Τον είχαμε γνωρίσει πριν μερικά χρόνια με την εταιρεία Motostuff, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην αγορά των ATV, Snowmobiles και γενικότερα στα power sports. Ο Μάνος Κουτσουνάκης αποτελεί ωστόσο τον ορισμό του ανήσυχου επιχειρηματία, που «διαβάζει» τα κενά της αγοράς και τα καλύπτει με σύγχρονα προϊόντα. Ετσι εξέλιξε τη Motostuff στον όμιλο Muvus, ο οποίος αντιπροσωπεύει στην ελληνική αγορά τις εταιρείες Polaris, Royal Enfield, Niu Scooters, Lambretta, αυτοκινητάκια του γκολφ, ηλεκτρικά οχήματα μεταφοράς για μεγάλες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, καθώς και πάνω από 25 εταιρείες ελαστικών, ανταλλακτικών και αξεσουάρ για όλους τους τομείς δραστηριοποίησής της. Το gazzetta μίλησε με τον άνθρωπο, που δημιούργησε από αγάπη «για κάθε τι πάνω σε ρόδες» έναν ξεχωριστό όμιλο, που συνδυάζει τις καινοτομίες με την παράδοση και το άρωμα βενζίνης με την ηλεκτροκίνηση.


Η Muvus έχει τεράστια εμπειρία στα ATV και είναι αντιπρόσωπος της Polaris.

Ερ.: Τελικά, πώς πρέπει να σας αποκαλούμε; Μister Motostuff ή Mirster Muvus;

Θα συγχωνεύσουμε τις δύο εταιρείες, οπότε θα μείνει μία εταιρεία, η Μuvus. Το Μοtostuff θα είναι ένα χωριστό business unit της Μuvus, που θα δραστηριοποιείται στα power sports. Κάτω από την ομπρέλα της Muvus θα βρίσκονται γνωστά brands, όπως η Polaris, η Lambretta, η Royal Εnfield, η Νiu και αρκετές άλλες, ενώ θα έχουμε και μία έκπληξη, που θα ανακοινώσουμε μετά την έκθεση της ΕCMA. Ετοιμάζουμε επίσης ένα κατάστημα στο κέντρο της Αθήνας μόνο με ηλεκτρικά σκούτερ της Niu, που θα χρησιμοποιούνται με τη μέθοδο του sharing (κοινοχρησίας) ή ως κλασικά ενοικιαζόμενα. Δεν θα ασχοληθούμε με τα ηλεκτρικά πατίνια, επειδή λείπουν από την Αθήνα ασφαλείς ποδηλατόδρομοι και επικρατεί μία άναρχη κατάσταση.

Eρ.: Ποιο είναι το προφίλ του ομίλου σας;

Το προφίλ του ομίλου μας είναι απλά με λίγες λέξεις «Πάθος και Λογική». Αυτό είναι. Έχουμε και ένα ξεχωριστό business unit κάτω από την ομπρέλα της MUVUS, με το οποίο εισάγουμε ηλεκτροκίνητα οχήματα για επαγγελματίες είτε αυτοί είναι ξενοδοχεία είτε εταιρείες είτε εργοστάσια, δήμοι, κοινότητες κλπ. Καλύπτουμε δηλαδή και το κομμάτι του επαγγελματία, ο οποίος ενδιαφέρεται να μπει στην ηλεκτροκίνηση, με ό,τι οφέλη μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Eρ.: Η ιδιαιτερότητα του ομίλου σας είναι ότι από τη μία αντιπροσωπεύει ιστορικές μάρκες, όπως η Lambretta και η Royal Enfield και από την άλλη καινοτόμες εταιρείες, όπως τα αμιγώς ηλεκτρικά σκούτερ της Niu. Πώς προέκυψε αυτό;

Προκύπτει κατ’ αρχάς εμπορικά, εμείς κοιτάμε τι μπορεί να πουληθεί στην ελληνική αγορά. Η επιχείρηση ξεκίνησε ως «χωμάτινη εταιρεία» με ATV, snowmobiles, buggies, κλπ. και ταυτίστηκε ως Motostuff με τα power sports. Εκεί είναι και η μεγάλη δύναμή μας με την Polaris και τώρα με την CF Moto.


