Τα 5 best seller του 2019 κατά κατηγορία στην ελληνική αγορά (pics)

Τα 5 best seller του 2019 κατά κατηγορία στην ελληνική αγορά (pics)

Tο 2019, με αύξηση περίπου 10% στις ταξινομήσεις, ήταν αδιαμφισβήτητα μια καλή χρονιά για την αγορά του αυτοκινήτου. Οι συνολικές ταξινομήσεις αναμένεται να φτάσουν πέριξ των 114.000 χιλιάδων (τα επίσημα στοιχεία αναμένονται μετά τις 15/01/2020), έναντι 103.431 το 2018 και 88.083 το 2017.

Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις λιανικής έφτασαν περίπου το επίπεδο των εταιρικών.Το ποσοστό κυμαίνεται στο 48% περίπου για τις λιανικές και στο 52% περίπου για τις εταιρικές. Σημαντικό επίσης για ένα ελπιδοφόρο μέλλον της αυτοκίνησης στην Ελλάδα αποτελεί και το γεγονός ότι τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ανέρχονται σε μερικές εκατοντάδες, με ποσοστό επί του συνόλου 0.4%, και όχι μερικές δεκάδες όπως στο πρόσφατο παρελθόν.

Αυτό που δεν έχει αλλάξει στην αγορά είναι η λατρεία των Ελλήνων για κάποια μοντέλα, που παραμένει ισχυρή παρά την έλευση πολύ νεότερων ανταγωνιστών, όπως μπορείτε να δείτε και στη συνέχεια.

Κατηγορία Α – Fiat Panda

Κατηγορία Α – Fiat Panda

Παρά τα πολλά χρόνια του στην αγορά, το Fiat Panda καταφέρνει να ξεχωρίζει, συγκεντρώνοντας ποσοστό πωλήσεων άνω του 23% στην κατηγορία. Οι μεγάλοι χώροι και οι πολλές εκδόσεις -ακόμα και με κινητήρα διπλού καυσίμου- σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος, αποτελούν τα κυριότερα πλεονεκτήματά του.

Κατηγορία B – Toyota Yaris

Κατηγορία B – Toyota Yaris

Το Toyota Yaris το προτιμούν 14% των αγοραστών της κατηγορίας, ενώ το δεύτερο Opel Corsa περίπου το 8%. Η διαφορά αυτή μεταφράζεται με μερικές χιλιάδες μονάδες... Πέραν από το θρόνο της κατηγορίας B, η οποία φτάνει σε ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων το 46%, το Yaris αποτελεί και το πλέον δημοφιλές μοντέλο ολόκληρης της ελληνικής αγοράς.

Κατηγορία C – Nissan Qashqai

Κατηγορία C – Nissan Qashqai

Πρώτο στην κατηγορία C αλλά και σε αυτή των SUV, το Qashqai είναι με διαφορά το πιο αγαπημένο οικογενειακό αυτοκίνητο των Ελλήνων επί σειρά ετών. Στην κατηγορία C, το μερίδιο των ταξινομήσεων που κατέχει είναι περίπου 10%, με το δεύτερο στο 5,4%. Στην κατηγορία των SUV επίσης, ανεξαρτήτων μεγέθους, έχει σχεδόν διπλάσιες πωλήσεις από το δεύτερο Toyota C-HR.

Κατηγορία D – Skoda Octavia

Κατηγορία D – Skoda Octavia

Μόλις στο 3,77% των συνολικών ταξινομήσεων αντιστοιχούν αυτές των μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, της άλλοτε ακμάζουσας κατηγορίας D. Εδώ η πρώτη θέση θα παιχτεί για ελάχιστες μονάδες ανάμεσα σε δύο Skoda: στο κλασικό 3 όγκων -αν και πεντάθυρο- Octavia, και στο SUV Kodiaq.

Κατηγορία E – Volvo XC90

Κατηγορία E – Volvo XC90

Τα μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα δεν είναι διόλου δημοφιλή πλέον στην ελληνική αγορά, φυσικά λόγω κόστους. Με ποσοστό επί των συνολικών ταξινομήσεων μόλις 0.47%, φτάνουν σε όγκο περίπου τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Σε κάθε περίπτωση, αδιαμφισβήτητος ηγέτης εδώ είναι το κορυφαίο SUV της Volvo, με ποσοστό 22% επί των συνολικών ταξινομήσεων της κατηγορίας D.