Μόλις τρεις κατηγορίες εκπροσωπούνται στο top ten των αυτοκινήτων με τις περισσότερες ταξινομήσεις στην Ευρώπη και αυτές με σημαντικές διαφορές: η B των μοντέλων supermini, η C των μικρών – μεσαίων και η SUV.

Τη μερίδα του λέοντος, φυσικά, κατέχει η κατηγορία B με έξι εκπροσώπους και έπονται η C και αυτή των SUV, με δύο η κάθε μια. Αξίζει να σημειωθεί η ύπαρξη στη δεκάδα μιας μάρκας που πριν από 20 χρόνια ήταν κυριολεκτικά «νεκρή» και αναβίωσε ως θυγατρική χαμηλού κόστους μεγάλου κατασκευαστή. Ας δούμε όμως τα blue chip της ευρωπαϊκής αγοράς, ένα προς ένα, το πρώτο οκτάμηνο του 2019:

10. Nissan Qashqai

 

Ο κυρίαρχος στα SUV πριν μερικά χρόνια, έχει πλέον να αντιμετωπίσει πολύ ισχυρό ανταγωνισμό. Φέτος δεν είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά SUV στην Ευρώπη, όπως θα δούμε στις ανώτερες θέσεις της κατάταξης. Αυτό και μόνο είναι είδηση. Έχει απολέσει ένα 17,10% του περσινού του μεριδίου πωλήσεων, στο αντίστοιχο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου. Ωστόσο, αν σκεφτούμε τα χρόνια που έχει στην πλάτη του η δεύτερη γενιά του μοντέλου, (παρουσιάστηκε το 2013 και είχε facelift και νέους κινητήρες πέρυσι) το ότι βρίσκεται στη δεκάδα με 160.888 ταξινομήσεις, είναι επίτευγμα.

9.  Ford Focus

Η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς μικρού - μεσαίου μοντέλου της Ford παρουσιάστηκε πέρυσι και αμέσως κέρδισε 6,4% σε πωλήσεις. Το προτίμησαν 161.452 ευρωπαίοι οδηγοί, ελάχιστα λιγότεροι από αυτούς που επέλεξαν Peugeot 208. Ίσως λοιπόν το Focus κερδίσει μια θέση σύντομα, τουλάχιστον ώσπου να ξεκινήσουν μαζικά οι πωλήσεις της νέας γενιάς του γαλλικού μικρού, το Νοέμβριο. Ταυτόχρονα, το 2019, η γκάμα του Focus εμπλουτίστηκε με την crossover έκδοση Active, που σίγουρα θα βοηθήσει τις πωλήσεις.

8. Peugeot 208

Αειθαλές το μικρό Peugeot συνεχίζει να αποτελεί λίρα σε επίπεδο πωλήσεων, παρότι όλοι πλέον γνωρίζουν, από τις αρχές του 2019, ότι το νέο μοντέλο είναι ante portas. Ελάχιστη η κάμψη των πωλήσεών του σε σχέση με το 2018, μόλις 2,1%, προδίδει πόσο αγαπήθηκε από το ευρωπαϊκό κοινό. Συνολικά 162.201 Ευρωπαίοι οδηγοί υπέκυψαν στα θέλγητρά του το οκτάμηνο του 2019. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου αναμένεται να έχει ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία, χάρη στην αισθητική της αλλά και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μπαταρίας.

7. Ford Fiesta

Το δεύτερο Ford στο top ten των ευρωπαϊκών πωλήσεων έχει πληθώρα εκδόσεων. Κυριολεκτικά εκατοντάδες συνδυασμοί μπορούν να γίνουν με τους σύγχρονους κινητήρες, τα διαφορετικά αμαξώματα και τα πολλά επίπεδα εξοπλισμού. Υπάρχει και crossover έκδοση Active, ενώ σύντομα αναμένονται και υβριδικά μηχανικά σύνολα με βάση τον Ecoboost κινητήρα του λίτρου. Το προτίμησαν 163.123 οδηγοί, ωστόσο οι ταξινομήσεις του είχαν μια κάμψη 18,6% σε σχέση με το οκτάμηνο του 2018.

6. Citroen C3

Τα ιδιαίτερα αγαπητό μικρό Citroen χρωστά πολλά στην αισθητική του και στην crossover εμφάνισή του, χωρίς να ξεχνάμε τους οικονομικούς κινητήρες και τους μεγάλους χώρους. Έτσι  συγκίνησε 165.051 αγοραστές, οι οποίοι μάλιστα ήταν και κατά 1.5% περισσότεροι σε σχέση με το 2018. Παρότι η τρίτη γενιά C3 δεν είναι νεότατης κοπής, παρουσιάστηκε στο τέλος του 2016, κερδίζει συνεχώς έδαφος και έχει πλέον εδραιωθεί στη συνείδηση του ευρωπαϊκού κοινού.

