Η τελική απόφαση από τα διοικητικά συμβούλια των ομίλων FCA και PSA για τη συγχώνευσή τους ελήφθη και έτσι ο παγκόσμιος χάρτης των ομίλων κατασκευής αυτοκινήτων αλλάζει για μια ακόμα φορά.

H πολυεθνική FCA και η γαλλική PSA διαθέτουν στην αγορά τις μάρκες Abarth, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Dodge, RAM, Chrysler και Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall αντίστοιχα. To 2018, κατείχαν ως ξεχωριστοί όμιλοι τις θέσεις 8 και 9 στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.

Η συνένωσή τους, η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2020 με ονομασία που ακόμα δεν έχει γνωστοποιηθεί, θα δημιουργήσει τον τέταρτο όμιλο κατασκευής αυτοκινήτων με συνολική παραγωγή που το 2018 ανερχόταν στο ύψος των 7,4 εκατομμυρίων οχημάτων. Έτσι, πίσω από τους ομίλους Volkswagen, Toyota και Renault/Nissan/ Mitsubishi Alliance, θα εγκατασταθεί αυτός των FCA/PSA, υποβαθμίζοντας την αμερικανική General Motors στην πέμπτη θέση.

Ο νέος όμιλος που θα προκύψει θα απασχολεί πάνω από 400.000 εργαζομένους σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ θα έχει τζίρο σχεδόν 170 δισ. δολάρια. Στόχος είναι, από τα αθροιστικά περίπου 7,4 εκατομμύρια οχήματα του 2018, οι ετήσιες πωλήσεις να ανέλθουν στα 8,7 εκατομμύρια οχήματα. Η έδρα του νέου γίγαντα της αυτοκίνησης θα βρίσκεται στην Ολλανδία και οι μετοχές του θα διαπραγματεύονται στα χρηματιστήριο του Παρισιού, του Μιλάνου και της Νέας Υόρκης. Οι σημερινοί μέτοχοι θα λάβουν από την FCA ένα ειδικό μέρισμα συνολικού ύψους 5,5 δις ευρώ, ενώ η Peugeot θα τους παραχωρήσει το 46% της εταιρείας Faurecia, που έχει στην κατοχή της. Το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από 11 άτομα, με πέντε μέλη από την PSA, άλλα πέντε από την FCA και τον CEO που θα είναι ο Κάρλος Ταβάρες, ο σημερινός CEO της PSA -αριστερά στην κεντρική εικόνα.

Υπενθυμίζουμε ότι η FCA αναζητούσε τα τελευταία χρόνια εναγωνίως ένα στρατηγικό εταίρο, προσεγγίζοντας στο παρελθόν τόσο την General Motors, όσο και τον όμιλο Renault/Nissan/Mitsubishi. Ο τελευταίος ωστόσο κλυδωνιζόταν από προβλήματα ηγεσίας, που οδήγησαν την πρόταση σε ναυάγιο. Αυτό προφανώς λειτούργησε θετικά όσον αφορά το ενδιαφέρον της PSA, με αποτέλεσμα το όλο ζήτημα της συνεργασίας να ανακοινωθεί και να προχωρήσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2019. Η PSA άλλωστε βρισκόταν ήδη σε πλάνο ανάπτυξης, καθώς το το 2018 απέκτησε το σύνολο των μετοχών της Opel από την αμερικανική GM.

Η σύμπραξη δυνάμεων στο χώρο του αυτοκινήτου που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια είναι απαραίτητη, καθώς οι επενδύσεις που απαιτούνται για τη μετάβαση από την εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης στους ηλεκτρικούς και στην αυτόνομη κίνηση των οχημάτων στη συνέχεια, απαιτεί τεράστια κεφάλαια σε έρευνα και εξέλιξη. Έτσι η οικονομία κλίμακας που επιδιώκουν όλοι οι κατασκευαστές με τις συγχωνεύσεις, θα τους επιτρέψει να επιβιώσουν σε ένα εξαιρετικά μεταβαλλόμενο και αβέβαιο μέλλον.