Η Renault προσέγγισε το νέο Clio με τη δέουσα προσοχή και τον σεβασμό που αρμόζει στο σημαντικότερο μοντέλο της γαλλικής μάρκας, καθώς από το 1990 έχουν πουληθεί παγκοσμίως σχεδόν 15 εκατομμύρια τέτοια αυτοκίνητα. Μάλιστα το Clio τέταρτης γενιάς παρέμεινε μέχρι τις τελευταίες ημέρες της παραγωγής του ένα πραγματικό best seller και οι αγοραστές του δηλώνουν ως πρώτο κριτήριο επιλογής του το ελκυστικό ντιζάιν. Με βάση λοιπόν αυτά τα δεδομένα κρίνεται απολύτως λογική η υιοθέτηση του σχήματος του αμαξώματος και στο μοντέλο πέμπτης γενιάς, με το μήκος να μειώνεται ελάχιστα (μόλις 12 χιλιοστά) και ουσιαστικό οπτικό στοιχείο διαφοροποίησης τους προβολείς LED της μάσκας.

Σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση κινήθηκε η γαλλική μάρκα, όσον αφορά στο εσωτερικό του διαχρονικού best seller της. Εδώ έχουμε ριζικές αλλαγές σε όλα τα επίπεδα - σχεδιαστικά, ποιοτικά και τεχνολογικά - που δικαιώνουν απόλυτα τον χαρακτηρισμό του μοντέλου πέμπτης γενιάς ως ‘’νέο Renault Clio’’, αν και δεν του φαίνεται εξωτερικά. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο μοντέλο δόθηκε από τη Renault το προνόμιο, να αναλάβει τον ρόλο του πρωτοπόρου εντός της μάρκας στα κρίσιμα κεφάλαια της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης για τα επόμενα χρόνια.

Η οδηγική εμπειρία μας με το νέο Clio στην περιοχή της Ανατολικής Αττικής ξεκίνησε με μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς μπαίνοντας μέσα στο αυτοκίνητο διαπιστώσαμε ότι είχε εξαφανιστεί η πλημμυρίδα των μέτριων πλαστικών του προηγούμενου και είχε αντικατασταθεί από μαλακά υλικά, που παρέπεμπαν σε μοντέλο της premium κατηγορίας. Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε τις πινελιές χρωμίου σε διάφορους διακόπτες και τις οθόνες υψηλής ανάλυσης με την ευκρίνεια και τη φωτεινότητα ενός επώνυμου tablet. Σχήματος tablet είναι και η λειτουργική οθόνη στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, η οποία λειτουργεί σαν διαχωριστικό μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού. Χάρη στην τοποθέτησή της ψηλότερα, έχει επιτρέψει τη μετατόπιση του επιλογέα ταχυτήτων πιο μπροστά, προσδίδοντας στο γαλλικό supermini μία πιο σπορτίφ νότα, ενώ δημιουργήθηκαν και περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα, μαζί με την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου.

Το νέο, ποιοτικό περιβάλλον συνδυάζεται και με ελαφρά μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, παρά το γεγονός ότι το μήκος του αμαξώματος μειώθηκε ανεπαίσθητα στα 4,05 μ. Ωστόσο, οι σχεδιαστές της Renault κατάφεραν και αύξησαν το μήκος των διαθέσιμων χώρων για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά σχεδόν τρία εκατοστά, όπως επίσης και τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ. Ο τελευταίος ανέρχεται πλέον σε 391 λίτρα, είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία των supermini και πλησιάζει το όριο των 400 λίτρων, που θεωρείται ορόσημο στα μικρομεσαία μοντέλα, δηλαδή μία κατηγορία ψηλότερα.

Κατά τη σύντομη διαδρομή μας είχαμε στη διάθεσή μας τη ντιζελοκίνητη έκδοση των 1,5 λίτρων με 115 ίππους και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, η οποία μας ικανοποίησε με τη σβελτάδα της (0 – 100 χλμ./ώρα σε 9,9’’) και απευθύνεται κυρίως σε όσους γράφουν πολλά χιλιόμετρα, καθώς αρκείται σε 3,6 έως 3,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις. Υπάρχει επίσης και έκδοση πετρελαίου με 85 άλογα, ενώ από το μέτωπο της βενζίνης προβλέπονται ένας ατμοσφαιρικός τρικύλινδρος ενός λίτρου με 75 ίππους, ένας χιλιάρης turbo με 100 ίππους και μία ισχυρότερη παραλλαγή 1,3 λίτρων με 130 άλογα και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο EDC διπλού συμπλέκτη. Προαιρετικά διαθέσιμη με αυτόματο σαζμάν συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης είναι και η βενζινοκίνητη έκδοση των 100 ίππων.

Τα χιλιόμετρα που γράψαμε με το νέο Clio δεν ήταν πολλά, ωστόσο αρκούσαν, για να εντυπωσιαστούμε από τη συμπεριφορά του στον δρόμο. Το νέο γαλλικό supermini πατάει στιβαρά στην άσφαλτο, διαθέτει ένα εξαιρετικά ακριβές τιμόνι και καταπληκτικές αναρτήσεις, που αποσβένουν τέλεια τους κραδασμούς και δεν εμπεριέχουν ούτε ίχνος νευρικότητας στις αντιδράσεις τους, όπως συμβαίνει με κάποια άλλα μοντέλα της ίδιας κατηγορίας. Επίσης, μας άρεσαν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου, αλλά και η πληθώρα των συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, ο αριθμός των οποίων εξαρτάται βεβαίως από τα επίπεδα της εξοπλιστικής έκδοσης.

Οι τιμές του νέου Clio ξεκινούν από 13.490 ευρώ στη βασική έκδοση βενζίνης  Authentic με τους 75 ίππους και φτάνουν έως τις 25.980 ευρώ στην «υπερφορτωμένη» εκδοχή Initiale Paris με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και 130 άλογα. Αναμφίβολα, η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών θα «παίξει» γύρω στις 15.000 με 16.500 ευρώ, όπου προσφέρονται πολλές ενδιαφέρουσες εναλλακτικές για το Clio πέμπτης γενιάς από την ελληνική αντιπροσωπεία Teoren Motors, σύμφωνα και με τον πίνακα, που ακολουθεί.

Κινητήρας

Authentic

Expression

Dynamic

RS Line

Intiale Paris

1.0 SCe 75PS

13.490€

14.790€

-

-

-

1.0 TCe 100PS

14.690€

15.540€

16.490€

-

-

1.0 TCe 100PS CVT

-

17.080€

19.490€

-

-

1.3 TCe 130PS EDC

-

-

20.790€

21.740€

25.980€

1.5 dCi 85PS

14.790€

-

17.080€

-

-

1.5 dCi 115PS

-

-

19.790€

21.620€

24.980€

 

Να σημειώσουμε εξάλλου, ότι το Renault Clio νέας γενιάς δεν θα κυκλοφορήσει με αμάξωμα στέιστον βάγκον, ενώ του χρόνου θα λανσαριστούν και οι πρώτες υβριδικές  και ηλεκτρικές εκδόσεις του. Ας μην ξεχνάμε, ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία εκπροσωπείται επάξια η Renault με το πολύ επιτυχημένο ηλεκτρικό Zoe, που ανανεώθηκε μάλιστα πρόσφατα.