Είναι γνωστό, ότι στην Ελλάδα παραμένει υψηλό το ποσοστό των επιβατών οχημάτων, που δεν χρησιμοποιούν τη ζώνη ασφαλείας. Ωστόσο δεν πρόκειται μόνον για ελληνικό φαινόμενο, αλλά συμβαίνει –έστω και σε πιο περιορισμένηέκταση- και σε χώρες, όπου η οδική ασφάλεια βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κοινωνίας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Aυστρίας, όπου σύμφωνα με αναλύσεις της τοπικής λέσχης αυτοκινήτου ÖAMTC, περίπου το ένα τρίτο των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα κατά το διάστημα 2012 έως 2018 αφορούσε επιβάτες, που δεν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των Αυστριακών, το ποσοστό σοβαρού ή θανατηφόρου τραυματισμού χωρίς χρήση ζώνης ασφαλείας ανέρχεται σε 30%, ενώ μειώνεται θεαματικά στο 9% για όσους επιβάτες δένονται. Τα άτομα, που δεν αξιοποιούν αυτό το τόσο σημαντικό μέτρο προστασίας μέσα στο αυτοκίνητο είναι στην πλειοψηφία τους νέα σε ηλικία και άνδρες, ενώ ιδιαίτερα υψηλό ήταν το ποσοστό παραβατικότητας στα τροχαία δυστυχήματα μεταξύ 8 το βράδυ και 5 το πρωί.

Σχεδόν το 35% των Αυστριακών, που κάθονται πίσω στο αυτοκίνητο, αμελεί να φορέσει ζώνη ασφαλείας, αν και έτσι βάζει σε κίνδυνο όχι μόνον τη δική του ζωή, αλλά και εκείνη του επιβάτη, ο οποίος κάθεται μπροστά του. Ένα άτομο, που δεν είναι δεμένο με ζώνη και κάθεται πίσω, εκτοξεύεται προς τα εμπρός με το δεκαπλάσιο βάρος του σε περίπτωση σύγκρουσης με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα και με το εικοσαπλάσιο βάρος του, αν η σύγκρουση έχει γίνει με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.

Οι ειδικοί της αυστριακής λέσχης αυτοκινήτου επισημαίνουν, ότι πολύς κόσμος δεν έχει συνειδητοποιήσει, πως ακόμη και συγκρούσεις σε χαμηλές ταχύτητες μπορούν να οδηγήσουν σε σοβαρούς τραυματισμούς, αν δεν φοράμε ζώνη ασφαλείας μέσα στο αυτοκίνητο. Μία σύγκρουση με χαμηλή ταχύτητα μόλις 30 χλμ./ώρα ισοδυναμεί με πτώση από ένα κτίριο ύψους τεσσάρων μέτρων, οπότε είναι αδύνατον να συγκρατήσουμε χωρίς ζώνη το βάρος του σώματός μας μόνον με τα χέρια και τα πόδια μας.