Tο νέο Ford Puma είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και μπορείτε να το αποκτήσετε καταβάλλοντας από 20.097 ευρώ.Οι πρώτες εντυπώσεις που αποκομίσαμε από την οδήγηση του μοντέλου ήταν πολύ θετικές και ενδεικτικές ότι έρχεται με φόρα να πάρει μια θέση ψηλά στη λίστα με τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας.

Παλιό όνομα, νέο αυτοκίνητο

Νέο Ford Puma

Η πρώτη live επαφή που είχαμε με το νέο Ford Puma μας αποκάλυψε ένα πολύ πιο δυναμικό, επιβλητικό και νεανικό αυτοκίνητο, σε σύγκριση με όσα βλέπαμε στις εικόνες. Οι άνθρωποι της Ford μας ξεκαθάρισαν ότι στόχος τους ήταν να φτιάξουν ένα σύγχρονο και δυναμικό σχέδιο, ταυτόχρονα όμως φιλικό και εύκολα αποδεκτό. Οι καμπύλες, το ιδιαίτερο μπροστινό με το μεγάλο «χαμόγελο» στη μάσκα και τα φανάρια με τα όμορφα φώτα ημέρας, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός τέτοιου χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος συναντάμε μια πιο ήπιων τόνων προσέγγιση που συμπληρώνει αρμονικά την κεκλιμένη γραμμή της οροφής, δίνοντας ένα κουπέ στοιχείο στο σύνολο. 

Νέο Ford Puma

Ανθρωποκεντρική προσέγγιση

Με την αποκάλυψη του εσωτερικού είναι προφανής η επένδυση της Ford στη χρηστικότητα. Αισθητικά είναι έντονη η συγγένεια με το Fiesta, το οποίο έτσι κι αλλιώς, αποτελεί τη βάση του Puma. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαφορές. Για παράδειγμα ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων φέρνει νέο αέρα στην καμπίνα, με τον όμορφο σχεδιασμό και τις πολλές πληροφορίες που παρέχει στον οδηγό, ενώ ο τελευταίος μπορεί να ελέγξει τον όγκο πληροφόρησης που φτάνει στα μάτια του και να ρυθμίσει την οθόνη ανάλογα. Ποιότητα και εργονομία βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα, όπως συμβαίνει και με τους χώρους των πίσω επιβατών, που έχουν αισθητά μεγαλύτερο χώρο για κεφάλι και γόνατα σε σύγκριση με ένα Fiesta.  

Νέο Ford Puma

Η πιο ενδιαφέρουσα κίνηση που έκανε η Ford όμως, εντοπίζεται στην άνεση χρήσης του αυτοκινήτου από ανθρώπους με έντονη δραστηριότητα. Για παράδειγμα, τα καλύμματα στα καθίσματα κουμπώνουν με φερμουάρ και βγαίνουν για να πλυθούν, ενώ στο χώρο αποσκευών βρίσκεται το MegaBox. Πρόκειται για ένα χώρο σαν κουτί, κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ, που έχει χωρητικότητα 80 λίτρων και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Ως έξτρα αποθηκευτικός χώρος, ως σύστημα επέκτασης του ύψους για το πορτμπαγκάζ (μπορεί να φιλοξενήσει μπαστούνια του γκολφ όρθια), ακόμη και ως μέρος αποθήκευσης λερωμένου εξοπλισμού. Όταν ο ιδιοκτήτης γυρίσει στο σπίτι, μπορεί να πλύνει το MegaBox με το λάστιχο και στη συνέχεια να ανοίξει την τάπα για να φύγουν τα νερά.

Νέο Ford Puma

Στο πορτμπαγκάζ εντοπίζεται και άλλη μια πολύ έξυπνη κίνηση με την παραδοσιακή εταζέρα να είναι ενσωματωμένη στην πίσω πόρτα. Έτσι, ο χώρος αποσκευών έχει συνεχώς τη φουλ χωρητικότητα, χωρίς η εταζέρα να χρειαστεί να αφαιρεθεί αφού δεν επηρεάζει τον όγκο του. Τα 456 λίτρα που δηλώνει η Ford, σίγουρα κατατάσσει το Puma στις υψηλότερες θέσεις της κατηγορίας. 

