Η δυναμική της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν φαίνεται να κάμπτεται από τα προβλήματα που δημιουργεί η εξάπλωση του κοροναϊού και στη χώρα μας.

Οι ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων το μήνα Φεβρουάριο ήταν κατά 4% περισσότερες σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Σημαντική αύξηση σημείωσαν και οι μοτοσικλέτες, με τα scooter και τα“παπιά” ωστόσο να μονοπωλούν την αγορά, κατά 38%.

Πιο αναλυτικά, το Φεβρουάριο του 2020 ταξινομήθηκαν στη χώρα μας 7.862 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τον ίδιο μήνα πέρυσι 7.561. Στις μοτοσικλέτες, τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 2.264 και 1.640.

Σε επίπεδο διμήνου, δηλαδή Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2020, η αύξηση των ταξινομήσεων έφτασε στο 5,2% για τα αυτοκίνητα και στο 33,4% για τις μοτοσικλέτες αντίστοιχα, όπως μπορείτε να δείτε στον πίνακα που ακολουθεί.

 

Φεβρουάριος 2020

Φεβρουάριος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

7.862

7.561

+4,0

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

2.264

1.640

+38,0%

 

 

 

 

 

Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2020

Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2019

Μεταβολή

Καινούργια επιβατικά

17.647

16.771

+5,2%

Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc)

4.538

3.401

+33,4%

Τι προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί

Η κατηγορία B συνεχίζει να καρπώνεται τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, με ποσοστό επί του συνόλου των πωλήσεων που φτάνει στο 46,6%. Σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η αύξηση είναι περίπου 3% στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Αν παρατηρήσουμε λίγο πιο αναλυτικά τα στοιχεία, θα διαπιστώσουμε ότι η άνοδος της κατηγορίας προέρχεται από την είσοδο στην αγορά πολλών νέων μοντέλων SUV. Παρότι τα συμβατικά πεντάθυρα μοντέλα της κατηγορίας B έχουν την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις, έχουν χάσει σε σχέση με πέρυσι 3,3%, ενώ τα SUV της ίδια κατηγορίας έχουν αυξηθεί κατά 5,6%.

Συνολικά μάλιστα τα SUV μοντέλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας μεγέθους, καταλαμβάνουν το 43,4% των συνολικών πωλήσεων της αγοράς, έναντι του 36,7% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ο πίνακας που ακολουθεί αποδεικνύει τη μεγάλη δυναμική τους.

Segment

Φεβρουάριος 2020

Φεβρουάριος 2019

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2020

Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2019

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

11,5%

13,3%

-1,8

9,9%

11,6%

-1,7

A-SUV

1,9%

1,5%

+0,4

2,1%

1,8%

+0,3

A TOTAL

13,4%

14,8%

-1,4

12,0%

13,4%

-1,4

B

29,0%

32,3%

-3,3

29,7%

33,5%

-3,8

B-SUV

17,6%

12,0%

+5,6

18,0%

12,2%

+5,8

B TOTAL

46,6%

44,3%

+2,3

47,7%

45,6%

+2,1

C

12,4%

14,1%

-1,7

12,7%

15,0%

-2,3

C-SUV

20,5%

20,5%

+0,0

20,9%

20,0%

+0,9

C TOTAL

32,9%

34,6%

-1,7

33,6%

35,0%

-1,4

D

1,5%

1,5%

+0,0

1,4%

1,5%

-0,1

D-SUV

3,1%

2,2%

+0,9

2,7%

2,1%

+0,6

D TOTAL

4,6%

3,6%

+1,0

4,1%

3,6%

+0,5

E

0,2%

0,3%

-0,1

0,2%

0,3%

-0,1

E-SUV

0,2%

0,3%

-0,1

0,2%

0,3%

-0,1

E TOTAL

0,4%

0,6%

-0,2

0,4%

0,6%

-0,2

F-G

0,0%

0,1%

-0,1

0,0%

0,0%

+0,0

F-G-SUV

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

F-G TOTAL

0,1%

0,2%

-0,1

0,2%

0,1%

+0,1

SPORTS

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

MPV

0,1%

0,4%

-0,3

0,1%

0,3%

-0,2

MPV-M/COMBI

1,6%

1,3%

+0,3

1,7%

1,2%

-0,5

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

43,4%

36,7%

+6,7

44,0%

36,5%

+7,5)

Τα υβριδικά κερδίζουν έδαφος

Αναφορικά με τους κινητήρες που προτιμούν οι Έλληνες οδηγοί, βλέπουμε μια νέα τάση να δημιουργείται στην αγορά, με την σημαντική αύξηση του ποσοστού ταξινομήσεων των υβριδικών αυτοκινήτων. Αυτό έχει την εξήγησή του στην πραγματικά μεγάλη πλέον προσφορά εκ μέρους των εταιρειών -καθώς τα προηγούμενα χρόνια πρακτικά μόνο η Toyota είχε υβριδικά μοντέλα σε εμπορικές κατηγορίες.

Οι νέες προδιαγραφές ρύπων κατά WLTP έχουν οδηγήσει το σύνολο σχεδόν των κατασκευαστών στην εξέλιξη υβριδικών κινητήρων βενζίνης κατά βάση, αλλά και diesel.

Οι κινητήρες βενζίνης αποτελούν ακόμα την κυρίαρχη επιλογή με δεύτερη τους diesel (με ποσοστό 58,6% και 27,1% αντίστοιχα στο σύνολο των πωλήσεων), ωστόσο σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι και οι δύο αυτές επιλογές γνώρισαν σημαντική κάμψη. Αντίθετα, τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα plug in υβριδικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα, γνώρισαν μεγάλη αύξηση. Ειδικά τα τελευταία, από το 5,9% του μεριδίου αγοράς που είχαν πέρυσι, έχουν φτάσει στο 11,9 και συνεχίζουν με δυναμισμό την άνοδό τους.

Στον πίνακα που ακολουθεί αποτυπώνονται επακριβώς οι τάσεις, με μια ακόμα θετική άνοδο για τα αυτοκίνητα με κινητήρες διπλού καυσίμου βενζίνης/φυσικού αερίου (CNG), τα οποία έχουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, ενώ και η τιμή ανά κιλό φυσικού αερίου είναι περίπου η μισή του λίτρου βενζίνης.

 

Φεβρουάριος 2020

Φεβρουάριος 2019

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Φεβρουάριος 2020

Βενζίνη

58,6%

63,3%

-4,7

58,5%

Πετρέλαιο

27,1%

29,8%

-2,7

27,4%

Υβριδικά (HEV)

11,9%

5,1%

+6,8

11,8%

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

0,8%

0,5%

+0,3

0,7%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,6%

0,8%

+0,8

1,7%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,5%

-0,5

0,0%