Για μια ακόμα φορά είχαμε το προνόμιο να οδηγήσουμε πρώτοι στην Ευρώπη ένα μοντέλο του γαλλικού ομίλου, καθώς δεν πέρασαν δύο χρόνια από την παρουσίαση του –τότε- νέου Dacia Duster. Αυτή τη φορά επανήλθε η Renault στην Ελλάδα -και συγκεκριμένα στην ανατολική Αττική- για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Captur.

Το γεγονός αυτό δεν είναι φυσικά τυχαίο ούτε και άσχετο με τις προσπάθειες της ελληνικής αντιπροσωπείας TEOREN, η οποία προφανώς έχει χτίσει ένα πλαίσιο εξαιρετικής εμπιστοσύνης με το εργοστάσιο.

Μια ενδιαφέρουσα διάσταση της τεράστιας δυναμικότητας της κατηγορίας B SUV έχει να κάνει με το γεγονός ότι το 2013, τη χρονιά που λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά του Captur, το μοντέλο είχε έναν ανταγωνιστή, τον εξάδελφο Nissan Juke. Σήμερα το μοντέλο έχει περισσότερους από 20 ανταγωνιστές, παρόλα αυτά διατηρεί την πρώτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη και αυτό είναι ένα τεράστιο επίτευγμα.

Το Captur εξελίχθηκε σε ένα από τα best seller της Renault και έτσι η γαλλική εταιρεία επέλεξε να μην διαταράξει την ουσία των πλεονεκτημάτων του μοντέλου και ειδικότερα την αισθητική του. Διατηρώντας λοιπόν τη φόρμα, προχώρησε σε ένα συνολικό εκσυγχρονισμό ο οποίος είναι αφενός εμφανής και αφετέρου ιδιαίτερα συμβατός με την μέχρι σήμερα ευρέως αποδεκτή σιλουέτα του Captur.

Κατ΄ αρχάς το Captur δεύτερης γενιάς βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο CMF-B το οποίο αφενός επέτρεψε τον εξηλεκτρισμό του και αφετέρου αύξησε τις διαστάσεις αρκετά. Συγκεκριμένα, το μήκος μεγάλωσε κατά 11 εκατοστά και το μεταξόνιο κατά 3. Το άμεσο αποτέλεσμα είναι το Captur να είναι πλέον πολύ επιβλητικό, ενώ, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς από 16’’ έως και 19’’, να έχει ένα χορταστικό αποτύπωμα στο δρόμο.

Αισθητικά τα πάντα εξυπηρετούν μια κυριαρχική, επαυξημένη και έντονη παρουσία, η οποία έχει έντονη κομψότητα και ωριμότητα. Κοιτώντας το ενταγμένο στο χώρο και πέρα από τις φωτογραφίες, το νέο Renault Captur των 4,227 μέτρων δείχνει από άποψη διαστάσεων πιο κοντά στο υπάρχον Kadjar παρά στο μοντέλο του αντικαθιστά. Παρά ωστόσο τη σημαντική αύξηση των διαστάσεων, τους μεγαλύτερους τροχούς και τον επιπρόσθετο εξοπλισμό το νέο Captur διατηρεί το σχετικά χαμηλό βάρος του προκατόχου του, συγκρίνοντας αντίστοιχες εκδόσεις κινητήρων. Πλέον, σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, τα φωτιστικό σώματα τεχνολογίας LED είναι στάνταρ.

Τίποτα δεν έχει μείνει ίδιο στο εσωτερικό του νέου Captur και αυτό, ειδικά σε συνδυασμό με τη χρήση μαλακών πλαστικών και την πολύ εργονομική σχεδίαση, έχει μεταβάλλει εκθετικά προς το καλύτερο την αίσθηση ποιότητας και άνεσης στο εσωτερικό. Η βελτίωση όλων των αριθμητικών δεδομένων σε πλάτος, ύψος και μήκος είναι εμφανής στην καμπίνα, όπως και η μείωση του θορύβου στο εσωτερικό κατά 2db στις μεγάλες ταχύτητες. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ενώ η εικόνα που δημιουργεί το ψηφιακό ταμπλό με διαγώνιο από 7 έως 10,2’’και η μεγάλη οθόνη 9,3’’ σχήματος tablet του συστήματος πολυμέσων, είναι εντυπωσιακή.

Οι χώροι δείχνουν άνετοι ακόμα και για πέντε άτομα, ενώ πραγματικά αχανής με τα μέτρα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών, καθώς η χωρητικότητά του μπορεί να φτάσει στα 536 λίτρα, αν το πίσω συρόμενο κάθισμα έχει τραβηχτεί εντελώς εμπρός. Με μεγάλο άνοιγμα και πάτωμα δύο επιπέδων, αναβαθμίζει την πρακτικότητα και καθιστά το νέο Renault Captur ένα αμιγώς οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς συμβιβασμούς. Μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο αφορά στους διαθέσιμους χώρους και στις θήκες για μικρά αντικείμενα, ενώ εντυπωσιακή είναι η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, με χώρο αποθήκευσης στο κάτω μέρος της, η οποία διατίθεται όμως μόνο με τις αυτόματες εκδόσεις.

Με το σύστημα πολυμέσων Easy Link το οποίο προσφέρεται σε τρεις εκδοχές, το νέο Renault Captur είναι πάντα συνδεδεμένο τόσο με τον οδηγό, όσο και με το εξωτερικό περιβάλλον. Σε συνδυασμό δε με την εφαρμογή MY Renault, ο οδηγός μπορεί να επικοινωνεί απομακρυσμένα με το νέο Captur μέσω του κινητού του. Σημαντική λεπτομέρεια αποτελεί το γεγονός ότι το νέο σύστημα πολυμέσων Easy Link διαθέτει τη δυνατότητα αυτόματων online ενημερώσεων.

