Μπορεί μια ταινία που έχει ως θέμα την κόντρα στις πίστες δύο μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών να έχει καλλιτεχνική αποδοχή; Σαφώς και μπορεί, όπως απέδειξε η Ford v Ferrari του Τζέιμς Μάνγκολντ, με πρωταγωνιστές τους Ματ Ντέιμον και Κρίστιαν Μπέιλ. Η ταινία πραγματεύεται το γινάτι του κολοσσού Ford απέναντι στη μικρή Ferrari, η οποία δεν δέχτηκε να εξαγοραστεί και συνέχισε να κατατροπώνει την αμερικανική εταιρεία στους αγώνες.


O Ντόναλντ Σιλβέστερ με το Όσκαρ ηχητικής επεξεργασίας.

Η εντολή από τη διοίκηση της Ford στο μηχανικό Κάρολ Σέλμπι να κατασκευάσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα νικήσει τις Ferrari στον πιο διάσημο αγώνας της εποχής, τις 24 ώρες του Λε Μαν, κρύβει πολλές ανατροπές και ίντριγκες, ο οποίες τελικά έλαμψαν και στα Όσκαρ. Η ταινία διακρίθηκε στους τομείς του μοντάζ και καλύτερης ηχητικής επεξεργασίας, με αποτέλεσμα δύο αγαλματίδια να απονεμηθούν, ένα στη... Ford και ένα στη Ferrari. Για την ακρίβεια, τον Όσκαρ του καλύτερου μοντάζ μοιράστηκαν οι Μίκαελ ΜακΚάσκερ και Άντριου Μπάκλαντ, ενώ αυτό της ηχητικής επεξεργασίας δόθηκε στον Ντόναλντ Σιλβέστερ.


Το Όσκαρ του καλύτερου μοντάζ μοιράστηκαν οι Μίκαελ ΜακΚάσκερ και Άντριου Μπάκλαντ.

Η ταινία Ford v Ferrari, παρά την αυτοκινητική της καταγωγή, δεν ένοιωθε κόμπλεξ ανάμεσα στα υπόλοιπα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης, καθώς ήταν υποψήφια για Όσκαρ και στις κατηγορίες «καλύτερης ταινίας» και «ήχου». Προφανώς σε αυτές δεν τα κατάφερε, ωστόσο με δύο Όσκαρ παραμένει από τις ελάχιστες του είδους με καλλιτεχνική αναγνώριση.

Το δρόμο έδειξε η ταινία Grand Prix

Έχοντας πλέον δύο κυρίους Όσκαρ στην κατοχή της, η Ford v Ferrari γίνεται η δεύτερη πιο επιτυχημένη ταινία με θέμα το αυτοκίνητο. Η πρωτιά ανήκει από το 1967 στην ταινία Γκραν Πρι (Grand Prix) που πήρε τρία Όσκαρ, για το καλύτερο μοντάζ, την καλύτερη επεξεργασία σε οπτικά και ηχητικά εφέ αλλά και τον καλύτερο ήχο, ανάμεσα στις ταινίες της εποχής. Όσοι δεν έχετε δει το Ford v Ferrari με τον Ματ Ντέιμον και τον Κρίστιαν Μπέιλ, δείτε το trailer παρακάτω και... σπεύσατε!