Ο Μάνος Κουτσουνάκης αποκαλύπτει στον Πέτρο Πιτσίνη την προοτπική των σημαντικών μαρκών δικύκλων και ATV που αντιπροσωπεύει η εταιρεία του. ​​​

Επίσης ανοιχτήκαμε και στον κλάδο της μοτοσικλέτας με την Royal Enfield, μία μάρκα με υψηλές προοπτικές που θα παρουσιάσει τα επόμενα χρόνια ενδιαφέροντα νέα μοντέλα στις μαζικές κατηγορίες. Πιστεύω προσωπικά πάρα πολύ στο ηλεκτρικό σκούτερ, το οποίο δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τη μοτοσικλέτα, ωστόσο είναι το ιδανικό μέσο για τις μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον. Προφανώς, για να πάω την κυριακάτικη βόλτα μου δεν θα επιλέξω ένα ηλεκτρικό σκούτερ, γιατί δεν σου ξυπνάει το ίδιο πάθος –τουλάχιστον τώρα- με τη μοτοσικλέτα, αλλά θα το έκανα σίγουρα για τις καθημερινές μου μετακινήσεις.

Eρ.: Όπως αναφέρατε ήδη, αντιπροσωπεύετε τη μάρκα ηλεκτρικών σκούτερ Niu, την oποία χαρακτηρίζετε ως καινοτόμα. Γιατί;

Η Niu είναι μία από τις πρώτες εταιρείες, που εφάρμοσε στα σκούτερ της τεχνολογίες συνδεσιμότητας (connectivity). Εχει μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα με κάρτα SIM από τη Vodafone, μπορείς να παρακολουθήσεις πού βρίσκεται το σκούτερ, να κρατάς στατιστικά στοιχεία από τις διαδρομές σου, να είσαι ασφαλής αν σου το κλέψουν, να κάνεις τηλεδιάγνωση βλαβών και αν δεν είναι σοβαρές, να αποκαθίστανται και τηλεματικά, όμως το σημαντικότερο κατά την άποψή μου, είναι να εκπαιδευτεί ο χρήστης για τις πραγματικές ανάγκες του. Σε άλλες χώρες, το ηλεκτρικό σκούτερ έχει πολύ ευκολότερη διείσδυση από ό,τι στην Ελλάδα, γιατί σε εμάς αν ρωτήσεις τον καταναλωτή πόσα χιλιόμετρα κάνει κάθε ημέρα, κανένας δεν γνωρίζει να σου απαντήσει. Και όλοι σου λένε, «ναι, αλλά αν θέλω να πάω στο Λαύριο ή στον Ασπρόπυργο και να γυρίσω…», όμως εδώ μιλάμε για ένα προϊόν που βασίζεται στη λογική. Είναι πιο λογικό να χρησιμοποιείς για τις καθημερινές σου μετακινήσεις ένα προϊόν οικολογικό και οικονομικό.

Eρ.: Ποιο είναι το κόστος χρήσης του Niu;

Το αυξημένο κόστος κτήσης σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο σκούτερ, αποσβένεται άμεσα μέσα σε έναν χρόνο. Ένα απλό ηλεκτρικό σκούτερ κοστίζει 1.700 ευρώ, έχει αυτονομία 50 χιλιόμετρα και πιάνει έως 60 χλμ./ώρα. Βέβαια, η κορυφαία έκδοση NGT με 80 χλμ./ώρα τελική και μεγαλύτερη αυτονομία κοστίζει 4.800 ευρώ και η απόσβεση αργεί περισσότερο, όμως μπορείς να κινηθείς με αυτό και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Eρ.: Πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες του και τι διάρκεια ζωής έχουν;

