Παρότι τελευταίο χρονικά το CUV XCeed, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του θα αναδειχθεί σύντομα σε ηγέτη μεταξύ όλων των εκδόσεων του Ceed και ταυτόχρονα σε μαγνήτη προσέλκυσης νέων πελατών από διάφορους ανταγωνιστές. Ουσιαστικά, το XCeed προορίζεται να παίξει καταλυτικό ρόλο στην αύξηση πωλήσεων της Kia, αλλά και –μεσοπρόθεσμα- στην αναβάθμιση του γοήτρου της.

Βασικοί αντίπαλοι του νέου CUV της Kia θα είναι μοντέλα, όπως το VW T-Roc, το Nissan Qashqai και το Toyota CH-R, ωστόσο το γοητευτικό μοντέλο φιλοδοξεί να «κλέψει» πελάτες και από την κατηγορία των κλασικών πεντάθυρων hatchback, όπως π.χ. το VW Golf ή «ψευδοSUV», όπως το Ford Focus Active.

Η σχεδιαστική φιλοσοφία του Kia XCeed αποτυπώνεται στις χυτές γραμμές του αμαξώματος σε συνδυασμό με το ψηλό καπό του κινητήρα, τη μάσκα με τα μοντέρνα φωτιστικά και τις γρίλιες σε σχήμα μύτης τίγρης. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα και ο διαχύτης με τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, που είναι ενσωματωμένος στην ποδιά. Οι αναλογίες του μήκους 4.395 χιλιοστών πεντάθυρου μοντέλου είναι εξαιρετικά ισορροπημένες και προβάλλουν ένα δυναμικό και νεανικό προφίλ, που τραβά τα βλέμματα στον δρόμο και το αναδεικνύει σε ιδανικό πρεσβευτή της μάρκας. Το XCeed είναι 4,2 εκατοστά ψηλότερο από το πεντάθυρο Ceed, με το οποίο έχει ως μόνα κοινά μέρη αμαξώματος τις δύο μπροστινές πόρτες. Όλα τα άλλα είναι δηλαδή διαφορετικά!

Η λαμπερή εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών με γυαλιστερό μαύρο πλαίσιο, ώστε να παραπέμπει σε ακριβή τηλεόραση τύπου flat screen. Πάντως, δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, αν θα περιλαμβάνεται η συγκεκριμένη οθόνη στον βασικό εξοπλισμό του XCeed στην Ελλάδα ή αν θα επιλεγεί γι αυτήν μία μικρότερη 8 ιντσών με βελτιωμένα γραφιστικά. Εξαιρετική είναι και η εικόνα του ψηφιακού κόκπιτ με τα στρογγυλά όργανα και οθόνη 12,3 ιντσών για όλες τις πληροφορίες, που χρειάζεται ο οδηγός. Υψηλών προδιαγραφών είναι και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το πακέτο των παροχών θα περιλαμβάνει και επτά χρόνια δωρεάν χρήση και αναβάθμιση του οnline συστήματος UVO Connect  ψηφιακών υπηρεσιών της Kia, οι οποίες ποικίλουν ανά χώρα.

Η πρώτη μας εμπειρία από το σύστημα πλοήγησης στις δοκιμές του αυτοκινήτου στην περιοχή της Μασσαλίας ήταν άκρως θετικές. Οι εντολές δίνονταν έγκαιρα και με απόλυτη ακρίβεια, μάλιστα ενδιάμεσα έκανε το σύστημα συνεχώς νέες προτάσεις για εναλλακτικές διαδρομές προς διευκόλυνση του οδηγού. Μας άρεσε επίσης η ποιότητα των υλικών, το προσεγμένο φινίρισμα και ο καλόγουστος διάκοσμος με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Το εσωτερικό του κορεάτικου μοντέλου βρίθει από ιδιαίτερες σχεδιαστικές πινελιές, όπως οι έντονες ραφές, οι καλαίσθητες επενδύσεις του σαλονιού, οι χρωματικές αντιθέσεις, κλπ. Αφού αναφερόμαστε στο σαλόνι, να πούμε ότι είναι ευρύχωρο και πρακτικά σχεδιασμένο, όπως και ο χώρος αποσκευών με πολλές δυνατότητες μεταβλητότητας και όγκο μεταξύ 426 και 1.378 λίτρων, που τον φέρνει σε μία από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας του.

