Πριν μία δεκαετία εξέλιξε η Lotus ένα αυτοκίνητο, παρόμοιο με Formula 1 και το πωλούσε σε ενδιαφερόμενους πελάτες. Η τιμή της Lotus T125 ανερχόταν σε 650.000 λίρες Αγγλίας, όμως τώρα χρησιμοποιείται το ίδιο μονοθέσιο από τη νεοζηλανδέζικη εταιρεία Rodin Cars ως βάση ενός αναβαθμισμένου αγωνιστικού μοντέλου με την ονομασία FZED.

Το εντυπωσιακό σε εμφάνιση αυτοκίνητο διαθέτει σασί από ανθρακόνημα και τιμάται 650.000 δολάρια, δηλαδή λίγο πάνω από 580.000 ευρώ με βάση την τωρινή ισοτιμία. Οι Νεοζηλανδοί δεν πείραξαν τίποτα στο αεροδυναμικό πακέτο, που είχε εξελιχθεί από την ιταλική HP Composites και περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- μπροστινή αεροτομή πλάτους 1,80 μ. και πίσω σπόιλερ με 75 εκατοστά φάρδος. Πρόκειται για προδιαγραφές, που ίσχυαν στη Formula 1 μεταξύ 2009 και 2013, ενώ τα σύγχρονα μονοθέσια διαθέτουν μπροστινές αεροτομές πλάτους δύο μέτρων και 1.050 χιλιοστών πίσω.

Για κινητήρας έχει επιλεγεί ένα οκτακύλινδρος ατμοσφαιρικός της Cosworth, που αποδίδει 684 ίππους στις 9.600 σ.α.λ. και 490 Nm μέγιστη ροπή στρέψης στις 7.600 σ.α.λ. Αναμφίβολα, πρόκειται για επιδόσεις που απέχουν αρκετά από εκείνες των αγωνιστικών μονοθεσίων της Formula 1 την εποχή των V8 ατμοσφαιρικών μοτέρ, ωστόσο επαρκούν απόλυτα για να ανάψουν τα αίματα και να προκαλέσουν οδηγικές συγκινήσεις. Πάντως, το βάρος του Rodin Cars FZED θυμίζει παλιές εποχές, καθώς περιορίζεται στα 1.609 κιλά, δηλαδή προκύπτει μία αναλογία μόλις 0,89 κιλών ανά ίππο. Η επιτάχυνση από στάση έως 160 χλμ./ώρα έρχεται σε πέντε δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 300 χλμ./ώρα. Προβλέπονται επίσης φρένα της Brembo με καρβονικές δισκόπλακες, ενώ το πάτωμα δεν είναι επίπεδο, αλλά διατρέχεται από ένα τούνελ για βελτιωμένη αεροδυναμική.

Το τρέχον μοντέλο χρησιμοποιεί ζάντες 13 ιντσών μαγνησίου, όμως σύντομα θα αποκτήσει νέας γενιάς ζάντες τιτανίου από 3D εκτυπωτή, που υπόσχονται περίπου 25% εξοικονόμηση βάρους ανά τετράδα. Γενικά, οι Νεοζηλανδοί ποντάρουν πολύ στην 3D εκτύπωση, καθώς η Rodin Cars κατασκευάζει με αυτή τη μέθοδο το τιμόνι και την εξάτμιση του αγωνιστικού μονοθεσίου της.

Σύμφωνα με την Rodin Cars, ο κινητήρας του FZED λειτουργεί με κανονική βενζίνη Super Plus και χρειάζεται έλεγχο και συντήρηση κάθε 5.000 χιλιόμετρα. Ως πιθανά πεδία δράσης του αυτοκινήτου τους αναφέρουν ενδεικτικά το πρωτάθλημα Formula Libre της Νέας Ζηλανδίας ή την ευρωπαϊκή σειρά Boss – GP (Boss = Big Open Single Seaters) με πρώην μονοθέσια της Formula 1. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται τα πρώτα πέντε αγωνιστικά αυτοκίνητα, όλα σε χρώματα μαύρο και χρυσό, όπως ακριβώς και ο πρόγονός τους, δηλαδή η Lotus T125.