Η σταδιακή εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο στόλο των κυκλοφορούντων οχημάτων, δημιουργεί ορισμένες πολύ σημαντικές προκλήσεις. Για παράδειγμα, σε χώρους στάθμευσης μεγάλων καταστημάτων, πόσοι φορτιστές πρέπει να υπάρχουν και σε ποια σημεία; Επίσης, σε συγκροτήματα κατοικιών που δεν υπάρχουν ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης, πως μπορεί να φορτιστούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Την απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα δίνει η Volkswagen, με μια πρόταση για ένα ρομποτικό σύστημα φορτιστών, που θα πηγαίνουν αυτοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όχι το ανάποδο. Συγκεκριμένα, ένας σταθμός πολλών φορτιστών και μια μονάδα αυτόνομα κινούμενη, θα μεταφέρει τους φορτιστές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αφού αυτά πάρουν την ενέργεια για την οποία έχουν πληρώσει, θα τους πηγαίνει στο επόμενο αυτοκίνητο ή στο σταθμό φόρτισης, αν και οι ίδιοι χρειάζονται ενέργεια.

Η όλη διαδικασία θα ενεργοποιείται μέσω μιας εφαρμογής από το smartphone του οδηγού, ο οποίος θα αιτείται τη φόρτιση και φυσικά θα δίνει την άδεια το ρομπότ να ανοίξει τη θυρίδα φόρτισης του αυτοκινήτου.

Όπως μπορείτε να δείτε και στο video στη συνέχεια, η όλη διαδικασία ολοκληρώνεται όση ώρα ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου κάνει τα ψώνια του ή βρίσκεται στην οικία του, ενώ μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα πολλά αυτοκίνητα, χωρίς να χρειάζεται το καθένα και ένα σταθερό σημείο φόρτισης. Η πρακτική αυτή, ειδικά τα επόμενα χρόνια όπου ηλεκτρικά και συμβατικά αυτοκίνητα θα αναγκαστούν να “συμβιώσουν”, δεν απαιτεί εξειδικευμένες θέσεις στάθμευσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απελευθερώνοντας σημαντικό χώρο στον οποίο θα μπορεί να σταθμεύει οποιοδήποτε όχημα, ηλεκτρικό ή μη.