5. Dacia Sandero

Πολύ δύσκολα ένα μοντέλο χαμηλού κόστους βρίσκει το δρόμο για την εμπορική επιτυχία, ωστόσο η Dacia –η Renault δηλαδή- ξέρει πολύ καλά τα δεδομένα της γηραιάς ηπείρου και πρόσφερε στο κοινό ακριβώς αυτό που ζητούσε. Παρότι το Sandero δεύτερης γενιάς –με κάποια facelift και νέους κινητήρες- είναι σχεδίαση του 2012, έπεισε με τον value for money χαρακτήρα του 166.569 Ευρωπαίους οδηγούς να το αγοράσουν. Μάλιστα, το 2019, κέρδισε και ένα 5% πωλήσεων σε σχέση με το 2018.

4. Volkswagen Tiguan

To μικρό – μεσαίο SUV που αποκαθήλωσε το Qashqai από το θρόνο του, έχει καταφέρει να βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του ευρωπαϊκού κοινού χάρη στον πολύπλευρο χαρακτήρα του: μεγάλοι χώροι, πλειάδα κινητήρων και εκδόσεων, ποιότητα και λογικό κόστος, έχρισαν νέο βασιλέα στην κατηγορία. Το Tiguan είναι το τρίτο μοντέλο της VW στη λίστα των πιο δημοφιλών μοντέλων στην Ευρώπη, με 179.440 ταξινομήσεις. Η τάση του ωστόσο δεν είναι θετική, καθώς έχασε ένα ποσοστό 9.5% από τις περσινές του πωλήσεις, το ίδιο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου.

3. Volkswagen Polo

Νεότατος ο εκπρόσωπος της VW στην κατηγορία B, αποτελεί την έκτη γενιά του μοντέλου και παρουσιάστηκε εντός του 2018. Παραδοσιακά αποτελεί το δεύτερο best seller της VW, πλέον όμως πιέζεται από τα SUV της μάρκας, τα T-Cross και T-Roc. Αυτό, τουλάχιστον, αποδεικνύει η πτωτική τάση των πωλήσεών του το 2019, κατά 13,4%. Από την άλλη πλευρά, η τρίτη θέση και οι 194.505 ταξινομήσεις μόνο χαμόγελα μπορούν να φέρνουν στα πρόσωπα των ιθυνόντων της VW.

2. Renault Clio

Ακόμα ένα die hard μοντέλο, που παρά τα χρόνια του στην αγορά –η τέταρτη γενιά του παρουσιάστηκε το 2012- συνεχίζει να εξάπτει τους αγοραστές. Έκανε αίσθηση με την σχεδίασή του, που περνά σχεδόν αυτούσια στην πέμπτη γενιά του. Αυτή ήδη παρουσιάστηκε και άμεσα ξεκινούν οι πωλήσεις της. Παρά λοιπόν την αναμονή του νέου μοντέλου, 248.683 Ευρωπαίοι οδηγοί επέλεξαν το νέο Clio το οκτάμηνο του 2019, με τις πωλήσεις του να χάνουν μόλις 6,1% σε σχέση με αυτές του αντίστοιχου διαστήματος το 2018.

1. VW Golf

Βιδωμένο στο θρόνο του πιο πετυχημένου εμπορικά μοντέλου στην Ευρώπη εδώ και δεκαετίες, το Golf αποτελεί σημείο αναφοράς στα μικρά – μεσαία μοντέλα. Παρότι ο διάδοχός του είναι προ των πυλών, οι πωλήσεις του συνεχίζουν να βρίσκονται με μεγάλη διαφορά ψηλότερα από αυτές οποιουδήποτε άλλου μοντέλου. Συγκεκριμένα, 311.966 οδηγοί προτίμησαν το Golf. Λιγότεροι κατά 16,5% σε σχέση με το 2018 και πάλι όμως τόσοι ώστε το μοντέλο να κάνει περίπατο στην αγορά. Με την νέα του έκδοση, που περιμένουμε τέλος του 2019, το 2020 θα μας χαιρετά από ακόμα ψηλότερα.

Δείτε στη gallery που ακολουθεί τα blue chip της ευρωπαϊκής αγοράς: