Ήταν φήμες, έγιναν βεβαιότητα: Ο λόγος για τους ψίθυρους σχετικά με τις συζητήσεις συγχώνευσης των Fiat Chrysler Automobiles και PSA (Citroen, Peugeot, Opel, DS). Αν δε ευδοκιμήσουν,  θα αλλάξει πλήρως το τοπίο στο χώρο του αυτοκινήτου.

Η Fiat Chrysler Automobiles εδώ και πολλά χρόνια είχε εκφράσει, μέσω του αείμνηστου διευθύνοντος συμβούλου της, του Σέρτζιο Μαρκιόνε, την πεποίθηση ότι καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος μόνη της. Έτσι, είχε απευθυνθεί αρχικά στις αμερικανικές GM και Ford, από τις οποίες οι ηχηρές αρνήσεις  δεν επέτρεψαν καμία δυνατότητα προσέγγισης και στη συνέχεια σε πλειάδα Ευρωπαίων κατασκευαστών, με στόχο τη δημιουργία συμμαχίας.

Μέσα στο 2019 η FCA είχε προσεγγίσει τη Renault προτείνοντας συγχώνευση ύψους 35 δις δολαρίων, ωστόσο στη συνέχεια το πλάνο δεν ευδοκίμησε και οι διαδικασίες πάγωσαν. Η τελευταία άρνηση που έλαβε η Fiat από τον όμιλο της Renault, δεν την πτόησε. Ούτε και το γεγονός ότι είχε προσεγγίσει ξανά την PSA στο παρελθόν χωρίς να βρει πρόσφορο έδαφος.

Η εμπέδωση των συζητήσεων, που πλέον είναι επίσημες, ενδέχεται να δημιουργήσει έναν νέο οικονομικό γίγαντα στον κλάδο της αυτοκίνησης που θα μπορεί πλέον με ευκολία να κοιτάζει στα μάτια τους μεγαλύτερους ομίλους, όπως είναι η Volkswagen, η Toyota και η Renault.

Η Wall Street Journal αναφέρει χαρακτηριστικά ότι θα μιλάμε για έναν όμιλο αξίας άνω των 50 δις δολαρίων που πλέον θα έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη σε ολόκληρο τον πλανήτη. Λέγεται ότι υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθεί ένα νέο εταιρικό σχήμα με τη διάθεση ιδίου αριθμού μετοχών στις δύο πλευρές. Ο CEO του PSA Group θα κρατήσει τη θέση του σε αυτή την περίπτωση και ο Τζον Έλκαν, επικεφαλής της FCA, θα  αναλάβει το ρόλο του προέδρου.

Οι μάρκες που θα συνθέσουν το νέο σχήμα, θα μπορούν να μοιράζονται διάφορα μέρη κάνοντας την εξέλιξη νέων μοντέλων ακόμη πιο εύκολη, με λιγότερα κόστη και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Φυσικά υπάρχει πάντα το μεγάλο πρόβλημα των διακριτών ρόλων τόσων πολλών μαρκών, ώστε η μια να μην καλύπτει την άλλη στις παγκόσμιες αγορές. 

Όσον αφορά στα μεγέθη, ο όμιλος FCA διέθεσε το 2018 4,84 εκατομμύρια οχήματα και είχε έσοδα 115,4 δις ευρώ, 34% αυξημένα σε σχέση με το 2017. Για τον όμιλο PSA, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 3,88 εκατομμύρια αυτοκίνητα το 2018, με έσοδα 74 δις ευρώ, 40,4% αύξηση σε σχέση με το 2017. Τα κέρδη έφτασαν στα 5 δις ευρώ στην περίπτωση της FCA και τα 3,3 δις ευρώ στην περίπτωση του PSA Group.