To best seller μοντέλο της ευρωπαϊκής αγοράς επί δεκαετίες, το Volkswagen Golf, προφανώς δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Υπενθυμίζουμε απλώς ότι η νέα του γενιά, αυτή της δοκιμής μας, είναι η 8η, όσο και αν, για κάποιους, το Golf είναι πάντα Golf.

VW Golf 8

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Volkswagen διοργάνωσε την δημοσιογραφική του παρουσίαση στα Ιωάννινα, με επισκέψεις στο Μέτσοβο και την Άρτα, οπότε είχαμε πάρα πολλά χιλιόμετρα στη διάθεσή μας ώστε να το οδηγήσουμε και να το ανακαλύψουμε εις βάθος. 

To μικρομεσαίο αυτοκίνητο της Volkswagen πραγματικά μεταμορφώθηκε. Η συγκεκριμένη «μεταμόρφωση», δεν έγινε σε αισθητικό επίπεδο, αλλά στο τεχνολογικό. Οι άνθρωποι της μάρκας γνωρίζουν ότι βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου η συνδεσιμότητα, η τεχνολογία και τα διάφορα gadgets, είναι η απόλυτη προτεραιότητα των νέων αγοραστών και για αυτό εξέλιξαν το Golf όσο περισσότερο μπορούσαν. Μοιραία λοιπόν, η εξερεύνηση του νέου μοντέλου, ξεκινά εκ των έσω! 

VW Golf 8

Στην ψηφιακή εποχή

Αρχικά παρατηρούμε το Innovision Cockpit, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη υψηλής ανάλυσης, που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό. Το καντράν που σήμερα βρίσκεται στο μικρομεσαίο Golf, ξεκίνησε την πορεία του στα αυτοκίνητα της Volkswagen από το Touareg. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η μάρκα στην ουσία εκδημοκράτισε τη συγκεκριμένη τεχνολογία και την έφερε από τη ναυαρχίδα, στο μικρομεσαίο οικογενειακό της. Μάλιστα το Innovision Cockpit δεν αποτελεί μέρος προαιρετικού εξοπλισμού άλλα βρίσκεται στο στάνταρ πακέτο! Η high tech εμπειρία συνεχίζεται στο εσωτερικό, από το οποίο απουσιάζουν οι κλασικοί διακόπτες. 

Για παράδειγμα η ένταση του ηχοσυστήματος ρυθμίζεται μέσω ενός slider αφής στην κεντρική κονσόλα, η ηλιοροφή ανοίγει με τον ίδιο τρόπο, όπως και η θερμοκρασία του τριζωνικού κλιματισμού (στην έκδοση Style) ρυθμίζεται αντίστοιχα. Ο έξυπνος κλιματισμός γνωρίζει κάποιες προκαθορισμένες εντολές, όπως «κρυώνω», «ζεσταίνομαι», «κρυώνουν τα πόδια μου» ή «κρυώνουν τα χέρια μου» και όταν ο οδηγός τις πει, τότε πράττει αναλόγως ρυθμίζοντας τη θερμοκρασία στην εκάστοτε περιοχή. Το πιο εντυπωσιακό; Το Golf μπορεί να καταλάβει αν η εντολή ήρθε από τον οδηγό ή το συνοδηγό και ρυθμίζει τον κλιματισμό ανάλογα με το ποιος μίλησε!

VW Golf 8

Ένα από τα δυνατά χαρτιά του Golf 8 λέγεται Volkswagen We. Πρόκειται για μια υπηρεσία που βασίζεται στη σχέση smartphone-αυτοκινήτου και διαθέτει πολλές δυνατότητες. Για παράδειγμα μετατρέπει το smartphone σε κλειδί, αν το επιθυμεί ο οδηγός, λύνοντας τα χέρια του σε δύσκολες καταστάσεις.

VW Golf 8

Υπάρχουν πολλές ακόμη λειτουργίες και κυρίως, μπορείς να βλέπεις ανά πάσα στιγμή σε real time στοιχεία για το αυτοκίνητο, όπως τη στάθμη καυσίμου, αν είναι κλειδωμένο, τυχόν αναμμένα φώτα κλπ. Όσον αφορά στα υλικά, το εσωτερικό του νέου Volkswagen Golf κινείται στα γνωστά πρότυπα του μοντέλου, δηλαδή  στο ανώτατο άκρο της κατηγορίας. Η καμπίνα φιλοξενεί με μεγάλη άνεση τέσσερις επιβάτες, αλλά και έναν πέμπτο, αν παραστεί ανάγκη, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο από 380 έως 1.237 λίτρα. 