Η Νiu είναι η μόνη εταιρεία που παρέχει δύο χρόνια εγγύηση στις μπαταρίες της, οι οποίες είναι λιθίου και από την Panasonic ή την LG, ανάλογα με το μοντέλο. Η μπαταρία κοστίζει στα βασικά σκούτερ γύρω στα 800 με 900 ευρώ και έχει διάρκεια ζωής περίπου πέντε χρόνια. Σκεφτείτε όμως, ότι κάνετε 60 χιλιόμετρα με μόνον 60 λεπτά κόστος ηλεκτρικής ενέργειας. Επίσης δεν έχεις σημαντικό κόστος συντήρησης, δεν έχεις ιμάντες, δεν έχεις πιστόνια, ασχολείσαι μόνον με τα ελαστικά, τις αναρτήσεις και τα φρένα.


Τα καινοτόμα ηλεκτρικά scooter της Niu.
​​

Εδώ θα ήθελα να σας πω και μία σημαντική είδηση. Συνεργαζόμαστε στη Ρόδο με την εταιρεία ASEM της «Ξενάκης Αυτοκίνητα», που ασχολείται με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την προμηθεύουμε με ηλεκτρικά σκούτερ Niu, που διατίθενται με τη μέθοδο του sharing, δηλαδή της κοινοχρησίας. Αρχικά ξεκίνησε το πρότζεκτ ως πρόγραμμα Carsharing χρησιμοποιώντας 30 ηλεκτρικά VW Golf και τώρα επεκτάθηκε και στα σκούτερ με ισάριθμα Niu. Οι πελάτες, κυρίως τουρίστες, χρησιμοποιούν από τα ξενοδοχεία τους μέχρι την πόλη της Ρόδου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στις τρεις εισόδους της πόλης υπάρχουν ειδικοί χώροι στάθμευσης, για να τα αλλάξουν με τα σκούτερ και να συνεχίσουν με αυτά τη διαδρομή τους στα στενά δρομάκια.

Ερ.: Τι γίνεται με τις λιανικές πωλήσεις;

Εδώ είναι τα πράγματα πιο δύσκολα, επειδή οι περισσότεροι ιδιώτες δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Ωστόσο, μας βοηθάει πολύ η συνδεσιμότητα του Niu, επειδή παρέχει πλήρη στοιχεία διαδρομών και μπορεί να υπολογίσει αμέσως ο κάτοχος του σκούτερ το οικονομικό του όφελος.

Eρ.: Πώς βλέπετε το μέλλον της Lambretta;

Η Lambretta έχει μεγάλη ιστορία και έναν μεγάλο ανταγωνιστή, τη Vespa της Piaggio. Είμαστε ωστόσο αισιόδοξοι μακροπρόθεσμα για την πορεία της, επειδή προσφέρει εντυπωσιακής ποιότητας σκούτερ με καταπληκτικό σχεδιασμό.


Τα scooter της Lambretta διακρίνονται για την vintage αισθητική τους.

Ερ.: Πώς κρίνετε τις προοπτικές της Royal Enfield;

Η Royal Enfield είναι μία εταιρεία, η οποία βασίστηκε για πολλά χρόνια στο κλασικό μονοκύλινδρο «πεντακοσάρι» Classic και με βάση αυτή τη μηχανή πούλαγε σχεδόν ένα εκατομμύριο μοτοσικλέτες τον χρόνο. Τώρα έχει εξελίξει νέα μοντέλα με στόχο τη διείσδυση στις αγορές των ΗΠΑ και της Ευρώπης και είναι μία από τις εταιρείες, που θα έχουν στο μέλλον πολύ ανοδική πορεία. Εχει το Himalayan, που είναι ένα όχημα με old school enduro χαρακτηριστικά, τα οποία δεν υπάρχουν πλέον στην αγορά, όμως ταιριάζουν στο DNA του Ελληνα. Τέτοιου είδους μοτοσικλέτες αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν, οπότε υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο. Εχουμε επίσης τα καινούρια Interceptor και Continental, τα οποία αρέσουν πολύ στον κόσμο και λόγω της «νεορετρό» μόδας, που πουλάει. Ποντάρουμε πολύ στη Royal Enfield για τώρα, αλλά και για το μέλλον.\


