Για τους φίλους του αυτοκινήτου η παρουσίαση ενός Golf νέας γενιάς αποτελεί μία σημαντική είδηση. Το compact best seller της VW θεωρείται –από εχθρούς και φίλους- σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, όπου διατηρεί τα σκήπτρα εδώ και δεκαετίες σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Όταν λοιπόν έχεις το προνόμιο, όπως συνέβη με εμάς, να οδηγήσεις το Golf όγδοης γενιάς στις πανέμορφες διαδρομές γύρω από το Πόρτο τότε το ενδιαφέρον χτυπά κόκκινο. Και ευτυχώς, το νέο Golf όχι μόνον δεν μας απογοήτευσε αλλά μετά από ένα διήμερο σε δρόμους κάθε μορφής και ποιότητας οδοστρώματος είμαστε βέβαιοι, ότι θα γράψει ιστορία χάρη στον πληθωρικό χαρακτήρα του.

Νέο VW Golf 2020

Νέο αλλά πάντα Golf

Σχετικά με τον εξωτερικό σχεδιασμό του, οφείλουμε να βγάλουμε για πολλοστή φορά το καπέλο στη Volkswagen. Οι άνθρωποι κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα νέο μοντέλο με σχεδόν ταυτόσημες εξωτερικές διαστάσεις με το προηγούμενο, με ίδιο σχήμα και όγκο και με παρόμοια σχεδιαστικά στοιχεία, αλλά και με εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται ώστε να δείχνει διαφορετικό και ελκυστικό. 

Ουσιαστικά τόνισαν τη οριζόντια αρχιτεκτονική του αυστηρά πεντάθυρου αμαξώματος (η χαμηλή ζήτηση έβαλε τίτλους τέλους στο τρίπορτο Golf), το οποίο προίκισαν με δυναμικότερα πλευρικά χαρακτηριστικά, αλλά και με πιο μοντέρνους προβολείς. Χειρουργικής ακρίβειας παρεμβάσεις, που κάνουν αισθητικά τη διαφορά και ταυτόχρονα δεν αφήνουν το προηγούμενο μοντέλο να δείχνει παρωχημένο και να πέφτει η αξία του στα τάρταρα.

Νέο VW Golf 2020

Μέσα σε όλα αυτά βελτιώθηκε και η αεροδυναμική του αυτοκινήτου με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να μειώνεται στο 0,275 και να συμβάλλει με τον τρόπο του σε χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και ένα πιο ήσυχο περιβάλλον στο εσωτερικό. Καμία αλλαγή δεν είχαμε στο βάρος του αυτοκινήτου ούτε και στη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ. Ετσι το VW Golf όγδοης γενιάς ζυγίζει 1.440 κιλά στην έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων και ο όγκος του χώρου αποσκευών του κυμαίνεται μεταξύ 380 και 1.237 λίτρων.

Άνεση, ποιότητα και ψηφιακή επέλαση

Οι χώροι βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ σε όλα τα σημεία του θαλάμου επιβατών έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικότατα υλικά. Κατά τα άλλα τίποτα δεν θυμίζει στο εσωτερικό το προηγούμενο μοντέλο του οποίου οι διακόπτες και οι παλαιότερου τύπου οθόνες έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε υψηλής ευκρίνειας displays και σε ελάχιστα μπουτόν. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει στάνταρ μία οθόνη 10,25 ιντσών  με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, το GPS κλπ., ενώ στο κέντρο του κόκπιτ άλλη μία 8,25 ή 10,25 ιντσών ανάλογα με την έκδοση, η οποία λειτουργεί αμεσότατα με την αφή.

Νέο VW Golf 2020

Υπάρχει συμβατότητα και ασύρματη συνδεσιμότητα με τις ψηφιακές πλατφόρμες Apple Car Play και Android Auto, oι εντολές μπορούν να δοθούν και φωνητικά ή με κινήσεις των χεριών και τα συστήματα πολυμέσων είναι συνδεδεμένα στη μονάδα ‘’Online-Connectivity-Unit’’ με κάρτα eSIM. Χάρη σε αυτήν είναι το νέο VW Golf πάντα online και μπορεί να προσφέρει ιντερνετικές υπηρεσίες όπως ‘’We Connect’’ και ‘’We Connect Plus’’.

Απολαυστικό και στην οδήγηση

Στην Πορτογαλία είχαμε στη διάθεσή μας αποκλειστικά μοντέλα βενζίνης με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και 130 και 150 ίππους, αλλά και δίλιτρα ντιζελοκίνητα με 150 ίππους. Θα υπάρξει επίσης και βενζινοκίνητη έκδοση με τον γνωστό τρικύλινδρο ενός λίτρου και 110 ίππους, που θα είναι και η βασική. Εμείς οδηγήσαμε και τις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις του νέου Golf, μεταξύ των οποίων και τη νέα ήπια υβριδική eTSI που διαθέτει ηλεκτρικό κύκλωμα υψηλής τάσης 48 Volt για την τροφοδοσία μίας μίζας – γεννήτριας, ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου έως 18%. 

Νέο VW Golf 2020

Γύρω στο καλοκαίρι αναμένονται και Plug-in υβριδικές εκδόσεις όχι όμως και αμιγώς ηλεκτρικές, αφού μέχρι τότε θα έχει λανσάρει η VW στην κόμπακτ κατηγορία και το 100% ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ID 3. Φυσικά θα δούμε εντός του 2020 και εκδόσεις φυσικού αερίου CNG, όπως επίσης και το Golf GTI επόμενης γενιάς με 300 ίππους.

Συνοπτικά να αναφέρουμε, ότι το νέο Golf μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους με την εξαιρετική σταθερότητα και την καταπληκτική ποιότητα κύλισής του, που ψάχνει αντίπαλο.

Το πότε και το πόσο

Το στιβαρό πάτημα στον δρόμο σε συνδυασμό με την εξαιρετική ηχομόνωση και το ακριβές, αν και όχι ιδιαίτερα ‘’κοφτερό’’, τιμόνι αποτελούν από μόνα τους δυνατά επιχειρήματα υπέρ της επιλογής του γερμανικού μοντέλου, που έρχεται την άνοιξη του 2020 φουριόζο στη χώρα μας.

Νέο VW Golf 2020

Οι τιμές του δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη επίσημα, ωστόσο θα ξεκινούν στην έκδοση των 110 ίππων από περίπου 22.000 ευρώ, αλλά με πλούσια επίπεδα εξοπλισμού ασφαλείας και άνεσης και με τη βεβαιότητα της υψηλής αξίας μεταπώλησης, όταν θα φτάσει η ώρα να το αποχωριστείς.