Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθύνοντος συμβούλου της, η Fiat Chrysler Automobiles προειδοποίησε ότι ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιό της θα  κλείσει μέσα σε δύο με τέσσερις εβδομάδες, εάν οι Κινέζοι προμηθευτές εξαρτημάτων δεν αποκαταστήσουν άμεσα την παραγωγική τους διαδικασία.

Οι επόμενες εβδομάδες θα είναι κρίσιμες για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα χρησιμοποιούνται σε εκατομμύρια οχήματα που συναρμολογούνται σε δεκάδες άλλα σημεία του πλανήτη. Η επαρχία Χουμπέι της Κίνας, το επίκεντρο της επιδημίας του κοροναϊού, είναι ένας σημαντικός κόμβος για την παραγωγή και την αποστολή εξαρτημάτων αυτοκινήτων.

Εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας αυτοκινήτου σημείωσαν ότι οι προμηθευτές από την Κίνα είχαν δημιουργήσει ένα απόθεμα ασφαλείας, περιμένοντας τις πολυήμερες διακοπές της κινεζικής Πρωτοχρονιάς στα τέλη Ιανουαρίου. Αυτά έχουν αρχίσει να εξαντλούνται και αν τα εργοστάσια κινεζικών εξαρτημάτων δεν επιστρέψουν στην παραγωγική τους κανονικότητα την επόμενη εβδομάδα, τότε θα υπάρξει πρόβλημα. Ακόμα όμως και αν αυτό συμβεί, παραμένει ο κίνδυνος της περαιτέρω μείωσης των εμπορικών πτήσεων από τη χώρα, με αποτέλεσμα η παραγωγή να μην μπορεί να διατεθεί.

Wuhan
Κανείς δεν κυκλοφορεί στην Γουχάν της Κίνας -μια πόλη 11 εκ. κατοίκων! Η ίδια εικόνα εγκατάλειψης επικρατεί στα εργοστάσια αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, λόγω του κοροναϊού. 

Μετά από κυβερνητικές παραινέσεις, τα κινεζικά εργοστάσια αυτοκινήτων και οι μονάδες συναρμολόγησης έχουν επεκτείνει τις προγραμματισμένες διακοπές του νέου έτους μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου και, αν ο κοροναϊός δεν αναχαιτιστεί άμεσα, τότε θα τις παρατείνουν ακόμα περισσότερο. Ακόμη δε και αν οι κινεζικές περιφερειακές κυβερνήσεις στις επόμενες ημέρες άρουν την απαγόρευση λειτουργίας των εργοστασίων όπου αυτές ισχύουν, υπάρχει ο φόβος να μην εμφανίζονται σε αυτά οι εργαζόμενοι, λόγω του φόβου μετάδοσης του κοροναϊού

Η FCA κρούει τον κώδωνα

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler, Μάικ Μάνλεϊ, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πιθανώς να αναγκαστεί να αναστείλει την παραγωγή σε μια ευρωπαϊκή μονάδα συναρμολόγησης, εάν δεν αποκατασταθεί η ροή ανταλλακτικών από την Κίνα εντός δύο έως τέσσερις εβδομάδων. Δεν αναφέρθηκε ωστόσο συγκεκριμένα στο εργοστάσιο που θα μπορούσε να έχει πρόβλημα ή ποια μοντέλα αυτό κατασκευάζει.

Στο ίδιο μήκος κύματος με την FCA, η Hyundai δήλωσε ότι οι ελλείψεις εξαρτημάτων από την Κίνα θα την αναγκάσουν να αναστείλει την παραγωγή στα εργοστάσια της Νότιας Κορέας.

Άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως δεν έχουν επισήμως δώσει λεπτομέρειες σχετικά με ενδεχόμενες διαταραχές στην παραγωγή τους λόγω του κοροναϊού, πέρα του γεγονότος ότι επαναπατρίζουν στελέχη τους από την Κίνα, στις χώρες καταγωγής τους.

Η ιαπωνική Toyota δήλωσε ότι "εξετάζει πολύ προσεκτικά τα αποθέματα των εξαρτημάτων" από την Κίνα, ενώ η αμερικανική General Motors έχει δημιουργήσει ομάδες που εργάζονται όλο το εικοσιτετράωρο για να αντιμετωπίσουν προβλήματα στην προμήθεια εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, όπως, δήλωσε ο επικεφαλής της οικονομικής υπηρεσίας της εταιρείας.

Η Κορέα ψάχνει λύσεις

Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι ζήτησε από τις κινεζικές περιφερειακές κυβερνήσεις βοήθεια για την επανέναρξη της παραγωγής στα εργοστάσια προμηθευτών εξαρτημάτων αυτοκινήτων της Νότιας Κορέας.

Λόγω της διακοπής της παραγωγής, οι προμήθειες εξαρτημάτων σε μεγάλους κατασκευαστές στη Νότιο Κορέα, όπως οι Hyundai Motors και Kumho Tires έχουν σταματήσει. Αυτή η ελεγχόμενη προς το παρόν έλλειψη μπορεί να σημάνει ένα ντόμινο τεράστιων οικονομικών απωλειών αν κορυφωθεί, καθώς από την παραγωγή και την διακίνηση αυτοκινήτων εξαρτώνται εκατοντάδες άλλα επαγγέλματα, τα οποία επίσης υθα πληγούν ανεπανόρθωτα.

Ψάχνοντας να βρουν λύση, οι αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες της Νότιας Κορέας δήλωσαν σε κοινή τους ανακοίνωση ότι αν χρειαστεί, θα επιτρέψουν στους προμηθευτές της Νότιας Κορέας να εργαστούν ακόμα για 24 ώρες την ημέρα, ώστε να καλύψουν αν είναι δυνατόν τις ελλείψεις εξαρτημάτων και ανταλλακτικών από την Κίνα.