H πόλη της Φρανκφούρτης δεν θα φιλοξενήσει το 2021 τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου ΙΑΑ, που πραγματοποιείται στη Γερμανία ανά διετία. Ο Σύνδεσμος Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA απέκλεισε τη Φρανκφούρτη και θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των πόλεων του Βερολίνου, του Αμβούργου και του Μονάχου, που ενδιαφέρονται να φιλοξενήσουν την έκθεση αυτοκινήτου. Η τελική απόφαση θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες.

Στην αρχική λίστα των ενδιαφερομένων πόλεων υπήρχαν επτά υποψήφιες, όμως τελικά έμειναν εκτός νυμφώνος εκτός από τη Φρανκφούρτη και η Κολωνία, η Στουτγάρδη και το Ανόβερο. Σύμφωνα με την επιτροπή που εξέτασε τις υποψηφιότητες, ο αποκλεισμός της Φρανκφούρτης μετά από σχεδόν 70 χρόνια δεν έγινε ελαφρά τη καρδία, όμως κρίθηκε αναγκαία μετά την αξιολόγηση όλων των σημαντικών κριτηρίων.

Μεγάλη η μείωση του ενδιαφέροντος

Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου για επιβατηγά οχήματα διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1951 στη Φρανκφούρτη και τις εποχές δόξας της συγκέντρωνε έως και ένα εκατομμύριο επισκέπτες, όπως επίσης όλες τις σημαντικές εταιρείες αυτοκινήτων.  Εδώ και χρόνια πραγματοποιείται ανά διετία και εναλλάξ με το Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Κατά την τελευταία Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο του 2019 κόπηκαν όμως μόνον 560.000 εισιτήρια, δείγμα κόπωσης και κρίσης, κάτι που συμβαίνει και με άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις. Στην ίδια έκθεση έγιναν διαδηλώσεις κατά της αλόγιστης χρήσης του αυτοκινήτου και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος από την αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων.

ΙΑΑ
Διαδηλωτές κατά της αλόγιστης χρήσης του αυτοκινήτου στην είσοδο της ΙΑΑ 2019 στη Φρανκφούρτη. 

Με νέες μορφές κινητικότητας

Μεγάλο ρόλο για την πτώση του ενδιαφέροντος έχει και η απουσία πολλών εταιρειών αυτοκινήτου από τις κλαδικές εκθέσεις, επειδή η συμμετοχή είναι πανάκριβη, ενώ υπάρχουν πλέον πολλές δυνατότητες προβολής των νέων μοντέλων από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, το διαδίκτυο, κλπ. Αυτό δεν ισχύει μόνον για τη Φρανκφούρτη, αλλά το παρατηρούμε και σε άλλα Σαλόνια Αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα της Γενεύης που πραγματοποιείται τον Μάρτιο.

Στόχος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών VDA είναι πλέον να εξελίξει την ΙΑΑ από μία κλασική έκθεση αυτοκινήτων σε μία πλατφόρμα παρουσίασης όλων των σύγχρονων μορφών και τρόπων κινητικότητας.

Η απόφαση του VDA προκάλεσε σοκ και απογοήτευση στους εκπροσώπους της Φρανκφούρτης, που δήλωσαν ότι «αυτή η δύσκολη ημέρα μας διδάσκει, ότι όλα όσα διαθέτει μία πόλη όσον αφορά θεσμούς και εκδηλώσεις, θα πρέπει να τυγχάνουν μεγαλύτερης προσοχής».