Η ώρα της υβριδικής τεχνολογίας

Στην παρουσίαση του αυτοκινήτου οδηγήσαμε το Golf με τον βενζινοκινητήρα των 1.5 λίτρων και των 150 ίππων, με 250 Nm ροπής. Τη μια ημέρα είχαμε στη διάθεσή μας ένα αυτοκίνητο με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων και την άλλη, το Mild Hybrid eTSI με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG των επτά σχέσεων. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το Golf των 150 ίππων ολοκληρώνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, φτάνει στα 224 χλμ./ώρα, τόσο στην περίπτωση του χειροκίνητου, όσο και του υβριδικού με το DSG κιβώτιο.

VW Golf 8

Πράγματι το αυτοκίνητο έχει δύναμη και σε πείθει με το ρυθμό που επιταχύνει. Οι σχέσεις των κιβωτίων και στις δύο περιπτώσεις είναι πολύ μακριές, κάτι που σημαίνει χαμηλό θόρυβο και συγκρατημένη κατανάλωση. Σε ό,τι αφορά την τελευταία, στο ταξίδι μπορεί εύκολα να φτάσει στα 6,0-6,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ, με κίνηση σε φυσιολογικές ταχύτητες. Στην περίπτωση του eTSI, μιλάμε για ήπια υβριδική τεχνολογία 48V που συγκεντρώνει ενέργεια από την πέδηση και την επιβράδυνση, βοηθώντας τον κινητήρα στις «δύσκολες στιγμές». 

Για μεγάλα ταξίδια

Στο δρόμο, η όγδοη γενιά του Volkswagen Golf παραμένει τυπική... Golf. Ουδέτερο, πάντα προβλέψιμο, ασφαλές και ήσυχο. Δεν προκαλεί συγκινήσεις με τον τρόπο που αντιδρά υπό πίεση, όμως παραμένει πάντα πιστό στην τροχιά που χαράσσει ο οδηγός και προσφέρει σχεδόν αστείρευτη πρόσφυση.

VW Golf 8

 Τα δυνατά φρένα έχουν αντοχή, το τιμόνι ικανοποιεί με τη συμπεριφορά του και η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικά, ελέγχοντας το αμάξωμα άψογα σε κάθε περίσταση. Οι εκδόσεις του Golf με ιπποδύναμη έως τους 130 ίππους έχουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ από τους 150 ίππους και επάνω, πολλαπλούς συνδέσμους. Στον αυτοκινητόδρομο παραμένει ακλόνητο και στις υψηλές ταχύτητες, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να υπάρχουν σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά χωρίς να ενοχλούν.

Αν ταξιδεύεις νύχτα, γρήγορα εκτιμάς τα φώτα LED, που υπάρχουν στον εξοπλισμό από τη βασική έκδοση. Προαιρετικά ωστόσο, διατίθεται ένα σύστημα πιο εξελιγμένων φωτιστικών σωμάτων, που προσαρμόζουν τη δέσμη ανάλογα με το δρόμο, τη γωνία του τιμονιού (φωτίζοντας το εσωτερικό της στροφής) και τα γύρω οχήματα.

Αρχικά τρεις, στη συνέχεια πολλοί κινητήρες

Το νέο Volkswagen Golf 8 έχει φτάσει στην Ελλάδα και έχει ξεκινήσει κανονικά την εμπορική του πορεία. Προς το παρόν διατίθεται με τον κινητήρα 1.5 TSI και 1.5 eTSI, με 150 ίππους αμφότεροι και τον 1.5 TSI με τους 130 ίππους σε ο,τι αφορά τη βενζίνη. Υπάρχει επίσης διαθέσιμος και ο ντίζελ 2.0 TDI με 150 ίππους. Μέσα στους επόμενους μήνες θα έρθει και ο τρικύλινδρος τούρμπο του 1.0 λίτρου TSI με 110 ίππους, όπως και δύο υβριδικές προτάσεις με βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων TSI και ηλεκτροκινητήρα. Η λιγότερο ισχυρή, αποδίδει 204 ίππους και η κορυφαία GTE, 245 ίππους! Να σημειώσουμε, ότι το τελευταίο θα έρθει μαζί με τις εκδόσεις Golf GTI και Golf GTE, στους 245 και 200 ίππους αντίστοιχα. Οι τιμές ξεκινούν από τις 20.500€ και φτάνουν έως τις 28.100€, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.

Κινητήρας

Life

Style

1.0 TSI 110PS

20.500€

-

1.5 TSI 130PS

21.800€

-

1.5 TSI 150PS

 23.850€

25.950€

1.5 eTSI 150PS DSG

25.050€

28.100€

2.0 TDI 150PS DSG

26.750€