Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο: ένα αυτοκίνητο να δείχνει πολύ λιγότερα από αυτά που πραγματικά έχει να προσφέρει. Στην περίπτωση αυτή υπάγεται και το ανανεωμένο SUV της γαλλικής μάρκας. Όσο περισσότερο το οδηγούσαμε, τόσο ανακαλύπταμε ένα αυτοκίνητο με σημαντικά πλεονεκτήματα. 

Ανανεωμένο αλλά όχι διαφορετικό αισθητικά

Παραμένει ακόμα χαμηλών τόνων το Kadjar, με τη βασική σχεδίασή του να μην έχει αλλάξει. Ωστόσο η νέα μάσκα, τα ανασχεδιασμένα led φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ο νέος προφυλακτήρας και οι μεγάλοι τροχοί αλουμινίου, προσθέτουν ευπρόσδεκτο δυναμισμό και κομψότητα. Εσωτερικά, το βασικό μενού παραμένει επίσης, με τα λιτά στην όψη αλλά πλήρη και δεχόμενα παραμετροποίηση όργανα να μην έχουν αλλάξει. Αντίθετα, τα πλαστικά και οι επενδύσεις είναι καλύτερης ποιότητας, ενώ στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη του πληρέστατου συστήματος multimedia. Συνολικά είναι προφανές ότι η ανανέωση έχει πιάσει τόπο στα σημεία που πραγματικά χρειαζόταν, χωρίς ταυτόχρονα οι κάτοχοι του Kadjar προ facelift να μένουν με ένα παρωχημένο μοντέλο στα χέρια.

Χώροι και άνεση πραγματικού οικογενειακού

Προσωπική μας άποψη είναι ότι τα SUV έχουν ένα συγκεκριμένο ρόλο να παίξουν και οι προτάσεις με έντονο σπορ γονίδιο μας βρίσκουν απέναντι. Στην περίπτωση του Kadjar πιστεύουμε ότι οι Γάλλοι έχουν βρει τη χρυσή τομή, ρυθμίζοντας τις αναρτήσεις προς το άνετο μεν, χωρίς όμως τάσεις πλεύσης και περίεργες αντιδράσεις δε. Ταυτόχρονα η ηχομόνωση είναι όσο “βαριά” πρέπει για ήσυχο ταξίδι, ενώ οι χώροι ιδιαίτερα άνετοι για πέντε άτομα. Το μήκος των 4,489 μέτρων του αμαξώματος και κυρίως το μεγάλο πλάτος των 1,836 μέτρων κεφαλαιοποιούνται απόλυτα στο εσωτερικό. Οι αποσκευές τέλος δεν θα λείψουν στους χρήστες του Kadjar, καθώς τα 527 λίτρα που τους αναλογούν είναι αρκετά και σε ένα χώρο με κανονικό και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Κινητήρας που απογειώνει το σύνολο

Νεότατος ως υλοποίηση, ο κινητήρας Tce των 1.3 λίτρων με ισχύ 140 ίππων και ροπή 240 Nm στις 1.600 σ.α.λ. αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις από τη στιγμή που θα πατηθεί ο πιεστικός διακόπτης της ενεργοποίησής του. Χωρίς τον παραμικρό κραδασμό, χωρίς τον παραμικρό θόρυβο και χωρίς τον παραμικρό δισταγμό, παράγει έργο από τις 1.200 σ.α.λ. και άνω θυμίζοντας ντίζελ σε τράβηγμα και ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης σε ταχυστροφία. Οι 140 ίπποι εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις, παρότι τα 1.417 κιλά του Kadjar δεν είναι λίγα.

Δύσκολα κάποιος μέσος οδηγός θα ζητήσει ή θα ζηλέψει τους 160 ίππους του ίδιου μοτέρ, καθώς, όπως αποδείχθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, τα 203 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας και τα 9.6 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, που υπόσχεται η Renault, συνθέτουν ένα αρκετό σβέλτο αυτοκίνητο, ακόμα και φορτωμένο.

Το σημείο ωστόσο που ο κινητήρας κέρδισε το θαυμασμό μας ήταν η ποιότητα της λειτουργίας του και η οικονομία, καθώς με μέση κατανάλωση 7,5 λίτρα/100 χλμ. υπήρξε ιδιαίτερα φειδωλός στην ανάγκη του για καύσιμο.

Ευχάριστο στην οδήγηση, συμφέρον στην αγορά

Το ανανεωμένο Renault Kadjar μας άρεσε. Αγχολυτικό στην πόλη παρά τις πληθωρικές του διαστάσεις, άνετο και χαλαρωτικό στο ταξίδι, σβέλτο και οικονομικό, παίζει ιδανικά το ρόλο του σύγχρονου SUV και για έναν ακόμα λόγο. Με απόσταση από το έδαφος 20 εκατοστών, θα φτάσει αρκετά μακριά σε οποιονδήποτε βατό χωματόδρομο και μάλιστα με χαρακτηριστική άνεση από τις αναρτήσεις. Στην έκδοση Sport Edition της δοκιμής με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και πλούσιο εξοπλισμό, το κόστος των 21.390 ευρώ αποτελεί ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη, μαζί με τα 5 χρόνια εγγύηση που αποτελούν έναν επιπρόσθετο λόγο επιλογής του.