Μια ακόμα ιστορική μάρκα, η Royal Enfield, που αντιπροσωπεύεται από την Muvus του κ. Κουτσουνάκη στη χώρα μας.

Ερ.: Ωστόσο, ο όμιλος έχει και ένα νέο μέλος, τη CF Moto.

Η CF Moto έχει δύο σκέλη για εμάς. Το πρώτο είναι τα τετράροδα μοντέλα, που είναι μία δουλειά πολύ γνωστή σε εμάς και πιστεύουμε ότι η CF Moto έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα της Polaris. Η CF Moto προέρχεται από την Κίνα, είναι ο μόνος ασιάτης κατασκευαστής ATV με επιτυχία σε πολλές αγορές του εξωτερικού και προσφέρει εξαιρετικό προϊόν σε πάρα πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Όσον αφορά στο δίκυκλο, αυτό αποτελεί ένα στοίχημα για τη CF Moto, η οποία επενδύει πάρα πολλά σε αυτόν τον τομέα και έχει κάνει μάλιστα και μία συνεργασία με την ΚΤΜ. Παράγει πολύ ποιοτικές μοτοσικλέτες και εμείς ετοιμάζουμε ένα πλάνο για την επόμενη χρονιά, ώστε να τις γνωρίσει ο κόσμος από κοντά, να τις οδηγήσει και να τις εκτιμήσει. Προσφέρουν μία καταπληκτική σχέση value for money και δεν υστερούν σε τίποτα απέναντι σε γνωστές μάρκες του ανταγωνισμού. Εμείς επενδύουμε πάνω στη CF Moto, επειδή θεωρούμε, ότι πρόκειται για μία εταιρεία που θα κάνει πολύ υψηλές πωλήσεις μελλοντικά.


Ο κ. Κουτσουνάκης πιστεύει ότι η νεοαποκτηθείσα CF Moto έχει μεγάλες προοπτικές στη χώρα μας.

Eρ.: Ποιο σλόγκαν θα επιλέγατε για το μέλλον της εταιρείας σας;

Ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Είμαστε μία πολύ νέα εταιρεία, η οποία ουσιαστικά ιδρύθηκε το 2011 σαν ένα e-shop για αξεσουάρ ATV σε ένα ισόγειο πολυκατοικίας 50 τετραγωνικών μέτρων, που μου παραχώρησε ο πατέρας μου. Η εταιρεία έχει μεγαλώσει από τότε αρκετά και μάλιστα την εμπιστεύονται μεγάλα εργοστάσια για τη μελλοντική τους αντιπροσώπευση στην ελληνική αγορά.

Ερ.: Αρα, να περιμένουμε και άλλα νέα;

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία μας επενδύει εσωτερικά στην υποδομή της, ώστε να μπορέσει να υποστηρίξει όλα αυτά τα μέτωπα, που έχει ανοίξει, αλλά έχει ακόμη έναν κρυφό πόθο για μία καινούρια εταιρεία δικύκλου, την οποία διαπραγματευόμαστε. Είναι γνωστή, όμως δεν θα ήθελα να πω περισσότερα πράγματα. Πατάμε γερά στα πόδια μας, νομίζω ότι είμαστε από τους νέους παίκτες στην ελληνική αγορά και πιστεύουμε, ότι το μέλλον θα μας δικαιώσει.

Κύριε Κουτσουνάκη ευχαριστούμε πολύ και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία.