Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρήκε και φέτος τα σχολικά λεωφορεία να κατακλύζουν τους δρόμους, σημειώνοντας αφενός αρκετές παραβάσεις αλλά και με τα περισσότερα από αυτά να φτάνουν σε ηλικία αυτή των… γονιών των παιδιών που μεταφέρουν.

Δυστυχώς, το όριο ηλικίας των σχολικών που προβλέπει η νομοθεσία (παρ. 14 του άρθρου 185 του ν. 4070/2012) επιτρέπει την κυκλοφορία λεωφορείων ως 27 ετών, που στην πράξη φθάνουν τα 35-40 έτη. Αυτό γιατί το μέγιστο όριο της ηλικίας μετρά από την 1η κυκλοφορία του λεωφορείου στην Ελλάδα, όταν σχεδόν όλα εξ αυτών εισάγονται μεταχειρισμένα, ήδη δηλαδή 10-15 ετών.

Προφανώς τα σχολικά λεωφορεία, σε σχέση με οποιαδήποτε άλλα, πραγματοποιούν ελάχιστα χιλιόμετρα το χρόνο. Για το λόγο αυτό ο νομοθέτης προέβλεψε τη δυνατότητα πολλών ετών χρήσης. Ωστόσο, με μέσο όρο ηλικίας των λεωφορείων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη τα 12 έτη, φανταστείτε τη διαφορά των 27 ετών που ορίζει η ελληνική νομοθεσία για τα σχολικά, αλλά και το γεγονός ότι δεν υπολογίζεται η ηλικία τους από το πρώτο έτος κυκλοφορίας τους.

Η ισχύουσα νομοθεσία για τη μέγιστη ηλικία των σχολικών (ιδιόκτητων-κίτρινων ή ναυλωμένων) επείγει άμεσης αλλαγής από την πολιτεία για την ασφαλή μετακίνηση των παιδιών. Παράλληλα, προκειμένου να μη βρεθούν σε αδιέξοδο τα σχολεία, η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει ισχυρά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης, με καινούργια, πλέον ασφαλή και καθαρά λεωφορεία.