Η Mazda ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό που πλαγίως πλην σαφώς, κατηγορεί για τη δημιουργία μπαταριών με ρόδες, παρά αυτοκινήτων με μπαταρίες, όσον αφορά τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους. Η ιαπωνική μάρκα που φημίζεται για τις καινοτόμες μηχανολογικές της εφαρμογές και έχει συνδέσει το όνομά της με την απόλαυση της οδήγησης,  προσδιορίζει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο μοντέλο, τόσο ονοματολογικά όσο και τεχνολογικά, ως ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο στην οδήγηση.

Ονοματολογικά με το χαρακτηρισμό του ως MX, που μέχρι σήμερα έχει δοθεί μόνο στο roadster ΜΧ-5 και παλαιότερα στο κουπέ MX-3. Σε σπορ δηλαδή προσανατολισμού μοντέλα, παρότι το MX-30 είναι ένα SUV ή crossover αν προτιμάτε. Τεχνολογικά διότι η εταιρεία επιλέγει να χρησιμοποιήσει μια μικρή συγκριτικά σε μέγεθος μπαταρία 35,5 kWh, η οποία εξασφαλίζει μόλις 200 χλμ. αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση, αλλά δεν απογειώνει το βάρος, προσγειώνοντας την ευελιξία και τη σπορ συμπεριφορά. Η Mazda αποφάσισε να μην αποκαλύψει ακόμη τα τεχνικά του MX-30, ο ηλεκτρικός κινητήρας e-Skyactiv όμως εικάζεται ότι θα αποδίδει κοντά στους 150 ίππους.

Το οικολογικό προφίλ του μοντέλου δεν υπηρετείται μόνο από την ηλεκτροκίνηση. Η Mazda επέλεξε να κατασκευάσει το εσωτερικό από ανακυκλώσιμα πλαστικά, κομμάτια φελλού στην κεντρική κονσόλα και φιλικά προς το περιβάλλον υφάσματα. Η σχεδίαση είναι πολύ ευχάριστη και οι χώροι μεγάλοι, χάρη και στο μεταξόνιο των 2.655 χιλιοστών. Οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι 4.395 χιλιοστά μήκος, 1.795 χιλιοστά πλάτος και 1.570 χιλιοστά ύψος.

Αντίστοιχα, η εξωτερική σχεδίαση είναι αρκούντως νεανική και δυναμική, πιστή στο kondo design της Mazda. Μάλιστα η ιαπωνική εταιρεία επαναφέρει ένα αισθητικό highlight από το παρελθόν και συγκεκριμένα από το RX-8, που αφορά το άνοιγμα των πίσω θυρών, αντίθετα από τις εμπρός.

Το πρώτο ηλεκτρικό Mazda θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές το δεύτερο εξάμηνο του 2020, σε τιμές που δεν έχουν ακόμα γίνει γνωστές.