Λίγο πιο γρήγορο, βαρύ, πολύπλοκο και άνετο από ένα ποδήλατο, το C50 δημιουργήθηκε από τη Honda το 1958 για να αποτελέσει το πιο φτηνό και αξιόπιστο μέσο μεταφοράς. Αρχικά με κινητήρα 50 κ.εκ., που ήταν ο μοναδικός στην εποχή του με τετράχρονο κύκλο λειτουργίας. Αυτό τον καθιστούσε “καθαρό” λόγω της μη καύσης λαδιού των δίχρονων ανταγωνιστών, με εξαιρετική ποιότητα λειτουργίας, χαμηλό θόρυβο και ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου. Το ημιαυτόματο κιβώτιο με τις αλλαγές σχέσεων χωρίς χρήση συμπλέκτη έκανε το μοντέλο αγαπητό στους λιγότερο εξοικειωμένους αναβάτες, ενώ η παροιμιώδης αξιοπιστία του “παπιού”, έγινε ο μεγαλύτερος διαφημιστής του.

Από το 1958 έως το 2017 έχουν παραχθεί περισσότερα από 100 εκατομμύρια Super Cub, σε εκατοντάδες παραλλαγές με κινητήρες από 50 έως 125 κ.εκ. Αυτός ο αριθμός, καθιστά το “παπί” το απολύτως δημοφιλέστερο όχημα μεταφοράς στην ιστορία. Αυτοκίνητα όπως το VW Beetle, το Mini ή η Toyota Corolla, δεν έχουν παραχθεί ούτε στο μισό αριθμό του “παπιού”.

Η τεχνολογική απλότητα του Honda C ήταν κυρίως αυτή που το έκανε αγαπητό, με αποτέλεσμα πολλά “παπιά” να βρίσκονται σε λειτουργία ακόμα και μετά από 40 ή 50 χρόνια. Μάλιστα, η αύρα που έχουν δημιουργήσει τα έχει καταστήσει passion items. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το C50 του video που θα δείτε, το οποίο μετά από 40 χρόνια και σε κατάσταση κυριολεκτικά άθλια, ενέπνευσε μια ομάδα μηχανικών να το επαναφέρει στην αρχική του κατάσταση, παρά το μεγάλο κόπο και χρόνο που απαιτεί μια τέτοια διαδικασία.

Είναι γεγονός ότι και μόνο οι ώρες απασχόλησης για ένα τέτοιο restoring, ξεπερνούν κατά πολύ σε κόστος αυτό ενός ολοκαίνουριου “παπιού”. Το πάθος όμως δεν αποτιμάται σε χρήμα και ευτυχώς, καθώς δεν θα είχαμε ποτέ τη δυνατότητα να απολαύσουμε το καταπληκτικό αποτέλεσμα που θα δείτε στη συνέχεια.