Μικροί, υβριδικοί, ισχυροί κινητήρες

Τα Ford Puma που οδηγήσαμε στην Ισπανία είχαν τον τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost, στη νέα, υβριδική παραλλαγή του. Το σύστημα 48V βελτιώνει την απόκριση και τη ροπή του συνόλου, ενώ διατίθεται σε εκδοχές 125 και 155 ίππων. Η μέση κατανάλωση που είδαμε με την έκδοση των 155 ίππων ήταν λίγο πάνω από τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, που εύκολα θα μπορούσε να πέσει στα 6άρια αν οδηγηθεί οικονομικά και εκτιμήσαμε το σύστημα mHEV με τη μίζα-γεννήτρια των 11,5 kW, που τροφοδοτείται από μια αερόψυκτη μπαταρία των 10 Ah και βοηθά τον EcoBoost να φτάσει πιο εύκολα στο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας του. 

Νέο Ford Puma

Η μπαταρία τροφοδοτείται με ενέργεια κατά το ρολάρισμα χωρίς γκάζι (με επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο) ή το φρενάρισμα και η επιβάρυνση του συνολικού βάρους από το σύστημα δεν ξεπερνά τα δέκα κιλά. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Ford είναι 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δευτερόλεπτα για το 155άρι και 9,8 δευτερόλεπτα για το 125άρι. Εμείς, κατά την οδήγηση διαπιστώσαμε ότι και οι δύο κινητήρες είναι περισσότερο από επαρκείς για το μικρό SUV. Ωστόσο, η έκδοση των 125 ίππων δυσκολεύεται περισσότερο να γεμίσει τις μεγάλες σχέσεις του -μακριού- κιβωτίου (πέμπτη και έκτη) σε ανηφορικά κομμάτια, κάτι που δεν παρατηρείς στο 155άρι. Οι τελικές που ανακοινώνονται από το εργοστάσιο είναι 191 χλμ./ώρα και 205 χλμ./ώρα. 

Απολαυστικό στο δρόμο

Πραγματική αποκάλυψη αποδείχθηκε η οδική συμπεριφορά του Puma. Διασκεδαστικό, φιλικό και άμεσο, όπως όλα τα Ford, κατάφερε να μας κερδίσει. Σε συνδυασμό με την καλή άσφαλτο που συναντήσαμε στους δρόμους της παρουσίασης, απολαύσαμε τη ρύθμιση της ανάρτησης που δεν δίνει μεγάλες κλίσεις παρά τα 16,5 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, την εξαιρετική ουρά που μπορεί να ξεκολλήσει, αλλά πάντα βοηθά στην τοποθέτηση πριν τη στροφή και την εξαιρετική λειτουργία των ηλεκτρονικών που δεν «ευνουχίζουν» τον οδηγό και επεμβαίνουν λίγο πιο αργά από ότι έχουμε συνηθίσει. 

Νέο Ford Puma

Στο πρόγραμμα οδήγησης Sport τα περιθώρια αυξάνονται λίγο περισσότερο. Εκτός από το ESP, στο πρόγραμμα Sport ο κινητήρας γίνεται πιο άμεσος σε απόκριση και το τιμόνι βαραίνει όσο χρειάζεται για να δώσει ένα πιο σπορ feeling. Παράλληλα η πολύ καλή του ακρίβεια δίνει αυτοπεποίθηση στον οδηγό και όταν ξεκινήσει σε γρήγορο ρυθμό, καταλήγει να παίζει συνεχώς και να πλασάρεται από στροφή σε στροφή! Εκτός από το Sport, ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης υπάρχουν τα Normal, Eco, Slippery και Trail. Τα δύο τελευταία εστιάζουν σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κλπ) ή σε light εκτός δρόμου περιπλανήσεις, όπως πατημένο χωματόδρομο. Από τα χιλιόμετρα που καλύψαμε σε αυτοκινητόδρομο, είδαμε ότι έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, προσεγμένη ηχομόνωση και πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση.

Νέο Ford Puma

Άμεσα διαθέσιμο, έπονται κινητήρας diesel και σπορ έκδοση

Το νέο Ford Puma είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας όπως σημειώσαμε από την αρχή, σε επίπεδα εξοπλισμού Titanium X και ST-Line X, που αποτελούν τις μοναδικές επιλογές, με πληρέστατο εξοπλισμό. Αργότερα αναμένονται ένα ντίζελ των 1.5 λίτρων με 120 ίππους, ενώ όσον αφορά στα διαθέσιμα κιβώτια, θα προστεθεί και αυτόματο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Από άποψη εξοπλισμού αναμένεται η πολυτελής έκδοση Vignale αλλά και η πιο... καυτή πρόταση ST για όσους αναζητούν επιδόσεις και ακόμη περισσότερες συγκινήσεις.