Οι όμιλοι PSA και FCA επιβεβαίωσαν με επίσημη ανακοίνωσή τους, ότι συμφώνησαν στη συγχώνευση μεταξύ τους. Το ελεγκτικό συμβούλιο της PSA, στην οποία ανήκουν οι μάρκες Peugeot, Citroen, DS και Opel άναψε το πράσινο φως, ενώ θα πρόκειται για μία συγχώνευση «μεταξύ ίσων», καθώς κάθε πλευρά θα διατηρήσει ένα ποσοστό 50%. Το νέο σχήμα θα διαθέτει ενδεκαμελές Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο θα προέρχονται πέντε μέλη από την PSA και ισάριθμα από την FCA. Tη θέση του CEO με πεντεατή θητεία θα αναλάβει το σημερινό Νούμερο Ένα της γαλλικής PSA, ο Πορτογάλος Κάρλος Ταβάρες, ενώ πρόεδρος θα είναι ο εγγονός του Τζιάνι Ανιέλι, Τζόνι Ελκαν.

Αυτή τη στιγμή η χρηματιστηριακή αξία των FCA και PSA ανέρχεται συνολικά σε περίπου 45 δις ευρώ, ενώ με την συγχώνευση των δύο ομίλων θα προκύψει ένας νέος γίγαντας, που θα είναι ο τέταρτος σε μέγεθος στον κόσμο στον κλάδο του αυτοκινήτου πίσω από τις VW, Toyota και Renault-Nissan. Οι δύο μελλοντικοί εταίροι πούλησαν πέρυσι 8,7 εκατ. οχήματα με συνολικό κύκλο εργασιών περίπου 170 δις ευρώ και 11 δις ευρώ κέρδη προ φόρων. Το ετήσιο όφελος από τη συγχώνευσή τους εκτιμάται στα 3,7 δις ευρώ από οικονομίες κλίμακα και συνέργειες μεταξύ τους με τη χρήση κοινών πατωμάτων, μηχανικών μερών, κλπ.

Τα πλάνα των δύο πλευρών προβλέπουν, ότι το 80% αυτών των συνεργειών θα έχουν επιτευχθεί σε βάθος τετραετίας, ενώ το κόστος αυτής της διαδικασίας αναμένεται να αγγίξει τα 2,8 δις ευρώ. Επίσης δεν πρόκειται να κλείσει καμία από τις υπάρχουσες μονάδες παραγωγής των δύο ομίλων. Η έδρα του νέου γίγαντα της αυτοκίνησης θα βρίσκεται στην Ολλανδία και οι μετοχές του θα διαπραγματεύονται στα χρηματιστήριο του Παρισιού, του Μιλάνου και της Νέας Υόρκης. Οι σημερινοί μέτοχοι θα λάβουν από την FCA ένα ειδικό μέρισμα συνολικού ύψους 5,5 δις ευρώ, ενώ η Peugeot θα τους παραχωρήσει το 46% της εταιρείας Faurecia, που έχει στην κατοχή της.

Η γκάμα του νέου ομίλου θα καλύπτει όλο το εύρος των κατηγοριών με ανταγωνιστικά προϊόντα, βασισμένα σε κοινές πλατφόρμες και με άριστη αξιοποίηση των επενδύσεων.

Πάντως, οι δύο πλευρές θα πρέπει να κάμψουν ενδεχόμενες αντιρρήσεις της γαλλικής κυβέρνησης, η οποία κατέχει ποσοστό 12% στην PSA και είχε εναντιωθεί σε προηγούμενη προσπάθεια συγχώνευσης της FCA με τη Renault. Φαίνεται πάντως πιθανόν, ότι η κυβέρνηση Μακρόν έχει δώσει την έγκρισή της στο νέο σχήμα μετά τη διαβεβαίωση, ότι δεν θα υπάρξουν απολύσεις προσωπικού και κλεισίματα εργοστασίων.