Ονομάζεται Yaris αλλά δεν είναι ακριβώς σαν τα Yaris νέας γενιάς που θα οδηγούμε από το καλοκαίρι του 2020 και στη χώρα μας. Αυτό διότι το Yaris GR δημιουργήθηκε από το αγωνιστικό τμήμα της Toyota, την Gazoo Racing (GR), ως βάση εξέλιξης του νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), το οποίο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο  το 2021.

Ελάχιστοι δημοσιογράφοι παγκοσμίως είχαν την τύχη να δουν από κοντά για πρώτη φορά το νέο Toyota Yaris GR, κατά την πολύ περιορισμένη δοκιμαστική του οδήγηση στην πίστα του Εστορίλ στην Πορτογαλία. Η επίσημη αποκάλυψη, χωρίς καμουφλάζ πλέον, θα πραγματοποιηθεί από την Toyota στις 10 Ιανουαρίου 2020. Έως τότε όμως γνωρίζουμε αρκετά για να μας ανοίξει η όρεξη.

Κάτω από το καπό του Yaris GR βρίσκεται ένας εντελώς νέος κινητήρας 1.6 λίτρων που αποδίδει άνω των 250 ίππων, με τη βοήθεια turbo φυσικά, ενώ η μετάδοση πραγματοποιείται σε όλους τους τροχούς. Αντίθετα με το απλό νέο Yaris, το αμάξωμα του GR είναι πιο φαρδύ, πιο χαμηλό και πιο μακρύ, με τρεις αντί πέντε πόρτες και η πίσω ανάρτηση έχει αντικατασταθεί με μια δάταξη διπλών ψαλιδιών, αντί του ημιάκαμπτου άξονα.

Με στόχο να κρατηθεί το βάρος στο μικρό δυνατό επίπεδο, το κιβώτιο είναι έξι σχέσεων χειροκίνητο, ενώ έχει γίνει εκτεταμένη δίαιτα τόσο στα μηχανικά μέρη, όσο και στο αμάξωμα. Έτσι η Toyota υπόσχεται καταιγιστικές επιδόσεις για την κατηγορία του μοντέλου, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 5,5 δλ.

Φυσικά η τιμή του νέου και πιο καυτού Yaris στην ιστορία του μοντέλου υπολογίζεται ότι θα ξεπερνά τα 30.000 ευρώ, που σημαίνει ότι θα ανταγωνίζεται τα μεγαλύτερα hot hatches της κατηγορίας C.