Ενοχλητικοί ήχοι από τον κινητήρα, τον αέρα, τα ελαστικά και τη λειτουργία της ανάρτησης θα ακυρώνονται εν τη γενέσει τους σε λίγα χρόνια, με αποτέλεσμα οι επιβάτες των Hyundai να απολαμβάνουν ένα σχεδόν αθόρυβο ταξίδι.

Σήμερα, για να επιτευχθεί ένα αξιοπρεπές επίπεδο ηχομόνωσης απαιτούνται δεκάδες κιλά μονωτικών υλικών στο αμάξωμα, παχιά κρύσταλλα, διπλά λάστιχα σφράγισης των θυρών και πολλά ελαστικά παρεμβύσματα, τα οποία όλα μαζί ζυγίζουν δεκάδες, ακόμα και εκατοντάδες κιλά.

Αυτά έως σήμερα, καθώς η Hyundai ανέπτυξε το σύστημα Road Active Noise Control (RANC), που με λίγα και απλά λόγια ακυρώνει σε πραγματικό χρόνο τους ενοχλητικούς θορύβους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, παράγοντας αντίρροπες συχνότητες. Πιο αναλυτικά, το σύστημα χρησιμοποιεί μικρόφωνα στρατηγικά τοποθετημένα και μέσω ενός αναλυτή φάσματος συχνοτήτων αντιλαμβάνεται ποιοι ενοχλητικοί ήχοι φτάνουν στο εσωτερικό. Ένα εξαιρετικά εξελιγμένο λογισμικό και ειδικά τοποθετημένα ηχεία, αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν τις συχνότητες αυτές που ακυρώνουν το θόρυβο, με αποτέλεσμα οδηγός και επιβάτες να ακούν καθόλου ή ελάχιστο.


Στην εικόνα φαίνονται τα στρατηγικά τοποθετημένα στοιχεία του συστήματος Road Active Noise Control.

Πρακτικά, το σύστημα Road Active Noise Control μειώνει τον αντιληπτό θόρυβο από όποια πηγή και αν προέρχεται κατά 3db, δηλαδή περίπου στο μισό σε σχέση με μια συμβατική ηχομόνωση. Φυσικά το σύστημα είναι τόσο προηγμένο ώστε να μην μειώνει κάθε ήχο που φτάνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά μόνο αυτούς που προέρχονται από τον κινητήρα, τον αέρα και τη λειτουργία της ανάρτησης, οι οποίοι είναι συνεχείς και ενοχλητικοί.

Σύμφωνα με τη Hyundai το σύστημα Road Active Noise Control είναι τόσο εξελιγμένο, που ακυρώνει τους ενοχλητικούς ήχους στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σε δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου, τη στιγμή που αυτοί χρειάζονται –για να γίνουν αντιληπτοί από τον οδηγό και τους επιβάτες- 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Παρότι στο παρελθόν και άλλοι κατασκευαστές έχουν πειραματιστεί με ανάλογα συστήματα, τα αποτελέσματα δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Η Hyundai επένδυσε έξι ολόκληρα χρόνια και πολλά εκατομμύρια ευρώ σε έρευνα, για να μπορεί σήμερα να έχει αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Το μεγάλο όφελος από το Road Active Noise Control είναι φυσικά η μείωση του βάρους των αυτοκινήτων, καθώς δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη χρήσης τεράστιας ποσότητας μονωτικών υλικών. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση και φυσικά ακόμα μεγαλύτερη άνεση.