Το νέο Renault Captur είναι επίσης φορέας πολύ σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, φτάνοντας πλέον σε επίπεδο 2 δυνατοτήτων αυτόνομης κίνησης. Στην κορυφή αυτών των συστημάτων βρίσκεται το Highway and Traffic Jam Companion, το οποίο προσφέρεται μόνο με τις αυτόματες εκδόσεις και  διατηρεί αυτόματα την προεπιλεγμένη ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, προσαρμόζει την ταχύτητα σε αυτή των προπορευόμενων αυτοκινήτων, διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας και αυτόματα σταματά και εκκινεί σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου.

Φυσικά υπάρχει αυτόματα προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα αυτόματης πέδησης, προειδοποίηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία φώτων και εναλλαγή μεγάλης/μικρής σκάλας, κάμερα 360 μοιρών, αυτόματο σύστημα στάθμευσης κάθετα και οριζόντια, καθώς και ειδοποίηση διασταυρούμενων οχημάτων κατά την όπισθεν.

Η πιο σημαντική μηχανολογική καινοτομία στο νέο Renault Captur αφορά προφανώς την ένταξη μιας plug in υβριδικής έκδοσης στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήριων συνόλων, η οποία ονομάζεται E-TECH Plug-in. Αυτή διαθέτει ένα εντελώς νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς υπερτροφοδότηση, 1.6 λίτρων, ο οποίος σε συνδυασμό με 2 ηλεκτρικούς κινητήρες αποδίδει 160 ίππους ισχύος. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς και χάρη στη μπαταρία 9.8 kWh που διαθέτει το σύστημα, η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση φτάνει τα 64 χιλιόμετρα σε αστικές συνθήκες, με μέγιστη ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα. Όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι της Renault, οι 150 πατέντες που έχουν κατατεθεί για το σύστημα και η υβριδική τεχνολογία που έρχεται κατευθείαν από την F1, συνθέτουν μια εμπειρία πολύ πιο κοντά σε αυτή ενός αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρά ενός υβριδικού –ακόμα και στη συνδυασμένη λειτουργία ηλεκτρικών και θερμικού κινητήρα.

Πέραν αυτή της εξαιρετικά ενδιαφέρουσας έκδοσης, στους συμβατικούς κινητήρες ξεχωρίζουν τα τετρακύλινδρα turbo σύνολα βενζίνης των 1.3 λίτρων με 130 και 155 ίππους. Βασικός κινητήρας βενζίνης θα είναι ο τρικύλινδρος του λίτρου με ισχύ 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, τη στιγμή που οι 1.3 των 130 ίππων θα προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων, ενώ αυτός των 155 ίππων μόνο με το αυτόματο. Στα diesel σύνολα συναντάμε των εξής… ένα, των 1.5 λίτρων, με ισχύ 95 ή 115 ίππων. Η πρώτη συνοδεύεται μόνο από χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ η δεύτερη προσφέρει και την επιλογή αυτόματου EDC 7 σχέσεων.

Κατά την πρώτη επαφή μας με το νέο Renault Captur είχαμε στη διάθεσή μας τις κορυφαίες εκδόσεις τόσο από άποψη εξοπλισμού όσο και κινητήρων, με τα σύνολα των 1.3 λίτρων 130 και 155 ίππων. Οδηγήσαμε και τις δύο, οι οποίες μας εντυπωσίασαν με την οδική τους συμπεριφορά αλλά και με τον πολιτισμένο χαρακτήρα τους. Από τα τρία προγράμματα οδήγησης του συστήματος MultiSense, τα Sport, Eco και MySense, προλάβαμε να αξιολογήσουμε μόνο το sport.

Και στις δύο εκδόσεις η ισχύς είναι επαρκέστατη, το σύστημα διεύθυνσης πολύ καλό και ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση πολύ καλός. Η έκδοση των 155 ίππων με τους τροχούς των 19’’ ήταν λιγότερο άνετη στις συνεχείς ανωμαλίες των δρόμων μας, ωστόσο η οδική συμπεριφορά σε στροφές είχε έντονα σπορ χαρακτηριστικά, με βάση τα δεδομένα των SUV της κατηγορίας. Η βελτίωση της ηχομόνωσης είναι και αισθητή και φυσικά ευπρόσδεκτη, ενώ η εργονομία στο εσωτερικό, χάρη και στους νέους διακόπτες σχήματος πλήκτρων πιάνου, πολύ καλή.

Με 90 διαθέσιμους συνδυασμούς στο αμάξωμα και 18 στο εσωτερικό, πλέον των κινητήρων και των εκδόσεων βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού, το επίπεδο εξατομίκευσης που μπορεί να πετύχει ο υποψήφιος αγοραστής του νέου Renault Captur είναι εξαιρετικό. Αναφορικά με το κόστος του νέου μοντέλου δεν είχαμε καμία ένδειξη, ωστόσο με δεδομένο ότι το υπάρχον Captur ξεκινά από τα 15.000 ευρώ με προσφορά, το νέο θα είναι κατά τι ακριβότερο στη βασική του εκδοχή. Το βέβαιο είναι το νέο Renault Captur δεν θα δυσκολευτεί να διατηρήσει το θρόνο του στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ και στην Ελλάδα, όπου το αναμένουμε το πρώτο τρίμηνο του 2020,  βάζει πλώρη για σημαντικά εμπορικά επιτεύγματα.