H Fiat και η ιταλική ομοσπονδία ποδοσφαίρου της Ιταλίας γιορτάζουν φέτος αμφότερες τα 120 χρόνια τους, ενώ η στήριξη της πρώτης στη δεύτερη και στην εθνική ομάδα της Ιταλίας είναι συνεχής από το 2000. Διόλου τυχαία λοιπόν, το νέο Fiat 500X παρουσιάστηκε μέσα στο «ναό» της σκουάντρα ατζούρα, δηλαδή στο προπονητικό κέντρο της ιταλικής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, στη Φλωρεντία. Εκεί βρεθήκαμε και εμείς για να διαπιστώσουμε τη σπορ υπόσταση της νέας αυτής έκδοσης του πολύ πετυχημένου SUV της  Fiat.

Σε αυτό το περιβάλλον η νέα έκδοση του Fiat 500X, που έρχεται να προστεθεί στις Urban και Cross, αναδεικνύεται ιδανικά. Αισθητικά, ο αθλητικός χαρακτήρας προβάλλεται εμφατικά μέσα από τους νέους προφυλακτήρες, τη μάσκα, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τους προαιρετικούς τροχούς διαμέτρου 19’’ (στάνταρ 18’’), με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Το αμάξωμα κάθεται 13χιλιοστά χαμηλότερα πάνω στις αναρτήσεις, οι οποίες είναι εκ νέου ρυθμισμένες , ενώ η κορυφαία έκδοση με τον κινητήρα turbo 1.3 Firefly των 150 ίππων, διαθέτει αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping).

Η ακρίβεια της οδικής συμπεριφοράς βελτιώθηκε περαιτέρω χάρη στις νέες ρυθμίσεις του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης και στα ελαστικά χαμηλού προφίλ (225/40 στην κορυφαία έκδοση). Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω είναι led, ενώ αισθητικές αλλαγές έχουμε και στο εσωτερικό, όπως το flat bottom τιμόνι που προαιρετικά μπορεί να είναι επενδυμένο με alcantara, όπως και το άνω  μέρος του πίνακα οργάνων. Μεταλλικές λεπτομέρειες και κόκκινες ραφές σε επενδύσεις και ταμπλό δίνουν ένα έντονα σπορ τόνο, ενώ ο εξοπλισμός είναι ενδεικτικός της νέας αυτής κορυφαίας έκδοσης του μοντέλου.

Το αυτοκίνητο μπορεί να διαθέτει όλα τα σύγχρονα βοηθήματα της οδήγησης, όπως Automatic Emergency Brake, Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Speed Advisor και Lane Assist, ενώ στον τομέα της ευκολίας και της άνεσης διακρίνονται ο αυτόματος κλιματισμός, οι αισθητήρες στάθμευσης και το ηλεκτρικό χειρόφρενο. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 7”, το οποίο διαθέτει τη δυνατότητα επικοινωνίας με smartphones μέσω  Apple CarPlay και Android Auto.

Αναφορικά με τα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν αλλαγές. Η κορυφαία έκδοση με τον κινητήρα 1.3 FireFly και τους 150 ίππους θα συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT 6 σχέσεων, ενώ με το πακέτο Sport στη χώρα μας θα διατίθεται και ο κινητήρας diesel Multijet των 1.6 λίτρων με απόδοση 120 ίππων.

Παρότι η έκδοση Sport είναι μια κορυφαία πρόταση από άποψη εξοπλισμού, οι αλλαγές που έγιναν σε ανάρτηση, τροχούς και σύστημα διεύθυνσης έχουν προσδώσει στο αυτοκίνητο μια εξαιρετικά ευχάριστη συμπεριφορά και ακρίβεια στην οδήγηση, συγκρίνοντας πάντα με το μέτρο των SUV. Ανέκαθεν το 500X ήταν από τα πλέον «ασφάλτινα» SUV της κατηγορίας B, τώρα ωστόσο έχει έρθει ακόμα πιο κοντά στην αίσθηση ενός συμβατικού πεντάθυρου hatchback.

Οδηγώντας σε στενές επαρχιακές διαδρομές και ελισσόμενοι συνεχώς ανάμεσα στους ελαιώνες και τους αμπελώνες της υπέροχης εξοχής της Τοσκάνης, δε διαπιστώσαμε πουθενά έντονη υποστροφή ή μεγάλες κλίσεις. Ταυτόχρονα, η ανάρτηση παρουσιάζει εξαιρετική ενδοτικότητα χωρίς να είναι χαλαρή, ενώ το σύστημα διεύθυνσης πολύ καλή ακρίβεια. Αν κάτι θα θέλαμε να βελτιωθεί αυτό είναι η απόκριση του αυτόματου κιβωτίου στη γρήγορη οδήγηση, που σε ορισμένες περιπτώσεις δεν αποφασίζει με την πρέπουσα αμεσότητα αν πρέπει να ανεβάσει, να κατεβάσει ή να κρατήσει την ίδια σχέση.

Η νέα έκδοση Sport του Fiat 500X τονίζει το έπακρο όλα τα μέχρι σήμερα θετικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Ταυτόχρονα, όπως και το όνομά του δηλώνει, προσφέρει μια πιο δυναμική επιλογή στη γκάμα, τόσο αισθητικά όσο και λειτουργικά. Το ακριβές κόστος δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί από την αντιπροσωπεία, αφού το μοντέλο θα ξεκινήσει να πωλείται το Νοέμβριο του 2019, υπολογίζεται όμως στη σφαίρα των 22.500€.