Αν και πρόκειται για ένα crossover με σπορτίφ DNA, το Kia XCeed δεν παραμελεί καθόλου την άνεση οδήγησης. Οι αναρτήσεις του έχουν ρυθμιστεί κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να μην φτάνουν ενοχλητικοί κραδασμοί έως τα σώματα των επιβατών του ακόμη και σε δρόμους με μεγάλες λακκούβες, έντονες ανωμαλίες και μπαλώματα της ασφάλτου ή σαμαράκια. Οι Κορεάτες έχουν κάνει πραγματικά εξαιρετική δουλειά σε αυτόν τον τομέα, καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές ήταν πολύ υψηλά και το αμάξωμα δεν εμφάνισε ούτε μεγάλες κλίσεις, αλλά ούτε και φαινόμενα πλεύσης ή ταλάντωσης. Στα συν του εμπροσθοκίνητου μοντέλου καταγράφεται η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, που ανέρχεται σε 18,4 εκατοστά και βοηθά πολύ, ώστε να μη βρίσκει εύκολα το αυτοκίνητο σε δρόμους με έντονες κακοτεχνίες, μεγάλα σαμαράκια, κλπ.

Στη διάρκεια του test drive  επί γαλλικού εδάφους οδηγήσαμε εκδόσεις με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων και 140 ίππους και πετρελαιοκίνητα μοντέλα 1,6 λίτρων με  136 άλογα. Ο βενζινοκινητήρας δεν μετατρέπει βεβαίως το βάρους 1,5 τόνων αυτοκίνητο σε Γιουσέιν Μπολτ της ασφάλτου, ωστόσο ήταν αρκούντως σπιρτόζος και σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις επιταχύνει το XCeed με το σαφές μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 9,5’’ και επιτρέπει 200 χλμ./ώρα ως τελική ταχύτητα. Πρόκειται αναμφίβολα για ικανοποιητικότατες επιδόσεις, ενώ την ελκυστική οδηγική εικόνα του κορεάτικου μοντέλου συμπληρώνουν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο ποιοτικό σαλόνι του και η οικονομική μέση κατανάλωση βενζίνης της τάξης των 5,9 λίτρων ανά 100 χλμ.

Πολύ θετικές ήταν και οι εντυπώσεις μας από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, που τα οδηγήσαμε τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, όσο και με το νέο επτατάχυτο αυτόματο. Οι ρεπρίζ τους έκαναν τις προσπεράσεις παιχνιδάκι, οι μηχανικοί τους θόρυβοι παρέπεμπαν σε αυτοκίνητα βενζίνης, ενώ αξιοπρεπέστατο ήταν και το κράτημά τους στον δρόμο.  Η βασική έκδοση βενζίνης εφοδιάζεται με τρικύλινδρο μοτέρ ενός λίτρου και 120 ίππους, το κορυφαίο βενζινοκίνητο XCeed διαθέτει τον γνωστό τετρακύλινδρο T-GGi των 1,6 λίτρων με 204 άλογα, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας κυκλοφορεί και σε εκδοχή 115 ίππων.

Εδώ να πούμε, ότι όλα τα αυτοκίνητα της πανευρωπαϊκής δοκιμής εφοδιάζονταν με ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά χαμηλού προφίλ 235/45, που προσέδιδαν μία επιπρόσθετη σπορτίφ νότα, ενώ τα XCeed θα εισάγονται στην Ελλάδα με κανονική ρεζέρβα – λάστιχο. Θα ήταν παράλειψη, να μην αναφερθούμε στο άμεσο αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων με τις γρήγορες και ομαλές αλλαγές, που μπορεί να γίνουν και με τα ειδικά κλαπέτα στο τιμόνι.

Το μελλοντικό best seller της Kia αναμένεται στη χώρα μας περί τα τέλη Οκτωβρίου σε τιμές μεταξύ 22.000 και 24.000 ευρώ, σε συνδυασμό με επτά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Είναι ενδεικτικό, ότι ακόμη και οι βασικές εκδόσεις θα εφοδιάζονται με σύστημα αυτόματης πέδησης εμπρός από εμπόδια, που θα αναγνωρίζει και πεζούς, σύστημα διατήρησης του οχήματος εντός των ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, cruise control, κλπ. Τον επόμενο χρόνο θα κυκλοφορήσουν και υβριδικές εκδόσεις του XCeed με 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα, αλλά και με Plug-in τεχνολογία και πάνω από 50 χλμ. αυτονομία με την μπαταρία, οπότε το Ceed και οι… παραφυάδες του θα καλύπτουν το 93% του εύρους εκδόσεων στη μικρομεσαία κατηγορία.