπάνω από θετικές. Σε κάθε περίπτωση το Scala αποδείχτηκε σταθερό, σβέλτο και κυρίως οικονομικό σε καύσιμο, ωστόσο ανανεώσαμε το ραντεβού μας μαζί του για την επίσημη δοκιμή του. Τέλος, σε ότι αφορά στις τιμές του, ξεκινούν από τα 14.880 ευρώ (1.0 TSI 95PS), από 17.380 ευρώ στην έκδοση 1.0 TSI 116PS, από 20.480 ευρώ για το 1.5 TSI 150PS DSG και από 21.480 ευρώ για την έκδοση 1.6 TDI 116PS DSG.